Recenze - Prach tisíce cest

Představte si, že byste našli lásku svého života až na jeho sklonku. Byli byste schopni si vybrat cestu po boku životního lásky nebo byste zůstali se svým manželem a dětmi?



Autor: Robert James Waller
Orig. název: Thousand country roads
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2002; v ČR 2016
Počet stran: 160
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Ivana Nuhlíčková


Pokračování filmového a knižního bestselleru Madisonské mosty. Od chvíle, kdy ukončili svůj vášnivý vztah, který trval pouhých pár dní a nocí, uplynulo šestnáct let. Fotograf Robert Kincaid pokračoval v dobrodružných cestách a Francesca Johnsonová zůstala s manželem a dětmi. Stále však tajně doufala, že svého dávného milence znovu spatří. Robert se jednoho dne skutečně rozhodne vrátit na místo, kde ztratil své štěstí - do Madison County. V omšelé dodávce a s věrným psem Poutníkem se vydává na iowský venkov, kde kdysi potkal osudovou lásku…(databazeknih.cz)





Prach tisíce cest je volným pokračováním knihy Madisonské mosty, na něhož jsem psala recenzi a přečíst si ji můžete ZDE.

Šestnáct let uplynulo od chvíle, kdy bohémský fotograf Robert Kincaid zastavil před domem Francesky a navždy jim oběma změnil život. Oba se do sebe velice zamilovali a strávili společně celý týden, po kterém nastalo smutné loučení. Robert odjel a zanechal Francesku s její rodinou. Avšak ani jeden na sebe nezapomněli.

Co se s hrdiny celých šestnáct let dělo? A jak žili? Kincaida čeká jedno velké překvapení z minulosti.
Avšak ani na Francesku autor nezapomněl a několik kapitol nahlédl i do jejího života.

POSTAVY:
Franceska - rozhodla se vzdát své lásky pro svou rodinu avšak několikrát to olitovala
Kincaid - skutečně se zamiloval do Francesky
Carlisle - hledá svého otce


OBÁLKA:


Doma mám nejnovější (poslední foto) vydání knihy s filmovou obálkou a musím říct, že podle mého názoru je velmi povedená. Ostatní české staré obálky nejsou špatné.






MOJE HODNOCENÍ:
Když jsem šla do knihy Madisonské mosty, nečekala jsem, že si ten příběh tak moc zamiluji. Po dočtení prvního dílu jsem si moc přála ten další, velmi jsem se těšila, až Ikar knihu znovu vydá, aby mi obě knihy k sobě krásně ladily.
Pokračovat v uzavřeném příběhu není snadné, ale Robert James Waller to pojal speciálním způsobem, kdy nepozměnil nic z původního díla a naopak ukázal čtenáři detaily, o kterých neměl tušení.

Kniha se mi četla lehce a ačkoliv jsem z prvního dílu věděla, jak příběh dopadne, stejně jsem měla nutkání v četbě pokračovat. uto útlou knihu jsem slupla jako malinu.

Existuje ještě další díl, který je ještě více volný a vypráví o Carlisleovi, ale bohužel u nás prozatím znovu nevyšel a původní výtisk již není k dostání.

Po dočtení tohoto příběhu, stejně jako u prvního dílu, se nedokáži ubránit myšlenkám o životě. Stačí jen pouhá minuta, hodina, jedno rozhodnutí a vše může být jinak.

Wallera si trouchám přirovnat k Nicholasu Sparksovi. Oba umí napsat tak citlivé a dojemné příběhy ze života.
Ačkoliv se mi první díl líbil více, ten druhý k tomu prvnímu zkrátka patří a dovolí čtenáři pobýt s hrdiny o něco více času. Všem doporučuji a radím, aby si k četbě připravili kapesníčky.

100%

Žádné komentáře

Albatros