Recenze - Panicové

Orig. název: Virgins
Pořadí v sérii: #0,1
Rok: 2013; v ČR 2017
Počet stran: 176
Nakladatelství: Omega
Přeložila: Anna Polanská

Jamie truchlí nad smrtí svého otce a navíc je vážně zraněn a v rukou Angličanů. Prchá s žoldáky a na francouzském venkově se setkává se svým starým přítelem Iana Murraym. Oba jsou ošetřeni a oba mají dobrý důvod, aby se nevraceli do Skotska. A oba jsou ještě panicové, i když měli spoustu možností, jak o něj přijít s dámami lehkých mravů.

Ale Jamieho milostný život se zamotává a je také nebezpečný - když osud oba mladé muže dostane do služby židovského doktora Hasdiho, který je najme jako doprovod dvou drahocenných pokladů na cestě do Paříže. Jedním z nich je starý Torah a druhým lékařova krásná dcera Rebeka, jejíž sňatek je již domluvený. Oba - Jamie a Ian - jsou upozorněni, že jde o budoucí nevěstu, ale určitě by byli mnohem opatrnější, kdyby měli tušení, pro koho opravdu pracují. (databazeknihc.cz)

Jamie Fraser se bezhlavě zamiloval do Claire, ale ještě předtím než ji poznal, jeho život začal nabírat na nečekaných obrátkách.

Jamie byl drasticky zbičován Jackem Randallem a málem nepřežil, i přesto se mu podařilo uprchnout a nyní se úspěšně skrývá. Pokud nechce aby ho chytili, nesmí se vrátit do rodného Skotska a proto prchá do Francie. I přes toto štěstí ale truchlí nad smrtí svého otce a ponížením své sestry. Při svém útěku se dostane ke skupince žoldáků a setkává se znovu se svým přítelem Ianem Murraym.

Oba mladí muži dostávají za úkol postarat se o bezpečnou cestu dcery židovského lékaře Rebeky a jejího věna, konkrétně vzácného svitku. Ačkoliv čekají, že úkol bude snadný, hned na začátku jejich cesty jsou přepadeni. Rozhodnou se strávit noc v příbytku nedaleko. Jak tuto noc stráví dva mladí muži, kteří ještě nikdy neulehli s ženou? Rebeka je navíc velmi svůdná a oba mladí panicové na ní mohou nechat oči.

RECENZE NA CIZINKU A NA VÁŽKU V JANTARU SI MŮŽETE PŘEČÍST ZDE:

Jamie - mladý skot, který trpí nad ztrátou svou otce
Ian - mladý voják a přítel Jamieho, je zamilovaný do Jamieho sestry
Rebeka - dcera židovského doktora, není tak nevinná, jak se na první pohled může zdát

Česká obálka se mi velmi líbí. Krásně ladí k příběhu a na dotek je krásně mazlivá.

Přiznám se, že jsem netušila o exitenci této povídky do doby, než se informace o jejím vydání objevila na stránkách Omegy. Velmi mě to potěšilo ale také mě zarazil název. Kdo četl alespoň první díl série Cizinka, ten pochopí. Čekaní na další díl - Mořeplavce mi přijde nekonečné a tak jsem se velmi ráda vrátila do světa Cizinky alespoň touto formou.

Tuto kratší novelu, která není dělena na kapitoly, jsem zhlta během dvou hodin. Krásně jsem se ponořila do příběhu a nadšeně hleděla na svět Jamieho před tím, než mu do života vstoupila Claire a celý ho převrátila vzhůru nohama. Akorát jsem čekala, že nám kniha poodhalí i dobu, kdy Jamie žil v Paříži a učil se tam, ale bohužel podrobnosti z té doby jsem se nedozvěděla. Větší prostor pro Iana jsem jedině uvítala. Ian je velmi milá a oddaná postava, která si větší prostor rozhodně zasloužila.

Ani v této knize nechybělo dobrodružství a bitky. Ale pokud čekáte dlouhé popisy, kterými normálně Diana nešetří, tu je nenajdete. Diana knihu napsala až v roce 2013, ale stylem, jakým je napsána bych spíše tipovala, že se jedná o nějakou její prvotinu. Příběh je prostý, nekomplikovaný a velmi svižný. Nikde se dlouho neohřejete a už se děje něco nového. Na druhou stranu bylo úžasné vrátit se do roku 1740 a znovu zažívat dobrodružství s naším oblíbeným hrdinou před epickám návratem ve třetím díle této úžasné historické série. Už se nemůžu dočkat podzimu, až konečně vyjde další díl.

Panicové nejsou nejlepším dílem od Diany Gabaldon, ale vzhledem k dokonalé sérii Cizinka to autorce jistě rádi promineme.

Druhá polovina knihy se nesla v prvních a nejdůležitějších momentech Cizinky, takže jsem nadšeně opět přivítala Claire a s úsměvem na rtech znovu zavzpomínala nad začátkem tohoto příběhu.

KNIHU PANICOVÉ ZAKOUPÍTE KNIHKUPECTVÍ KNIHY DOBROVSKÝ.