Recenze - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti



Autor: Ransom Riggs
Orig. název: Miss Peregrine´s home for Peculiar children
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2011; v ČR 2012
Počet stran: 358
Nakladatelství: Jota
Přeložila: Bronislava Grygová


Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak - i když to zní jako něco nemožného - jsou možná stále naživu.

Fantasy doprovázená strašidelnými starými dobovými fotografiemi, při které běží mráz po zádech. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti zaujme dospělé, teenagery a všechny, kdo mají rádi temná dobrodružství. (databazeknih.cz)


Šestnáctiletý Jacob má jako jediný ze své rodiny hezký vztah se svým dědečkem. Když byl Jacob ještě malý kluk, rád si nechával od dědečka vyprávět strašidelné historky. Abraham, dědeček Jacoba měl krušné dětství, vyrůstal v sirotčinci, zažil druhou světovou válku a tím jeho dobrodružství rozhodně nekončilo. Jacob je svědkem tragické smrti Abrahama a od té doby se pro něj život změní. Viděl něco, co nikdo jiný nespatil. Záhadu, o které ani nemůže pořádně mluvit a sám si připadá, že se muel pomátnout. Začne navštěvovat psychiatra, ale sezení s ním mu příliš nepomáhá.

Jacob se jednoho dne rozhodne přesvědčit svého otce, aby společně zajeli na ostrov, kde dědeček vyrůstal. Jacob má tak pocit, že by konečně mohl svého dědu pochopit a zároveň se touží vyrovnat s tragédií. Věří, že najde odpovědi na své otázky.

Nakonec se mu to skutečně podaří a dostává se na ostrov poblíž Walesu. Nachází sirotčinec, který hledal v hrozném stavu. Ale namísto klidu, zde nachází více hádanek a záhad. Jednoho dne se mu podaří najít skulinu, a s podinými dětmi se skutečně setkává...

POSTAVY:
Jacob - vnuk Abrahama, který je celý po dědečkovi
Abraham - měl krušné dětství,
Ema - dívka ze sirotčince
 

OBÁLKA:
Já mám tu první od Joty, která se mi velmi líbí a působí na mě velmi tajemným a hororovým nádechem.

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
V roce 2016 měl premiéru film, který se knižní předlohy drží jen velmi zřídka. Vlastně si z knihy vzal jen námět a pak si pokračoval vlastním příběhem. Spousta věcí mi ve filmu přišla nesmyslná. Narozdíl od knihy některé události něměli hlavu ani patu. Smutné, ale rozhodně se nenechte odradit filmem a sáhněte po knize.



MOJE HODNOCENÍ:
Sirotčinec slečny Peregrinové jsem původně nechtěla číst. Měla jsem za to, že je kniha velmi děsivá. Ale když jsem viděla trailer na film, najednou jsem začala váhat až jsem se rozhodla pro koupi knihy.

Bohužel hororové očekávání od knihy jsem nedostala. Tento příběh bych rozhodně zařadila mezi fantasy žánr.
 
Jacob je zvláštní chlapec. Velmi se mi líbilo, že stál za svým dědečkem a měl ho opravdu rád, i když byl zvláštní. Začátek knihy pro mě byl velkým očekáváním. Velmi dlouho trvá, než se dostaneme k podivným dětem, ale když se tak stane, kniha stojí za to. Velmi se mi líbila první a druhá část knihy, kdy poznáváme děti a podivný svět. Bohužel třetí část knihy mi přišla velmi zdlouhavá a už tak velmi jsem si ji neužila. Možná to mělo za vinu i to, že se jedná o trilogii, která je na to stavěná. Autorka schválně nechala otevřený konec a připravovala se na to delší čas.

Sirotčinec se mi líbil ale mělo to i své háčky. Hlavní myšlenka mi přišla naprosto geniální a byla jsem z ní unešená. Provedení knihy s těmi děsivými obrázkami zabralo na jedničku. Kniha byla oddechová a rychle ubíhala mezi prsty.

80%

Žádné komentáře

Albatros