Recenze - Harry Potter a tajemná komnata



Autor: J. K. Rowling
Orig. název: Harry Potter and the Chamber od Secrets
Pořadí v sérii: #2
Rok: 1998; v ČR 2002
Počet stran: 301
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Vladimír Medek

Prázdniny po prvním roce v Bradavicích byly u strýce a tety k nevydržení. Chovali se k Harrymu tak hrozně, že se nemohl dočkat návratu do Školy čar a kouzel. Jenže těsně před odjezdem Harryho varuje podivné stvoření - skřítek Dobby. Když se prý do školy vrátí, stane se katastrofa! A dějí se skutečně hrůzné věci. Kromě toho, že mají nového profesora na obranu proti černé magii, vychloubačného Zlatoslava Lockharta, že na dívčích záchodcích straší ufňukaná Uršula a Ronova sestra Ginny věnuje Harrymu přílišnou pozornost, jakási tajemná síla začne přeměňovat studenty bradavické školy v kámen! Nikdo neví, kde se vzala. Že by v tom měl prsty zlý Malfoy, nebo Hagrid, o jehož tajemné minulosti nikdo nic neví? Nebo dokonce snad samotný Harry …….? (databazeknih.cz)



Druhé pokračování dobrodružství malého čarodějnického učně Harryho Pottera. Harryho nacházíme na začátku příběhu v období letních prázdnin u své tety a strýce. Ti mu opět dělají ze života peklo a Harry se nemůže dočkat toho, až bude zase školní rok. Celé léto mu nepřišel jediný dopis od jeho kamarádů, což ho dost trápí. A zrovna v den, kdy jeho strýc s tetou mají velmi důležitou návštěvu, kdy Harry musí zůstat schovaný v pokoji, ho navštíví skřítek Dobby. Harry ho vidí poprvé a skřítek ho varuje, že se nesmí do Bradavic vrátit, že ho tam čeká smrtelné nebezpečí. Harry mu oponuje a proto opustí svůj pokoj, čímž si vyslouží u tety a strýce trest. Vypadá to, že do Bradavic ani nebude smět odjet, když mu přijede na pomoc Ron se svými bratri v létajícím autě.

Harry tak stráví poslední dny prázdnin s Ronovými příbuznými. Když se pak chystají do Bradavic, nepodaří se mu s Ronem nastoupit do vlaku a tudíž se rozhodnou pro riskantní plán. Vezmou si létající auto Ronova tatínka. Jenže to se nesmí a k tomu ještě nabourají do stromu. Hned začátek roku se nese ve znamení problémů a hrozením vyloučení ze školy.

Ve škole jsou všichni staří známí, plus Ronova mladší sestřička, která nastoupila do prvního ročníku a zřetelně má pro Harryho slabost. Objevuje se také nový učitel na černou magii, pro kterého má zase slabost Hermiona.

Kromě normálního učení ale čeká studenty ještě nemilé překvapení. Kromě toho, že Malfoy začíná hrát také Famfrál, se otevře tajemná komnata, která s sebou nese mnoho zlého.. Kdo a proč ji otevřel bude muset Harry spolu s jeho přáteli odhalit...

POSTAVY:
Harry - dvanáctiletý chlapec, který se nemůže dočkat toho, až bude zase v Bradavicích
Hermiona - věčná šprtka a kamarádka Rona a Harryho
Ron - zrzavý chlapec a kamarád Harryho
Ginny - sestra Rona, která nastupuje do prvního ročníku v Bradavicích


OBÁLKA:
Česká obálka druhého dílu krásně sedí ke všem ostatním obálkách, vzhledem spolu s prvními díly vypadá především jako dětská kniha.



MOJE HODNOCENÍ:
Po dočtení prvního dílu jsem se nemohla dočkat dalšího pokračování a konečně zhruba za 4 dny jsem knihu přečetla. Harry se čte mimořádně rychle, ačkoliv se před námi odvíjí zcela nový svět, čte se mi velmi rychle a srozumitelně. Na můj vkus byl tento díl velmi temný a plný zloby, ale i tak se mi líbil. Sice první díl je můj o dost oblíbenější ale jsem už teď moc zvědavá na další díl.

Co se týče profesora černé magie, ten mi vůbec neseděl a nebavil mě. Malfoy se v tomto díle příliš nepředvedl a Hermiona byla dost v pozadí, což si myslím, že byla velká škoda.
Kniha byla opět tajemná a nečekaná a pro milovníky Bradavic to pravé.

80%
 

1 komentář

  1. Sledování Harryho Pottera mě snad nikdy neomrzí. Už od mala si na něm ujíždím. Postava Voldemorta je inspirací leta letoucí. Dlouhou dobu jsem hledala, kde jej online sledovat. Konečně jsem to však našla. Odkaz zde.

    OdpovědětVymazat

Albatros