Recenze - Nevítaní


 
Autor: Sophie Jordan
Orig. název: Uninvited
Série: - Nevítaní
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2014, v ČR
Počet stran: 304
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Pavla Kubešová


Genetická informace nikdy nelže. Pokud se v ní píše, že jsi vrah, jednou se jím určitě staneš.
Je rok 2021 a ve Spojených státech amerických se několikanásobně zvýšil počet vražd. Čím dál tím více lidí má totiž tzv. HTS syndrom - jejich DNA obsahuje vraždicí gen.
Davy je téměř dokonalá studentka prestižní střední školy, je krásná, chodí s úžasným klukem a je velmi talentovanou hudebnicí. Ale jednoho dne se celý její perfektní život sesype jako domeček z karet. Do jejího domu dorazí zástupci vlády a řeknou jí, že je nositelkou, tedy že je HTS pozitivní. Vlastní rodiče se jí začnou bát, přestože nikdy nikomu neublížila, vyhodí ji ze školy a ztratí všechno, co měla, o co se snažila, svou budoucnost.

Nositelů přibývá a svět, jak ho známe, se mění. Nikdo už se necítí v bezpečí. Lidi s HTS se začnou zavírat do internačních táborů. Davy má ale nakonec štěstí. Ocitne se ve speciálním výcvikovém táboře. Pokud se to dá považovat za štěstí - co z ní bude, když výcvik přežije? Vraždící monstrum? A dokáže se ubránit vlastním genům, nebo se stane vražedkyní?(databazeknih.cz)




Píše se rok 2021. Na světě se rozrostl počet vražd, což se připisuje tzv. HTS syndromu, kde DNA lidí obsahuje vraždící gen.

Davy Hamiltonová je středoškolačka v posledním ročníku. Je milá, hezká, chytrá, nadějná hudebnice, mezi spolužáky vcelku oblíbená a má kluka, kterého by chtěla každá. Když dostane přijetí z Julliardu, myslí si, že její dokonalý svět nedokáže nic zbourat. Ale jednoho dne jí do školy volá její maminka, s tím, že musí okamžitě přijít domů. Davy se doma setkává s několika muži, kteří jí oznámí, že její DNA obsahuje HTS syndrom. Zdrcená Davy stráví den v slzách. Její život už nebude jako dřív. Přijetí na Julliard je rázem ztraceno, už nemůže chodit do své školy, ale musí začít chodit do speciální školy. Je také upozorněna, že jakmile provede něco, co bude mít co dočínění s násilím, bude označena tetováním na krku v podobě velkého písmene "H". Davy se ve škole seznamuje s několika lidma. Vcelku má z většiny lidí strach a nechápe, jak je možné, že v sobě ten gen má. Brzy se ale spřátelí s milým klukem Gilem, který je blázen do pc. A kdo na ni ještě udělá menší dojem, je bad boy Sean, ze kterého má sice strach, ale zároveň se jí líbí a Sean navíc dbá o její bezpečnost.

Jenže situace se ještě zhorší v momentě, kdy jeden muž s označením "H" zabije 150 lidí. Lidé začnou být znepokojení a situace vede k tomu, že všechny občany s vraždícím genem jsou uzavření do táborů. Davy má to "štěstí", že je spolu s dalšími padesáti nositeli přiřazena do speciálního tábora, kde se musí naučit kázni...
 

POSTAVY:
Davy - milá, talentovaná dívka, která žila v dokonalém světě, který se jí během chvilky rozpadl jako domeček z karet. Její dokonalý vztah se pro ni stane zničujícím
Sean - sirotek, který byl identifikován jako nositel když byl dítě. Je označený tetováním a nečiní mu problém se s někým poprat. Davy má potřebu chránit
Gil - mladík, kterého označili, umí skvěle s PC, pracuje u své mamky v obchodě jako skladník, díky nositelství nemůže postoupit. S Davy se brzy spřátelí

OBÁLKA:
Tato kniha mě neskutečně okouzlila svou obálkou, donutila mě přečíst si anotaci, která mě také zaujala. Jsem moc ráda, že CooBoo ponechalo původní obálku.
 


MOJE HODNOCENÍ:
Na knihu jsem se těšila již od prosince a když jsem se k ní teď konečně dostala, přečetla jsem ji během pár dnů. Neskutečně mě chytila a velmi bavila. Sophie píše velmi poutavě, dlouze nepopisuje děj ani prostředí, takže příběh má rychlý spád. Poznáváme zase trochu jinou budoucnost, originální zápletka o vraždícím genu mi přišla skvělá a ukázala budoucnost o něco příjemnější, než v ostatních dystopiích, i když je pravda, že to mohla lépe promyslet a více rozvinout. Davy jsem si oblíbila, bylo zajíavé sledovat, jak se postupně vyvíjí a dospívá. Druhá polovina knihy mi připomínala mou oblíbenou Divergenci. Pokračování vyšlo v únoru a já se moc těším, až vyjde i u nás.


95%

Žádné komentáře

Albatros