Recenze - První











Autor: Kiera Cass
Orig. název: The One
Pořadí v sérii: #3
Rok: 2013; v ČR 2015
Počet stran: 336
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Montorio Doležal

Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat. (databazeknih.cz)



Začínalo 35 dívek, 6 se jich dostalo do Elity, kde už je jen krůček od toho stát se První!
America Singerová, popelka z páté kasty se do Selekce vůbec přihlásit nechtěla. Poté, co se s ní její přítel rozešel se ale rozhodla dát na matčiny prosby a přihlásila se. K jejímu neskonalému překvapení se dostala dokonce do Elity. Spolu s ostatními pěti dívkami, vždy oslnivou Celestou, hodnou Kriss, a Elisou, která odmítá svou rodinu zklamat, stále bojuje o prince.

America si v posledních týdnech velmi znepřátelila krále Clarksona, který jí nemůže přijít ani na jméno a snaží se ze všech sil, aby ze soutěže vypadla. Proti němu ale stojí Maxon, který za Americu tvrdě bojuje. Má ji rád, ale zároveň se setkává i s ostatními dívkami, protože si není jistý, zda jeho city America opětuje.

V zemi se navíc stupňují nepokoje a seveřané vyhlásili, že pokud nezruší Selekci, tak budou zabíjet v jednotlivých kastách přesně podle toho, z jakých kast jsou stále ještě dívky v soutěži. Každá z dívek to prožívá po svém. Mezi dívkami začíná růst nepřekonatelné pouto a rodí se nečekaná přátelství.



POSTAVY:
America - v tomto díle má konečně jasno, kterého muže by chtěla po boku, ale zároveň se bojí, že ji ten druhý nebude chtít. V tomto díle je už velmi vidět, jak America dospěla, ale stále je stejně divoká a nezkrotná
Maxon - princ, který má moc rád Americu, svou zem a svou rodinu, vášnivý fotograf vám v tomto díle ukáže svá tajemství
Aspen - bývalý přítel Americy, stráží téměř každou noc u Američiných dveří, stále bojuje o její city a její bezpečí
Clarkson - nenávidí Americu, má svou vlastní hlavu a je neoblomný
Amberly- královna, miluje svého syna a America se jí zamlouvá, je velmi hodná
Celesta - okouzlující a elegantní mrška, která ale má i své srdce
Kriss - chce Maxona, ze srdce se do něj zamilovala


OBÁLKA:
Nádherná bílá obálka s Americou na titulce v krásném hlaďoučkém hardbacku! Tato série má neskutečné půvabné obálky, které k sobě nádherně ladí. Tyto knihy už jen pro jejich obálky musíte mít rády :-)



MOJE HODNOCENÍ:
Závěrečné finále Selekce je tu! Bylo to tak neuvěřitelné, že jsem ji našla v knihkupectví čtyři dny před jejím oficiálním vydáním a tak jsem nemohla jinak, než si ji koupit. Miluji tuto sérii a každý díl mě neskutečně pohltil. Jen co jsem ji přinesla domů, hned jsem se do ní nadšeně pustila, myslela jsem si, že jsem třeba některé okamžiky pozapomněla, ale vše se mi krásně vybavovalo a vtáhlo mě to neskutečně do děje.

America nám dospěla a konečně prozřela, koho miluje a co v životě chce. Maxon ten si byl city k Americe vždy jistý, ale díky jejím úvahám si nechal otevřená vrátka.

Tato nádherná dystopická pohádka, s překrásnými obálkami je psaná neskutečně čtivě a tak nádherně, že Vás to stále nutí číst dál a dál. Není to rozvleklé, vše má krásně svůj spád.
Vztah mezi Americou a Maxonem byl stále jako na houpačce, i když z nich vyzařovalo, jak se mají rádi a že již jsou dospělejší než v prvním díle, hašteření střídaly polibky.

Tento díl byl nabitý akcí a ten konec! Velmi překvapivé a nečekané. Po prvním přečtení celé kapitoly, jsem si ji musela přečíst ještě jednou a nemohla jsem uvěřit svým očím.

A celkový závěr? Nadšeně jsem dočetla poslední kapitolu a měla jsem z něj skvělý pocit. Je pravda, že konec byl tak trochu ukvapený ale mně se velmi líbil. Pár věcí nebylo dořešeno, ale přesně jako v životě, není možné vše vyřešit na poslední straně. Také možná proto vzniklo i další volné pokračování.

Doufám, že CooBoo vydá brzy povídky, protože je nutně potřebuji! První se mi líbila více než Elita a celá série byla skvěle zakončena až tak, že mi je velmi líto, že už je konec. Ještě, že je vidina dalších dvou knih - povídek a volného pokračování. Už se nemůžu dočkat. Každopádně re-reading si budu muset dát asi velmi brzy, protože už teď mi Maxon, America a celá Selekce velmi chybí.

100%

Žádné komentáře

Albatros