Recenze - Šíleně bohatí Asiati



Autor: Kevin Kwan
Orig. název: Crazy richs asians
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2015; v ČR 2013
Počet stran: 420
Nakladatelství: Omega
Překlad: Gabriela Pechanová

Když Newyorčanka Rachel Chu souhlasila, že na léto odletí se svým přítelem a snad i budoucím manželem do Singapuru, představovala si, že s ním stráví příjemnou dovolenou ve skromném rodinném domě. Nick jí ale zapomněl sdělit několik důležitých detailů - že dům, ve kterém vyrůstal, připomíná palác; že v dětství cestoval častěji soukromým letadlem než autem; že je zkrátka jednou z nejlepších partií v zemi.

Jakmile Rachel vystoupí z letadla, pochopí, že když se ukazuje na veřejnosti po Nickově boku, okamžitě se stává terčem zkoumavých podhledů, závisti a intrik. Její klidná dovolená se brzy mění v překážkovou dráhu, na které se musí vypořádat se starou i novou garniturou bohatých, s až příliš zvědavými příbuznými a se zákulisními praktikami lidí, jejichž hlavní starostí je šplhat vzhůru po společenském žebříčku.(databazeknih.cz)




Rachel Chuová a Nick Young jsou mladí zamilovaní asiaté, kteří učí na univerzitě v New Yorku. Žijí spolu již několik let a jsou štastní. Jednoho dne Nick Rachel nabídne, že by mohli odjet na léto do Singapuru za jeho rodinou. Rachel nejprve váhá, ale poté souhlasí.

Hned od začátku je obklopuje neskutečný luxus a bohatsvtí a Rachel postupně odhaluje, že její přítel je velmi bohatý. Navíc si začíná uvědomovat, že jako děvče z nižší vrstvy rozhodně není oblíbená. Nickova matka začíná proti ní intrikovat a spolu s ní jí pomáhá pěkná banda vlivných žen.

Nick byl odmalička veden svou babičkou k tomu, aby se před nikým nevytahoval o svém majetku, aby to zkrátka bral jako samozřejmost.

Nejen Rachel musí řešit svůj milostný život. Nickova sestra Astrid je štastně vdaná, má muže, kterého miluje a s ním i malého synka. Jenže jednoho dne odhalí, že ji podvádí.. Jak se s celou touto situací vyrovná?


POSTAVY:
Rachel - milá holka, která netuší o Nickově bohatství a navíc zbožńuje knihy
Nick - bohatý muž, který je odmalička zvyklý na to, že své peníze nikomu nepředklání
Astrid - Nickova sestra, módní ikona
Michael - manžel Astrid, pro všechny je to opravář a hlavně pochází z chudších poměrů

OBÁLKA:
Titulka je jednoduše skvělá! Kdokoliv se na tuto obálku podívá, pozná, že se jedná o asisjský příběh. Navíc v nádherných barvách a krásném jednoduchém zpracování je podle mě nejhezčí ze všech obálek, které tento příběh dostal. Takže pod jednoduchou a krásnou obálkou se skrývá bohatý příběh. Navíc je na tom krásném, čistém, bílém papíře.



MOJE HODNOCENÍ:
Kniha se mi začala číst velmi lehce, brzy jsem se dostala do čtvrtiny. Rachel i Nicka jsem si hned od začátku oblíbila. Oba na mě působili mile a zamilovaně a hlavně reálně. Když se Rachel dostala do Singapuru, spadla mi čelist. Upřímně, kdyby mi přítel neřekl, že má tolik peněz a nepřipravil mě na to dopředu, byla bych naštvaná.

Nick na mě působil skvěle. Jak se krásně choval k Rachel a ani po příletu do Singapuru nic na svém chování neměnil. Koho jsem si ale asi nejvíce oblíbila, byla Astrid, Nickova sestra, tato osůbka mi byla velmi sympatická a to, že ji manžel podvádí mě celkem zasáhlo. Hned jsem potřebovala další kapitolu s ní a možná bych byla raději, kdyby se celý příběh točil hlavně okolo ní.

Co bylo záporem knihy, bylo rozhdonodě obrovské množství postav, ve kterém jsem se neustále ztrácela. Každá kapitola se zaměřila na jednu postavu, a to mě trošku štvalo. Vždy, když mě nejvíce zajímala některá osoba, musela jsem nejprve přečíst kapitolu s někým jiným. Další věcí byly intriky, Nickova matka byla strašná, i když jak se pak ukázalo, ani ona to neměla zrovna dvakrát lehké. Každopádně tolik intrik , že jsem se v tom začínala ztrácet.

A ještě jeden zápor bych knize vyčetla, a to celkem hodně chyb, které jsem pochytila, chybějící písmenka apod..

Sečteno podtrženo, sice jsem od knihy očekávala, že se bude válet na zemi smíchy, ale i přesto, že se to nestalo, jsem si četbu velmi užila. Asiaté mi přišly skvělý a obzvláště konec knihy jsem si velmi užívala a nemohla se dočkat další strany. Každým dnem odpočítávám vydání pokračování. Jsem velmi zvědavá, jak se příběh bude dál odvíjet, obzvláště poté, co vše skončilůo tak nějak otevřeně.

Kniha je rozhodně jiná, než ostatní a má mnohé co nabídnout. Je psaná jinak velmi svěže a nikde se zbytečně nevleče a dokáže jak upoutat, tak překvapit. Vřele doporučuji!

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský a Knihy Omega.
Knihu Šíleně bohatí Asiati můžete zakoupit ZDE a ZDE

65%

Žádné komentáře

Albatros