Recenze - Topím se v tobě




Autor: Jasinda Wilder
Orig. název: Falling into you
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2013, v ČR
Počet stran: 296
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Jana Jašová


Nebyla jsem vždycky zamilovaná do Coltona Callowaye. Nejdřív jsem milovala jeho mladšího bratra Kylea.
Osmnáctiletá Nell Hawthornová se zamiluje do dlouholetého kamaráda z dětství Kylea Callowaye. Jejich mladá láska je krásná a budoucnost plná příslibů, avšak jen do osudného dne, kdy Kyle tragicky zahyne. Jeho náhlý odchod Nell navždy změní. Na Kyleově pohřbu potkává jeho staršího bratra Coltona. Oba jsou v nelehké životní situaci a zranitelní jako nikdy dříve. Po roce se jejich cesty zkříží znovu, tentokrát v New Yorku. Nell se ještě stále nesmířila s Kyleovou smrtí. Colton se Nell snaží přiblížit, ale nedaří se mu to, přesto ji však nedokáže pustit z hlavy. Cestu k sobě nenacházejí snadno, oba tíží vlastní tajemství.(databazeknih.cz)



Kniha vypráví o mladé Nell, na začátku příběhu ji poznáváme jako šestnáctiletou puberťačku, která má svého nejlepšího kamaráda Kayla, se kterým se kamarádí již od dětství. Hned na počátku je nám jasné, že se mezi mladými přáteli rodí láska, která je brzy naplněná a oba spolu začnou chodit. Kaylův táta se účastní v politice a Nellin táta je také významnou osobností. Po dvou letech se pro Nell a Kayla otevírá vidina vysoké školy, oba řeší co dál a jak to zařídit, aby mohli být i nadále spolu. Ale osud to má pro ně jinak vymyšlené, na první společné samostatné dovolené Kayl požádá Nell o ruku, ale stane se tragická událost a Nell skoro zemře, zachrání ji Kayl a sám přitom umírá.
 
Na jeho pohřbu se Nell setkává s Kaylovým o 5 let starším bráchou Coltem, který je velmi přitažlivý, drsný a krásný zároveň. Nell k němu něco láká a dokonce se i políbí, ale Nell od něj uteče a Colt odjede.

Nell si Kaylovu smrt velmi vyčítá a uzavírá se před světem, odjíždí do města a začíná žít sama. Po dalších dvou letech se náhodou Colt s Nell setkává v klubu, kde hraje.. Ale Nell je jiná, než dřív, velmi smutná a uzavřená. Je možné, aby se Colt zamiloval do přítelkyně svého mrtvého brášky?

POSTAVY:
Nell - mladá, krásná dívka, která velmi trpí smrtí své první lásky, jeho smrt si vyčítá, je uzavřená a se svým neštěstím bojuje po svém
Colton - starší bratr Kayla, odjel od své rodiny a začal žít sám v jiném městě, jeho život byl krušný a plný bitek, Nell má neustálou potřebu chránit a zároveň ho velmi přitahuje
Kayl - první láska Nell, chtěl být celý život jen s ní, skutečně ji miloval

OBÁLKA:
Česká obálka je stejná jako originální a musím přiznat, že se mi zprvu nelíbila, ale časem jsem si zvykla. Slovenská se mi ale líbí více.



MOJE HODNOCENÍ:
Od knihy jsem očekávala, že bude smutná a celkem oddechová romantika, což skutečně byla. Začátek knihy se mi líbil, měl spád a měli jsme možnost poznat i Kayla, přičemž jeho jsem si velmi oblíbila. Nell mi byla sympatická, a její osud jsem jí tedy rozhodně nezáviděla. Když Kayl umíral, uronila jsem pár slz, to bylo neskutečně dojemné, sama jsem se neubránila představě, mého přítele při podobné situaci a nedovedla jsem si to vůbec představit. Lidé, co ztratí milovanou osobu musí neskutečně trpět.

Ale zpět ke knize. Potom uběhli dva roky. Vzájemná přitažlivost mezi Nell a Coltem se mi líbila, oba dva působili dospěle a líbili se mi spolu. Je ale možná pravda, že Kayla jsem měla o něco radši, nevím proč ale ten hošík mi byl velmi sympatický.

Každopádně děj byl vyprávěný ze dvou úhlů pohledů, přičemž se střídal, to se mi velmi líbilo, protože to příběhu dodávalo jiskru.

Co je ale menší spoiler (pokud ho nechcete vědět. nečtěte tuto větu do konce) a zápor pro mě, byly minimálně dvě dlouhé kapitoly, kdy mi to spíše připomínalo Padesát odstínů šedi.
Jinak se mi ale příběh líbil, byl dojemný, neutahaný a romantický.

80%

Žádné komentáře

Albatros