Recenze - Deset malých nadechnutí



Autor: K. A. Tucker
Orig. název: Ten tiny breaths
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2012; v ČR 2015
Počet stran: 304
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Jana Pacnerová



Po tragické autohavárii, která ji připravila najednou o rodiče, přítele a nejlepší kamarádku, prchá Kacey se svou mladší sestrou Livií z Michiganu do Miami, aby tam začala nový život. Podaří se jí vybudovat novou existenci? Zbaví se trýznivých vzpomínek, které ji nepřestávají pronásledovat? A dokáže odolat záhadnému sousedovi z bytu 1D? Už sama skutečnost, že autorka K. A. Tucker vydala první knihu jako šestiletá, je zárukou poutavého a zajímavého čtenářského zážitku. (databazeknih.cz)



Hrdinkou tohoto příběhu je mladá Kacey, která hned v úvodu příběhu prchá se svou mladší sestrou od svého strýce, který si dovolil na její sestru. Pro Kacey je Livie její poslední rodina. Není tomu totiž tak dávno, co při tragické autonehodě přišla o oba rodiče, milovaného přítele a nejlepší kamarádku. Pro Kacey se život v ten den hrozivě změnil. Už se nedokáže z ničeho radovat. Zároveň nikomu nedovolí, aby se jí jakkoli dotkl jejích rukou. Svůj žal poté, co ji téměř po roce propustili z nemocnice, nejprve utápěla v alkoholu a nezávislému sexu. Pak se ale dala na sport.

Teď v Miami chce začít nový život, pronajme si byt a najde si brzy práci jako barmanka. Vše dělá pro svou sestru, chce aby mohla jít na vysokou školu.

Jenže jejím sousedem se stává atraktivní Trent, který ale se k ní chová jinak, než by zprvu čekala. Jenže i ona se chová velmi sarkasticky a tvrdě..


POSTAVY:
Kacey - byla šťastná, měla všechno a najednou o to přišla. Velmi se upnula na svou sestru a zatvrdila se. V sobě ale tu bolest drží
Trent - mladý, sexy kluk, kterému se Kacey velmi zalíbí. Zprvu ji jen odmítá
Livia - to poslední, co chce, aby ztratila svou sestru
- spolubydlící a později i skvělá kamarádka Kacey, má dítě a pracuje v baru
 
 


 OBÁLKA:

Ta modrá se mi na té obálce neskutečně líbí. Opravdu vybrali obálku, která k ději sedí, ale je pravda, že mě se až tolik bohužel nelíbí. Ať porovnám původní nebo ještě tu druhou výše, musím říct, že asi ta původní vede. Pak ta naše a nakonec tato, která mi přijde divná.




MOJE HODNOCENÍ:
Kolem této knihy se nesl obrovký ohlas, většina knihu vychvalovala až do nebe, a já sama se bránila do knihy pustit. Nakonec jsem neodolala a zakoupila si také knihu. Začala jsem ji číst s tím, že se bude jednat o další klasický young adult příběh. Ano, příběh v sobě nese neskutečně mnoho klišé, můžete hned na začátku odhadnout, kdo se do Kacey zamiluje. Ale po přečtení téměř třiceti stránek najednou máte pocit, že musíte prostě číst dál. Nedokážete pořádně přestat a stále vám to vrtá v hlavě.

Sama jsem knihu přečetla celkem rychle a velmi jsem byla zvědavá, jak to celé bude pokračovat. Postavy Kacey mi bylo hodně líto. To, co si prožila, bylo strašné. Kromě sestry jí nikdo nezbyl, a co je na tom horší, je to, že se tohle normálně stává.. Ale Kacey nefňukala, byla drsná a dokázala si zahrávat s lidmi. Opravdu nevšední hrdinka, která měla tu sílu, že přežila. Opravdu jsem ji měla radši než Miu z Kam jsi odešla.

Trent byl klasický sexy bůh, který Kacey několikrát odmítl. Zároveń se ale uměl objevit jako blesk z čistého nebe zrovna v moměntě, kdy byste ho potřebovali.

Celá kniha byla skvělá, a pak přišel ten konec. To šokující odhalení jsem tušila již pár kapitol předtím, ale i tak mě to zaskočilo. Opravdu jsem byla na chvilku naštvaná, že to takhle autorka vymyslela, radši bych byla, kdyby se to událo jinak.

Celý příběh se ubíral do finále a já si už už začínala myslet, že nedojde na happy end.. Ale jak kniha skončila Vám tu nebudu prozrazovat, každopádně nakonec jsem ráda za to, jak vše skončilo.

Jak už jsem o této knize slyšela, četba knihy Deset malých nadechnutí je jako jízda na horské dráze, a přitom knihu pevně držíte v rukách a nechcete ji pustit. Jsem velmi zvědavá, jak dopadne další díl, který vypráví o Livii na vysoké škole.


85%

Žádné komentáře

Albatros