Book Tag


Book TAG

Po delší době přidávám jeden TAG, mám jich více rozpracovaných ale bohžel se mi zdá, že v poslední době nic nestíhám. Tento TAG je o čtení a mých zvycích. Snad se Vám bude líbit a třeba si ho i Vy uděláte.

Dnešní Book TAG jsem objevila ZDE.

1. Máš doma nějaké určité místo na čtení?
2. Záložka nebo náhodný papír co se povaluje poblíž tebe?
3. Můžeš přestat kdykoliv chceš, nebo číst přestáváš jedině při dosažení určité strany, kapitoly atd.?
4. Jíš nebo piješ během čtení?
5. Můžeš při čtení poslouchat hudbu/televizi?
6. Pouze jedna rozečtená kniha, nebo i víc?
7. Čteš doma nebo kdekoliv?
8. Čteš si nahlas, potichu nebo jen v hlavě?
9. Čteš postupně, nebo přeskakuješ některé stránky?
10. Ohýbáš si hřbet nebo se snažíš knížku udržovat jako novou?
11. Píšeš si do knih?

1. Máš doma nějaké určité místo na čtení?

Doma si nejraději čtu v křesle nebo se posadím na postel a čtu si. Ale krásně se mi čte u přítele. Má pokoj v patře rodinného domu, kde má takový parapet uvnitř pokoje. Tam si moc ráda sednu a mám výhled do zahrady a zároveň dýchám čerstvý vzduch, opravdu kouzelně se mi tam čte.

2. Záložka nebo náhodný papír co se povaluje poblíž tebe?

Používám záložku z Egypta, kterou jsem dostala. Je to přímo záložka do knihy, je vyrobena z papyrusu a zobrazený je na ní Seker.

3. Můžeš přestat kdykoliv chceš, nebo číst přestáváš jedině při dosažení určité strany, kapitoly atd.?

Nejradši dočítám celou kapitolu, ale někdy jsem nucena dočíst jen stranu a pak musím zaklapnout. Proto mám radši kratší kapitoly.

4. Jíš nebo piješ během čtení?

Samozřejmě, že když čtu tak dodržuji pitný režim a jím :D ale při jídle knihu vždy na pár minut odkládám, abych si ji neušpinila.


5. Můžeš při čtení poslouchat hudbu/televizi?

Když jsem četla poprvé Stmívání, poslouchala jsem (hlavně na konci knihy) písničku Hasta la vista (odkaz ZDE). Ale celkově nerada při čtení poslouchám hudbu, rozptyluje mě a já se potom nedokáži pořádně soustředit na děj.

6. Pouze jedna rozečtená kniha, nebo i víc?

Snažím se mít rozečtenou knihu pouze jednu. V současné době mám ale 3 (což je teda hrozné). Mám již přes rok rozečtené Upíří deníky - třetí díl. Tuto sérii jsem četla na praxi a posléze na brigádě. Díky svému formátu se mi lehce vešla do kabelky a mohla jsem ji mít stále při ruce. Ale protože mě kniha nebaví (dva díly byla sranda neustále srovnávat se seriálem) ale teď už to podle mě nemá ani hlavu, ani patu. A potom mám knihu, kterou čtu a kterou dočtu - Daleko od hlučícího davu. A třetí je 21. den, která mě baví, ale protože teď nejvíce čtu ve čtečce a tuto mám jen doma v tištěné podobě, nemám na ni čas.

7. Čteš doma nebo kdekoliv?

Nejraději čtu doma nebo u přítele. Ale kdykoliv mám volnou chvilku a mám svou čtečku nebo knihu po ruce, tak čtu. V autobuse (sice se mi někdy dělá špatně, ale prostě musím to risknout), v metru, v práci během pauzy na oběd, u doktora..

8. Čteš si nahlas, potichu nebo jen v hlavě?

Čtu si jen v hlavě. Nahlas jsem četla jen na základce a bavilo mě to celkem, ale nedokážu se potom tolik sžít s dějem.

9. Čteš postupně, nebo přeskakuješ některé stránky?

Zásadně nepřeskakuji, čtu i nudné pasáže u kterých kleju. Maximálně nahlédnu o několik stran dopředu například, když očekávám návrat nějaké postavy, abych si pak říkala, že mě čeká ještě cca 20 stran, než se objeví.

10. Ohýbáš si hřbet nebo se snažíš knížku udržovat jako novou?

Nikdy! Mé knihy musí být pořád jako nové, nesnáším když mi je někdo ohýbá, nebo když mi nějaká spadne a poškodí se. Například s Deliriem, ta mi upadla tak nešťastně, že se mi natrhnul přebal.

11. Píšeš si do knih?

Taky ne, knihy mám jako nové, ani pravopisné chyby neopravuji (i když by to někdy vážně potřebovaly).

Žádné komentáře

Albatros