Recenze - Růže pro Charlotte

LÁSKA NA POZADÍ ŠOUBISNYSU

Autor: Elizabeth Craft & Shea Olsen
Orig. název:Flower
Rok: 2017; v ČR 2017
Počet stran: 264
Překlad: Lucie Faltejsková

Osmnáctiletá Charlotte Reedová si život dokonale naplánovala. Výborně se učí, po škole pracuje v květinářství a chodí na praxi do univerzitní vědecké laboratoře, po maturitě doufá získat prospěchové stipendium na Stanfordu a posléze vystudovat medicínu. Odmítá pozvání na večírky a klukům se vyhýbá obloukem. Nechce totiž dopadnout jako její babička, matka i sestra, které otěhotněly příliš mladé a tím pro ně všechno skončilo. Charlotte je velmi cílevědomá a zodpovědná, její život se však zdá dokonale nudný. To se ovšem změní, když se jednoho dne objeví v květinářství hezký a okouzlující Tate. Zprvu Charlotte jeho snahy o seznámení odmítá, nakonec však podlehne. Teprve když je po společné večeři na ulici obstoupí dav fanoušků, zjišťuje, že její nový přítel není nikdo jiný než slavný zpěvák Tate Collins. Přestože se na něj Charlotte zlobí, nakonec poruší své zásady a začne s Tatem chodit, záhy však zjišťuje, že vztah se světoznámou celebritou není vůbec jednoduchý, zvlášť když před ní Tate cosi tají. Zůstat s ním znamená riskovat vše, oč kdy usilovala. Je však otázka, jestli je vůbec možné takovou bitvu vyhrát. (databazeknih.cz)

V rodině Charlotte platí již po generace stejný osud, ženy otěhotní před osmnáctými narozeninami. Stejný osud postihl její babičku, maminku ale i její starší sestru Miu, která má malého chlapečka. Charlotte se po smrti matky zapřísáhne, že ona bude jiná. Nebude se oddávat mužům ani lásce, vystuduje prestižní školu a bude někdo. Nyní ji čeká maturita, je nepolíbená a celkem spokojená. Má našlápnuto ke splnění svého snu - ke přijetí na Standford ji dělí už jen krůček.

Charlotte je jiná než její spolužáci z gymplu, nechodí na večírky, nepije, nepaří, má jediného kamaráda Carlose, který je homosexuál a má samé jedničky. Po škole dělá úkoly navíc, chodí na zvláštní laborky a ještě pracuje v květinářství.

Jednoho dne se v květinářství seznamuje s pohledným a sexy klukem. To, že se Charlotte zařekla, že s nikým nebude chodit ještě neznamená, že nemá oči. Tate na ni udělá dojem, netuší, že před ní stojí rocová hvězda.

A tak začně Charlotte s Tatem chodit, ale jejich vztah není žádná pohádka. Na každém kroku je provázejí paparazzi, kteří se snaží zachytit každý moment jejich života. Navíc Tate má své tajemství.

Charlotte - po smrti matky se rozhodla být jiná, než její rodina
Tate - rocková hvězda, která se po jistých událostech uzavřela před světem
Carlos - homosexuál a nejlepší přítel Charlotte

Na první pohled nenápadná obálka se mi líbila svou jemností.

Naštěstí není.

Obecně mám slabost pro Yoli knihy, takže jakmile vyšla tato kniha, hned jsem se zajímala o čem je. Anotace mě docela dost lákala, a když jsem knihu držela v knihkupectví a začetla se do ní, působila na mě velmi dobře. Není se tedy čemu divit, že jsem si ji domů odnesla.

Skoro po týdnu, co jsem ji měla doma, jsem se chystala na dlouhou cestu autobusem, a tak jsem si ji nadšeně vzala s sebou. Okamžitě jsem se do knihy začetla a velmi se mi líbila. Čekala jsem, jak se bude děj dála vyvíjet a nemohla se dočkat chvíle, až budu moct zase číst. Jenže zhruba po ani ne polovině nastal zvrat. Všechno se stále opakovalo.

Hlavní hrdinka Charlotte mi přišla na začátku jako milá holka, o které bylo zřejmé, že se zamiluje. Ovšem nečekala jsem, že okamžitě zahodí všechno, co doposud dělala, včetně všech svým předsevzetí. V její životě se najednou objevila celebrita - rockový zpěvák Tate Collins, který jí vpadl nečekaně do života, a celý ho obrátil vzhůru nohama. V momentě, kdy Tate řekl Charlotte, že s ní bude jen za určitých podmínek, jsem ke knize změnila názor. Celou dobu ji uhání a najednou, když se rybička chytí do sítí, začne couvat. A kdyby jen jednou. Kniha se najednou nesla v telenoveláckém stylu - od sebe k sobě, od sebe k sobě atd.

Tateovi jsem nevěřila ani nos mezi očima. Bylo jasné, že má nějakou minulost, ale jak se choval mě jen rozčiloval. Vůbec mi nepřipomínal toho kluka, který se poprvé objevil v květinářství.

Knihu psaly dvě autorky, což by mi jasně vysvětlovalo, proč se mi první část knihy líbila a druhá mě doslova škrtila. Charlotte byla tak neskutečně naivní až hloupá. Celou dobu snila o studiu na prestižní vysoké škole, a když to měla nadosah, najednou začala o sobě pochybovat. Tento fakt by nebyl až tak nereálný, ovšem s porovnáním veškerých jejích rozhodnutí... Neustále mě štvala, jak kdykoliv se v jejím životě objevil Tate, a písknul si, tak k němu běžela. Vůbec jí nepřipadalo hloupé, že se nechávala vlastně jím kupovat. Neustále od něj dostávala drahé dárky a ještě si připadala šťastně. Zamilovaní lidé dělají bláznivé věci, ale toto bylo na mě až moc.
V knize bylo více postav, Charlottin nejlepší kamarád gay Carlos, který ale byl v knize jen jako doplněk. Nijak bohužel autorky nerozvinuly jeho postavu. Ostatně všechny postavy byli v knize jen jako doplněk a neměli žádnou dějovou linii.

Název knihy mi nepřišel trefný k příběhu. Růže byla zmíněna pouze v první části knihy.

Závěr knihy se mi vůbec nelíbil a nesouhlasím s ním. Pro mě kniha měla skončit předposlední kapitolou, vše by pak dávalo smysl.

Ačkoliv jsem se do knihy neskutečně čtivě ponořila, následné pro mě byla zklamáním a knihu už znovu číst nebudu, takže ji asi pošlu dál.