Recenze - Vánoce po francouzsku



Autor: Fiona Valpy
Orig. název: The French for Christmas
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2014; v ČR 2016
Počet stran: 210
Nakladatelství: Baronet
Přeložila: Zuzana Selementová

Román Vánoce po francouzsku Fiony Valpy zahřeje u srdce nejenom v zimě hlavně zjištěním, že k lásce se někdy dá i projíst. A ještě se u toho pobavit!

Evie opustil manžel, a tak využije nabídku přátel k pobytu v jejich domku na francouzském venkově. Vypraví se tam úplně sama, jen se sbírkou receptů po babičce, a je odhodlaná na celé Vánoce zapomenout a jen podle ní péct a vařit. Ochotného ochutnávače najde v sousedovi, šarmantním doktoru Didiérovi. Zaujme ho však nejen její skvělý koláč…

Padající sníh, skvělá štědrovečerní tabule a trocha vánočního kouzla - bude to ale stačit, aby zmizel přízrak předchozích Vánoc?(databazeknih.cz)



Hlavní hrdinkou této vánočně laděné knihy je Evie. Mladá a nadaná kuchařka kdysi milovala Vánoce, avšak ztráta její holčičky ji velmi změnila. Evie se natolik ponořila do své bolesti, že ztratila chuť k životu. Tento postoj také vedl ke krachu jejího manželství se známým kuchařem Willem.

Evie se rok po tragické smrti její Lucie nakonec rozhodnout přijat nabídku její přítelkyně Rose a odjet na svátky do francouzské vesničky. Kromě vzpomínek na její šťastné já, vánočního veselí a pobíhajícího prasete po její zahradě však na Evie čeká jedno velké překvapení. Seznámí se se svým sousedem - velkým fešákem Didierem, který je navíc lékař a který si na svých bedrech nese velké neštěstí.

Podaří se Evie začít znovu žít? Najde znovu chuť vařit a znovu si dovolí se zamilovat. A jaké tajemství tíží mladého a pohledného doktora Didiera? A ani Will ještě neřekl své poslední slovo...

POSTAVY:
Evie - nadějná a talentovaná kuchařka, kterou potkala jedna z největších ztrát, která může ženu potkat
Will - velmi slavný kuchař, který má svůj vlastní pořad v TV, Evie miloval, ale po ztrátě jejich dcery se od Evie velmi odloučil
Didier - mladý lékař, má své bolestivé tajemství


OBÁLKA:
Titulka je krásně vánoční a k příběhu dokonale sedí. Jsem moc ráda, že Baronet ponechal původní obálku.


MOJE HODNOCENÍ:
Zprvu jsem si o knize myslela, že navazuje na knihu Láska po francouzsku od stejné autorky, ale naštěstí se tak nestalo. Lásku jsem od autorky ještě nečetla, ale jsem moc ráda za tuto jednu knihu. Od knihy jsem očekávala romantickou a vánočně laděnou oddechovku, kterou jsem také dostala.

Evie jsem si od samého začátku oblíbila. Její osud mě velmi rozesmutněl a přála jsem jí, aby našla své štěstí. Na začátku byla velmi nešťastná, což je samozřejmě pochopitelné. Naštěstí se rozhodla pro velký krok a odjela do Francie. Procházkami této krásné země nám dovolila nahlédnout do jejího nitra a osvětlit nám jak šťastná byla s Willem. Díky tomu jsme měli možnost nahlédnout i do jejich vztahu a snažit se pochopit, jak jejich láska mohla skončit. Příběh ze života, který nám ukázal, že i když se dva lidé milují, lze je rozdělit. Tady jejich láska nevydržela nejtěžší zkoušku života.

Evie postupně odkrývá své srdce a probouzí ho z dlouhého spánku. Znovu nalézá svou vášeň pro vaření a zároveň se seznamuje s mladým doktorem, který je dle jejích slov věrnou kopií herce Bradleyho Coopera. Jejich seznámení proběhlo velmi vtipně - Evie mu pozvracela jeho krásné boty. Být na jejím místě tak se propadnu do země. Tato scéna mě velmi pobavila.

Kniha je velmi mile napsaná a do vánočního období se skvěle hodí. Velmi jsem si oblíbila jak Evie, tak Didiera, který se ale v knize mohl oběvovat častěji. Což ale v poměru stran této útloučké knihy asi nebylo možné. Kdo by si pomyslel, že je kniha přeslazená, ten se mýlí. Kniha je zamilovaná tak akorát. Naopak je spíše plná velkého trápení. Ale na co si dejte pozor při četbě této knihy je prázdný žaludek. Díky Evie a jejím receptům se vám totiž může stát, že budete muset knihu odložit a jít se někčeho najíst.

Vánoce po francouzsku se mi velmi líbili a rozhodně Vám ji mohu jen doporučit.

80%

1 komentář

  1. Jsem zde, abych poděkoval DR ISIKOLOVI za jeho pomoc při záchraně mého vztahu. Můj přítel mě opustil, protože jsem se rychle vzpamatoval a několikrát jsem s ním bojoval kvůli nejistotě, když jsem ho viděl, jak se kdy sblíží s jinou dámou. Nenašel jsem žádný lepší způsob, jak ho přimět, aby se ke mně vrátil a DR ISIKOLO mě zachránil. Když jsem ho kontaktovala, řekl mi vše, co jsem potřebovala vědět o tom, jak bude láska a spojení mezi mnou a mým mužem obnoveno. Vyhověl jsem a on bez váhání udělal práci a hned po 48 hodinách mi můj přítel zavolal. Jsem šťastný a plný života díky laskavosti DR ISIKOLO. Vyzývám každého, kdo má problémy, aby ho nyní kontaktoval a on vám jistě pomůže. E-mail: isikolosolutionhome@gmail.com nebo pokud dáváte přednost WhatsApp/Viber text: +2348133261196

    OdpovědětVymazat

Albatros