Recenze - Dvůr trnů a růží

Jak se stala z Belly nebojácná lovkyně a ze Zvířete víla

Autor: Sarah J. Maas
Orig. název: A Court of Thorns and Roses
Rok: 2016; v ČR 2016
Počet stran: 440
Přeložili: Ivana Svobodová

Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin - jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.(databazeknih.cz)

Převyprávění klasické pohádky Kráska a zvíře. Hlavní hrdinka je devatenáctiletá lovkyně Feyre, která je velmi odvážná a nebojácná - konečně ne plachá hlavní hrdinka. Feyre hned v úvodu zabije vlka a tak se ani nemůže divit, že brzy přijde trest. Jednoho dne se u ní v chalupě objevuje další vlk, který chce vědět, kdo zabil jednoho z nich. Feyre nezapírá a vinu přizná. Netušila, že se jednalo o vílu proměněnou ve vlka. Jako svůj trest tak nedobrovolně přijímá, že odejde ze svého domu a opustí svou rodinu. Jako útěchu má to, že její rodina po jejím odchodu bude zaopatřená a na celou událost si vůbec nebude pamatovat.

Pro Feyre je zpočátku velký problém zvyknout si na nové prostředí. Žít ve velkém domě obklopená vílami v maskách, kde nic nesmí sama dělat. Feyre se začíná nudit a vůbec nechápe svůj trest - platí za vraždu tím, že je ubytovaná v paláci? Feyre se postupně začíná sbližovat se svým zajatcem Tamlinem a začíná pomalu rozplétat tajemství, které ji obklopuje.

Feyre - odvážná lovkyně, která se jen tak nevzdává
Tamlin - víla, která má tajemství

Obálka mi přijde velmi zajímavá a tajemná, opravdu se mi líbí a celkově celá série se mi velmi líbí už jen svou krásnou obálkou.

Na knihu jsem se velmi těšila od chvíle, kdy jsem se dozvěděla, že u nás vyjde. Jakmile vyšla, chodila jsem kolem ní v knihkupectví a nakonec jsem neodolala a musela si ji z obchodu odnést domů. Grafické zpracování je velmi vydařené (ačkoliv vzhledem ke své tloušťce bych byla radši za hardback).

Prythian, nový svět, jehož mapa zdobí první strany knihy. Malé připodobení se sérií Game of thrones. Chvilku mu činilo problém začíst se do doby a prostředí. Nejprve jsem byla zmatená množstvím bytostí a okolím. Ale nakonec musím autorku pochváit, protože vymyslela opravdu skvělý svět.

Další problém jsem měla s trestem, který pro Feyre byl připraven. Za vraždu si bude žít pod jednou střechou s ostatními a bude si vlastně uživat luxusu? První strany mě velmi bavili ale pak hruba sto až dvěste stran se mi to neuvěřitelně vleklo. Až k závěru ale přišel zvrat a já se nemohla odtrhnout.

Četla jsem hodně reakcí na tuto knihu, a názor, že kniha je velmi erotická mi nepřijde správný. Ano, byla tam lehká erotika, ale zhruba na dvou stranách z této bichličky. Autorka tak dala průchod emocím a my jsme si mohli více představit vášeň mezi hlavními hrdiny.

Je pravda, že kniha má i dost klišoidních bodů.

Jsem zvědavá o čem bude další pokračování. Trochu mě mrzí, že se autorka rozhodla z této knihy udělat sérii. Námět a zpracování bylo skvělé a já si určitě plánuji přečíst i další díl. Ale upřímně netuším moc o čem chce v dalších dílech psát. I tak se ale velmi těším na další díl, který u nás vyjde letos.

75%