Recenze - Krásná katastrofa

Autor: Jamie McGuire
Orig. název: Beautiful Disaster
Rok: 2011; v ČR 2013
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fortuna Libri
Překlad: Jana Pacnerová

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem - nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu - když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.(databazeknih.cz)

Romantický příběh studentů vysoké školy. Abby se přestěhovala do nového města a chtěla začít nový život, zapomenout na minulost a jít prostě dál. Společně s její kamarádkou se vydá na boxový zápas, kde si okamžitě všimne mladého boxera Travise. Kromě toho, že Abby si přijde na zápas oblečená jako hodná nevinná holčička, je dívka i velmi pohledná. Travis je místní bad boy, kterému postelí prošlo nespočet žen.

Abby se ho nejprve snaží ignorovat, ale čím víc je odtažitá, tím víc se s Travisem potkává. Nakonec se domluví, že budou přáteli. Jeho bratranec chodí s její nejlepší kamarádkou a když se dívkám na koleji rozbije boiler, ubytují se na pár dní k Travisovi a jeho bratranci. Travis Abby uloží do své postele ale k ničemu mezi nimi nedojde. Abby to začíná rozčilovat a Travis po ní naopak začíná čím dál tím víc toužit. Oba jsou ale nejlepší přátelé, tak to nechtějí pokazit.
Travis nakonec Abby navrhne sázku. Abby u něj bude měsíc bydlet nebo on vydrží měsíc bez sexu. Protože sázku prohraje Abby, musí se k němu nastěhovat. A tak se začíná příběh pokušení, vášně, lásky, přátelství a přitažlivosti.

Abby - krásná, hodná holka, která chce začít nový život
Travis - sexy, přitažlivý playboy, který zcela propadne té, kterou nemůže mít
America - nejlepší kamarádka Abby, chodí se Shepleyem
Shepley - bratranec Travise

Naše obálka je stejná jako originál a velmi se mi líbí. Dokonale sedí k příběhu. Silná sklenice x křehký motýl.

Ano, ano ano! Křičím na otázku, zda natočit i filmovou adaptaci. Bohužel zatím jsou to jen domněnky.

Dlouho jsem na tuto knihu slyšela jen samou chválu. Dost času mi trvalo, než jsem se k ní i já sama dostala a musím se přiznat, že lituji, že jsem si knihu nepřečetla dřív. Neskutečně čtivá, milá, romantická kniha, která má spád a nikde nejsou zbytečné zápletky. Ačkoliv má kniha do 400 stran, měla jsem pocit, že má nejmíň 800. Nechápejte mě teď špatně, nejedná se o dobu, než jsem knihu dočetla, ta byla přečtená rychle a hlavně jsem měla stálé nutkání číst dál. Ale podle děje. Tato kniha má tolik děje, že by z ní klidně mohli být minimálně 2 filmy.

Velmi jsem si oblíbila všechny postavy, děj VŠ mi ale lehce připomínal spíše střední školu, ale za to asi může fakt, že u nás a v Americe je školství zkrátka jiné. Postavy se chovali přiměřeně ke svému věku. Skvěle propojený příběh drsného bad boye a slušňačky s černým tajemstvím.

Jak Abby tak Maddoxe jsem si od první stánky velmi oblíbila a těšila se z další strany. Kniha mi doslova ubíhala pod rukama a četla se mi neskutečně skvěle. Při čtení jsem měla několikrát úsměv na tváři a s nadšením jsem otáčela list po listě. Abby i Travis se chovali ke svému věku a přesto cítili neskutečnou lásku, kterou zprvu dusili. O to větší možná potom byla jejich láska významější. Ačkoliv z Abby jsem několikrát cítila strach, věřila jsem v jejich lásku.

Jamie McGuire napsala bravůrní příběh, který zkrátka pohladí na duši. Opravdu skvělý romantický příběh, který je vyprávěn z pohledu Abby. Konečně dva mladí lidé, kde ani jeden není bohatý a musí řešit i finance. Ale je pravda, že tam bylo tolik lásky, že jsem si připadala, jako když čtu telenovelu. Místy možná moc sladké ale mě to v danou chvíli skvěle sedlo. Travis přejmenoval Abby na Holubičko "Holu" a tím ji zlobil. Trochu mi to připomnělo Kůstku a Bootha :D.

Pokud hledáte milou, romantickou knihu, kde Vám bude jasné hned od začátku, kdo se s kým zaplete, pak je rozhodně Krásná katastrofa kniha právě pro Vás.

90%