Recenze - Psí poslání

ŽÁDNÝ PES TU NENÍ JEN TAK
 
 
Autor: William Bruce Cameron
Orig. název: Dog´s Purpose
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2010; v ČR 2017
Počet stran: 280
Nakladatelství: ikar
Přeložila: Renáta Tetřevová


Všichni psi jednou přijdou do nebe… Ale nejprve musí splnit své poslání. Autor románu Psí poslání, který si zamilovali čtenáři po celém světě, Bruce W. Cameron je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka. I hlavní hrdina knihy se na svět vrací znovu a znovu. Jeho první pokus dopadá tragicky. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr malého chlapce Ethana. Ani tenhle pokus nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jediné přání - znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje…(databazeknih.cz)



Hrdinou této knihy je pejsek, který prožívá několik životů. Jeho duše zažívá různá dorodružství a poznává různé lidi. Poprvé se narodí toulavé matce, ale je brzy odchycen k dobré ženě, která miluje pejsky a dává jim domov u sebe na dvoře. Zde si nachází první kamarádku, fenku Coco. Začíná se osamostatňovat a uvědomovat si, jak mu je přítomnost lidí velmi příjemná. Bohužel ale dobrá žena má na dvoře příliš mnoho pejsků a když si přivede dalšího osamnělého pejska, bojovníka Spika, netuší, že tím zakončí Tobbyho život. Spike si totiž okamžitě převezme vedoucí pozici na dvoře a jednoho dne se popere s Tobbym (naším hrdinou). Tobby je zraněný natolik, že mu zůstanou trvalé následky. Z tohoto důvodu ho nakonec uspí.

Náš psí hrdina se znovu probouzí. Je velmi zmatený a nechápe, jak se to mohlo stát. Má novou matku a tolik sourozenců! Narodil se jako zlatý retrívr na místě, kde cítí, že dlouho nezůstane. Je to čistokrevný pejsek a není jediný, kdo čeká, až si pro něj někdo přijde. Jenže to náš malý neposeda rozhodně nechce. Jeho první matka mu ukázala, jak otevřít vrata a tak po několika marných pokusech vítězí a prchá. Nejprve má ale smůlu, když ho na ulici najde muž v náklaďáku a který ho pak za slunného dne nechá ve svém autě málem umřít. Naštěsí ho zachrání mladá žena, která se nebojí rozbít cizí auto. Poté ho odváží k sobě na farmu ke svému synkovi Ethanovi. Toho dne náš pejsek Bailey začíná chápat, proč se znovu narodil. Pochopil, že žije proto, aby splnil jistá poslání. Jeho poslání bylo potkat a dělat společnost Ethanovi.
 
Z těchto dvou kluků se stává věrná dvojka. Společně dospívají a mají spolu úžasný vztah. Bailey je svědkem Ethanovi první lásky, trablů, stěhování, i požáru, kdy Bailey svého chlapce sice zachrání, ale i tak Ethan ztrácí možnost splnit si svůj sen.

Jak čas ubíhá, Bailey cítí, že brzy nadejde jeho čas. Myslí si, že své poslání splnil. A když nadejde jeho čas, je téměř pokojný. Jenže on se znovu probudí, a to tentokrát v těle fenky Ellie, vlčičce. Ellie najde další své poslání, ale nikdy nezapomene na svého chlapce. Ví, že ho už nikdy neuvidí ale nesmírně jí schází.

POSTAVY:
Tobby, Bailey, Ellie, Buddy - postupně získává zkušenosti ze svých životů, avšak jeho srdce je věrné Ethanovi
Ethan - nejdříve malý chlapec, který dostane nalezeného zlatého retrívra a pojmenuje ho Bailey, začne ho učit
Jacob - pracuje u policie a setká se až s Ellie, kterou si vybere jako svého pejska - fenku, záchranářku
Maya - nová panička Ellie, která ji miluje celou svou duší
Hannah - první láska Ethana



"Nikdy by mě nenapadlo, že může existovat něco jako kluk, ale teď, když jsem jednoho našel, mi to připadalo jako ta nejlepší věc na světě."




OBÁLKA:
Dostala jsem druhé vydání knihy v paperbacku, které má doslova úžasnou obálku. Zlatý retrívr je opravdu zlatý pejsek. Jen je škoda, že kniha není v hardbacku, protože ji budu ještě hodněkrát číst.

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
Na knihu mě upozornil trailer, ale doposud jsem film neviděla. Nyní, po přečtení knihy vím, že film a kniha se budou postavami a scénami lišit, ale zatím stále věřím, že se mi i film bude líbit.



MOJE HODNOCENÍ:
Na knihu jsem se nesmírně dlouho těšila. Věřila jsem, že si čtení užiju, ale já se do knihy doslova zamilovala!
Psí poslání mě okamžitě vtáhlo do děje a já nemohla přestat číst. V metru jsem se přihlouple usmívala a zapomínala, kdy vystupuju. Mnohdy jsem musela rychle vyběhnout, abych se stihla z vlaku dostat včas.

U knihy jsem ale také několikrát brečela. Pokaždé, když Bailey umřel, mi bylo úzko na srdci. Stále vzpomínal na svého chlapce a mě to lámalo srdce. Chvílemi mi bylo smutno i z lidí, obzvláště z jejich špatných charakterů.

Můj přítel měl od dětství zlatého retrívra Lea, byl to neskutečně zlatý pejsek a já jsem moc šťastná, že jsem ho mohla také poznat. Ukradl si mé srdce, byl to moc hodný pejsek. Bohužel zemřel, ale prožil dlouhý a milovaný život. Stále na něj vzpomínáme. I možná proto bychom s přítelem chtěli jednoho dne, až budeme mít vlastní domeček, právě zlatého retrívra nebo labradora.

Ale zpátky ke knize Psí poslání, tato kniha je rozhodně ideální pro všechny pejskaře, ale nejen pro ně. Je to neskutečně oddechová, milá a něžná kniha o jedné psí duši, která je nesmírně hodná a oddaná svému páníčkovi. Příjemná oddechovka u které si popláčete ale zároveň se zasmějete. Bailey vám krásně svými slovy vysvětlí, že nechápe, co je špatného na tom čůrat v domě, jíst dobroty z koše apod. Jeho názory byly dokonalé a já se stále bavila.

Kniha má ještě pokračování a já teď moc lituji, že se do něj nemohu začíst, protože to bylo tak úžasné. Akorát ten konec, byl bohužel nevyhnutelný avšak strašně smutný. Mé srdce se zlomilo a slzy našly cestu ven. Ovšem zároveň jsem měla krásný pocit po přečtení takové milé knihy. Rozhodně to nebylo naposledy, kdy jsem knihu četla.

Střídání jeho životů také znamenalo poznávání více postav. Třetí příběh s Mayou a Jacobem, kdy náš pejsek byla fenka Ellie, která zachraňovala životy, byl velmi napínavý. Už už jsem si myslela, že dokážu odhadnout situaci, a nic. Bailey měl za všechny své životy poznat láskyplné páníčky, ale i zlé lidi.

Dále bylo krásné, jak Bailey stále vzpomínal na svého chlapce. Snažil se zabavit a dokázal si oblíbit i další své páníčky, ale nikoho nemiloval tolik, jako Ethana.

Kniha ve mně vyvolala obrovský dojem a jsem velmi ráda, že jsem si ji mohla přečíst.

Kniha Psí poslání se bez debat zaslouží plný počet hodnocení a balíček kapesníčků k tomu.

100%


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji skvělému Martinus.cz

Knihu Psí poslání si můžete zakoupit ZDE

Knihu mi zaslalo internetové knihkupectví spolu s krásnou záložkou, visačkou na dveře a kouzelným dopisem, děkuji vám moc, Martinusáci!
 

Žádné komentáře

Albatros