Recenze - Kam jsi odešla




Autor: Gayle Forman
Orig. název: Where she went
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2011; v ČR 2015
Počet stran: 224
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Květa Palowská

Od tragické nehody, kdy Mia navždy zmizela z Adamova života uplnuly tři roky.

Nyní každý z nich žije na opačném konci země. Miina hvězda na New Yorském Julliardu závratně stoupá a Adam díky novému statusu rockové hvězdy a slavné přítelkyni plní stránky Los Angelských bulvárů. Jednoho dne se však ocitne v New Yorku sám. Náhoda jej svede dohromady s Miou na jednu noc, která může změnit jejich životy. Jak prozkoumávají město, které se stalo Miiným novým domovem, vzpomínají na společnou minulost a otevřou své srdce nejen jeden druhému, ale i budoucnosti.

Příběh o devastaci žalem, příslibu nové naděje a znovuzažehnutí plamene lásky. (databazeknih.cz)


Po událostech z knihy Jestli zůstanu/Zůstaň se mnou uběhli tři roky. Z Adama se stal slavný rockový zpěvák. Mia má téměř dostudováno, a zda jsou šťastní?

Mia po tragické nehodě musela strávit několik měsíců v nemocnici. Jediná přežila strašlivou nehodu při níž zemřeli oba její rodiče i malý bráška. Rozhodla se nakonec odjet do New Yorku, kam získala stipendium na Juilliard. Ještě nějaký krátký čas udržovali Adam a Mia kontakt, ale pak jednoho dne se Mia od Adama naprosto odcizila a přestala s ním komunikovat. Nic mu nevysvětlila a on po čase přestal zjišťovat, co se stalo. Avšak v sobě si držel bolest z její ztráty. Velmi se změni. Jednoho dne ale na sebe Mia a Adam narazí. Společně tedy stráví celý den, kdy se Adam snaží pochopit kam Mia odešla...


POSTAVY:
Mia - v prvním díle jsem ji měla velmi ráda a velmi jsem s ní cítila. Opravdu si toho tolik vytrpěla, ale v tomto díle mě zklamala.
Adam - fajnový kluk, který se vcelmi změnil po té, co ho Mia opustila

OBÁLKA:
Naše česká obálka krásně ladí k filmové obálce, velmi se mi líbí barvy a celkově její kompozice. Ale je pravda, že ta originální, s mladým párem na titulce se mi líbí více.




MOJE HODNOCENÍ:
Tato kniha byla narozdíl od prvního dílu vyprávěna z pohledu Adama. Adama jsem si v této knize oblíbila víc než Miu. Tu jsem si zde naopak znepřátelila. Mrzelo mě, jak se k němu zachovala, bylo to velmi sobecké i přesto, co si vytrpěla. Začátek knihy jsem poznávala Adamův svět a bylo zřetelné, jak mu v jeho životě chybí Mia. A když se konečně setkali? Nečekala jsem žádnou romantickou scenu, ale jak se Mia chovala mi přišlo až moc chladné.

Na druhou stranu to, co si Mia prožila je strašné. Nedokážu si ani na zlomek vteřiny představit, co si musela vytrpět. Musela se změnit, aby mohla žít dál. Ale toto celé velmi postihlo i Adama, kteý se také změnil, Už to není ten veselý kluk z prvního dílu. Gayle je velmi dobrá spisovatelka, která dokáže vymyslet velmi citlivé příběhy, které nechají jen málo očí bez slz. Dokázala skvěle popsat chaos, který se odehrával v Adamovi celé ty tři roky.

Na to, že je kniha vyprávěna z pohledu Adama se naštěstí nejedná o "moderní pokračování" příběhů, kdy je stejný příběh jen převyprávěn z jiného úhlu. V tomto díle jsou sice i vzpomínky na okolnosti z jedničky, ale hlavní děj se posouvá dále a vysvětluje to, co jsme se z jedničky nedozvěděli.

Do této knihy jsem se velmi těšila, ale skoro polovina knihy mi přišla skoro o ničem a přišlo mi, že byla úplně zbytečná. Od druhé poloviny se to ale konečně rozjelo a mě zajímalo, jak to celé dopadne.
Každopádně kdyby toto pokračování vůbec nevzniklo, nijak bych se nezlobila.


75%

Žádné komentáře

Albatros