Recenze - Talisman



Autor: Nicholas Sparks
Orig. název: The Lucky One
Série: -
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2008, v ČR
Počet stran: 336
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Martina Káňová


Mariňák Logan Thibault na své misi v Iráku najde v písku fotografii usměvavé mladé ženy. Nikdo se po ní neshání, a tak si ji Logan vezme k sobě. Od té chvíle se ho začne až nápadně držet štěstí a stane se jeho talismanem. Když se vrátí zpět do Ameriky, je už přesvědčen o tom, že ta neznámá žena drží klíč k jeho osudu. Prochodí půl země, než ji nakonec najde, ale tím vše teprve začíná. Stane se křehká a zranitelná Elizabeth jeho opravdovým talismanem?(databazeknih.cz)


Logan Thibault je příslušník americké námořní pěchoty v Iráku. Na jedné své misi najde na zemi v písku fotografii krásné mladé ženy. Nejprve se snaží fotografii vrátit majiteli, ale když se nikdo dlouho nehlásí, vezme si ji k sobě. V kasinu ihned začne vyhrávat a i díky dalším šťastným náhodám, při kterých přežije, se fotografie stává jeho talismanem. Jeho kamarád Victor ho začne přesvědčovat, že by měl ženu najít, protože jí toho moc dluží. Podle něj je to jeho osud, Logan ale těmto řečem nevěří. Avšak po Victorově tragické smrti, kde Logan opět přežije jen náhodou, řečem o osudu uvěří a vydává se ženu hledat. Koupí si psa, vlčáka Zora a společně pěšky putují za ženou z obrázku z Colorada do Hamptonu.
 
Nakonec ji najde, jmenuje se Elizabeth, rozvedená mladá matka, která pracuje v místním psinci, která má problémy se svým exmanželem. Logan jí neprve chce říci pravdu proč přišel, ale nakonec se nechá u Beth zaměstnat a i když má na něj žena zpočátku alegrii, brzy se rozhoří silný cit...Ale co řekne Beth na to, až se dozví pravý důvod Loganovi cesty?

POSTAVY:
Beth - mladá, krásná svobodná matka, která nemá štěstí na muže. Po rozvodu s místním šerifem její každý vztah končí po pár setkáních. Svého syna miluje nadevše
Logan - válka ho poznamenala, když se setká s Beth, je rozhodnutý jí pomoci a pomalu se do ní zamilovává
Victor - nejlepší přítel Logana z války, věřící muž a skvělý přítel
Keith - bývalý manžel Beth, je synem vlivné rodiny a je šerifem, ze kterého má každý respekt. Ne proto, že by si to zasloužil, ale protože ví, jak všechny vyděsit. Nesnese, aby jeho bývalá žena byla s jakýmkoli mužem
Ben - osmiletý syn Beth a Keitha, nadaný na šachy a velmi rád by hrál na housle, ale jeho spolužáci se mu posmívají
Nana - babička Beth, pomalu se dostává ze zdravotních potíží, jinak skvělá dáma
Drake - bratr Beth


OBÁLKY:
Česká obálka se mi líbí, mladá blonďatá žena je mi sympatická. Sice jsem doufala, že u nás vyjde i filmová obálka (což si myslím, že se uskuteční jakmile kniha nebude k dostání).







MOJE HODNOCENÍ:
Příběhy Nicholase Sparkse nejde nemilovat. Sparks má ten dar, že píše o poměrně obyčejných životních věcech zcela neobyčejně. Jeho styl psaní doslova miluji. Jeho příběhy mě vždy vtáhnou do děje a já se nedokážu od žádné strany odpoutat. Ačkoliv, by se dalo říct, že se děj dá předpovídat, není tomu tak. A co se týče této krásné knihy, Talisman je něčím magický. Ano, fotografie mladé ženy, která nosí štěstí, je to vůbec možné? Myslím si, že určitě ano, voják, který denně vidí umírat své blízké, daleko od rodiny a s vědomím, že vše ještě neskončilo, přeci potřebuje oporu. A s fotografií v kapse má alespoň na chvilku pocit, že není sám.
 
Dalo by se říct, že tento příběh má jistou spojitost s jeho knihami Vzkaz v láhvi a Milý Johne, ale to jen do chvíle, než si přečtene celou anotaci.
 
Logan mi byl sympatický, jeho pes Zoro byl skvělý. Beth mi přišla jako normální mladá žena, chovala se správně a líbilo se mi, jak se starala o synka. Její situaci s bývalým manželem jsem jí vůbec nezáviděla, o to víc mi byl sympatický Logan, který se ji snažil chránit a pomáhat jí. Tato kniha na mě působila velmi rodinným dojmem, ať se jednalo o malého Bena, ochranitelskou a vtipnou babičku, nebo to staré známé prostředí, kam Sparks své příběhy vnáší.
 
Také mi bylo velmi líto Bethina bratra, dojímalo mě, jak na něj s láskou vzpomínala a cítila jsem v hrudi smutek s ní.
 
Další skvělá "Sparksovka" ke které se budu ráda vracet. Sice je u mě stále na prvním místě Bezpečný přístav, ale Talisman jistě patří k dalším skvělým dílům. Ale abych jen nechválila, ze začátku jsem se do knihy nemohla začít. Možná proto, že to bylo vyprávěno z více pohledů (Beth, Logana a Keitha) jsem v tom měla ze začátku chaos, ale jinak mohu knihu vřele doporučit.

95%

Žádné komentáře

Albatros