Recenze - Volba





Autor: Nicholas Sparks
Orig. název: The Choice
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2007; v ČR 2016
Počet stran: 272
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Dana Stuchlá

Nový román od bestsellerového autora o lásce ztracené i nalezené a o volbách, které jsou někdy těžké jako život sám.
Travis Parker má vše, co by si muž mohl přát - dobrou práci, krásný dům a spoustu kamarádů na trávení volného času. Je si téměř jist, že romantický vztah by jeho pohodlný život jen zkomplikoval. Názor změní ve chvíli, kdy se jeho novou sousedkou stane Gabby Hollandová.
Přestože se k Travisovým pokusům o sblížení nejprve staví nepřátelsky, jeho nezdolnost je nakonec svede dohromady. Ale to je teprve začátek jejich dlouhé společné cesty, na jejímž konci bude jeden z nich muset volit: Jak daleko se smí zajít, aby naděje na lásku zůstala živá?(databazeknih.cz)



Travis je třicetiletý muž, který si žije spokojeným životem. Má vlastní domek na pláži, pracuje jako veterinář, má spoustu volného času, který tráví sportem a akcemi s přáteli. A co žena? Tu přeci nepotřebuje, ještě by mu zakazovala jeho oblíbené aktivity. To ale neznamená, že je nějaký bručoun, nebo že by neměl ženy rád. Měl několik vztahů, a se všemi se rozešel v dobrém.

Gabby je mladá, zrzavá kráska, která je Travisovou sousedkou. Má fenku, která vykazuje všechny příznaky březosti. A čí by to tak mohla být vina? Přeci toho jejího souseda Travise, protože svého psa nechává volně pobíhat. Jednoho dne se tedy Gabby odhodlá a vydá se za Travisem domů. Cestou ji ale doslova srazí právě jeho pes. Travis je poblíž a hned mladé dámě pomůže. Gabby chvilku po počátečním šoku si uvědomí, proč k němu chtěla jít a vysolí vše, co chtěla. Skoro Travise nepustí ke slovu. Chce po něm, aby převzal za věc zodpovědnost a pomohl jí se štěňaty, aby našli snadno nový domov. Nakonec se nic nevyřeší, kromě toho, že si Travis všimne, jak je Gabby pohledná. Poradí ji, aby s fenkou zašla k veterináři.

Gabby ho skutečně poslechne a v ordinaci na ni ale čeká šok. Travis je veterinář, který jí sdělí i to, že to jeho pes nebyl, protože je vykastrovaný. Gabby se cítí trapně a rozhodne se na nejméně padesát let se mu vyhýbat, což se jí ale na dlouho nepodaří. Po několika počátečních neshodách ji Travis pozve na plavbu..

POSTAVY:
Gabby - milá a trošku ztřeštěná holka, ve které jsem se našla a měla jsem pocit, že čtu o sobě
Travis - hned od začátku jsem si ho oblíbila. Tento hodný zvěrolékař měl svou hlavu
Samantha - ideální sestra, její humor mě pobavil

OBÁLKA:
Česká obálka mě zklamala. Raději měli dát původní obálku s pejskem, udělali by líp a k příběhu by to více sedělo. Nechápu, proč Sparksovým knihám vždy dávali filmové obálky a teď už ne. Je to škoda a přijde mi zbytečné je potom vydávat ještě jako paperback s filmovou obálkou..



FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
Trailer mě naprosto uchvátil. Hlavní představitelku Gabby - Teresu Palmer mám v oblibě, a i když není podle předlohy zrzavá (jen dobře) vůbec mi to tentokrát nevadí. Jen doufám, že film nebude předělávkou, čehož se obávám..



MOJE HODNOCENÍ:
Další Sparksova kniha, která mě naprosto pohltila. Do knihy jsem se pustila okamžitě poté, co mi konečně dorazila. Hebkou obálku, která mohla mít lepší fotku na titulce, jsem si hned zamilovala. Několikrát jsem pročítala anotaci a ukázku z knihy zezadu a v hlavě si vykreslovala její příběh.

A pak jsem se do knihy pustila. Přiznám se, že jsem měla předtím trailer snad stokrát skouknutý, takže pro mě bylo snadné představit si filmové hrdiny a ignorovala jsem popisky vzhledu z knihy. Začala jsem číst a jako obvykle jsem tomu propadla. U Sparkse to ani není jinak možné. Začnete číst a jeho styl psaní vás hned vtáhe do děje.

Už od začátku mi bylo jasné, že půjde o srdeční příběh, ve kterém mé oko nezůstane suché. Četla jsem a četla a je pravda, že jsem si vytvořila vlastní představu o tom, jak příběh skončí. A Sparks mi vytřel zrak. Opravdu takový konec jsem nečekala. Možná by mu více odpovídal ten, ke kterému to spělo od začátku, ale Sparks vymyslel lepší. Zkrátka další příběh ze života.

Po dočtení jsem několik dní měla v hlavě jen tento příběh a nedokázala jsem se začíst do žádné knihy. Travis s Gabby mi velmi přirostli k srdci a já s nadšením otáčela jednu stranu po druhé.

Kniha mi utekla neskutečně rychle. Co se týče Gabby, měla jsem pocit, že čtu příběh o sobě, její rozhodnutí a domněnky, jako by se rojily v mé hlavě. Travis naopak byl muž, kterého by chtěla kdejaká žena. Nedivím se, že se do něj Gabby zamilovala.

Sečteno podtrženo, další skvělý příběh mého srdečního autora, kterému nemohu dát jinak, než 100% a všem Vám ho vřele doporučit. Jsem velmi zvědavá na jeho další knihy a těším se moc na film.


"BÁSNÍK BY NAPSAL, ŽE PRAVÁ LÁSKA VŽDY KONČÍ TRAGÉDIÍ."
"A TY JSI SNAD BÁSNÍK?"
"NE. JEN TLUMOČÍM, BÁSNÍCI PÍŠOU. NETVRDÍM, ŽE S TÍM SOUHLASÍM. JAKO TY MÁM RÁD HAPPY ENDY. MOJI RODIČE SPOLU ŽILI VĚČNĚ A JÁ BYCH TO TAK CHTĚL MÍT TAKY."
 

100%

Žádné komentáře

Albatros