Recenze - Šest let

SVOU LÁSKU ZTRATIL, KDYŽ SI VZALA JINÉHO. ALE CO KDYŽ ZJISTÍ PO ŠESTI LETECH, ŽE TO MOŽNÁ NEBYLA PRAVDA?

 
Autor: Harlan Coben
Orig. název: Six Years
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2013; v ČR 2014
Počet stran: 320
Nakladatelství: Knižní Klub
Přeložila: Drahomíra Michnová

Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže. Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku - ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jake znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.
Více než 60 milionů prodaných výtisků, 25 publikovaných thrillerů, 41 jazyků, v nichž vycházejí - Harlan Coben je stálicí na celosvětovém knižním bestsellerovém nebi. Společnost Paramount Pictures chystá filmovou adaptaci Šesti let s Hughem Jackmanem v titulní roli.(databazeknih.cz)




Jake Fischer z celého svého srdce miloval Natalii. Prožili spolu jedno léto, když najednou mu jeho milovaná sdělila, že si bude brát jiného. V den její svatby jí musel do očí slíbit, že ji nebude kontaktovat a že na ni zapomene.

Uběhlo dlouhých šest let, kdy Jake, univerzitní profesor žil nebo spíše živořil. Splnil svůj slib až do dne, kdy se na školním webu dozvěděl, že Todd, muž kterého si měla Natalie brát, zemřel. Okamžitě pocítil šanci znovu vidět Natalii. Okamžitě začne pátrat a skutečně se mu podaří jít na Toddův pohřeb. Když však ale spatří vdovu po Toddovi, je v šoku. Jeho žena není Natalie, ale jiná starší žena, která s Toddem byla vdaná a mají spolu děti. Jack neví, co si o tom myslet. Ví ale, že nebude mít klid, dokud této záhadně nepřijde na kloub. Co ho ale děsí, je fakt, že Todd byl zavražděn.

POSTAVY:
Jack - profesor, oblíbený mezi svými studenty, zamilovaný do Natálie. Velmi odvážný
Natalie - záhadná žena, která ukradla srdce Jackovi
Todd - "manžel" Natalie, kterého zavraždili

OBÁLKA:
 
Naše česká obálka je stejná jako původní a působí záhadným dojmem, k příběhu mi sedí.








FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
 
Již nějaký ten čas se hovoří o filmovém zpracování s Hughem Jackmanem v hlavní roli Jacka. Upřímně doufám, že fim nakonec vyjde a že Jacka ztvární právě Hugh, protože mi tento herec dokonale sedí k postavě Jacka.





MOJE HODNOCENÍ:
Když jsem si poprvé přečetla anotaci, velmi mě kniha oslovila. A když ji pak vychvalovala Irenka z Knihánkova, neodolala jsem a pořídila si ji také. Bohužel jsem se k ní dostala až o mnoho let později. Dnes mohu jen litovat, že jsem se ke knize nedostala dřív, protože tento příběh, to byl tedy nářez.

Harlan mě okamžitě vtáhnul do děje a já nemohla přestat číst. Neskutečně čtivá, tajemná, záhadná byla tato kniha. Pravý thriller od kterého nevíte, co můžete čekat.

Společně s Jackem putujete příběhem a přestáváte vnímat, kdo je hodný a kdo zlý, kdo vám říká pravdu a kdo lže. Záhadný Natalie, o jejíž existenci víte čím dál tím méně a k tomu banda zabijáků, kteří po Jackovi najednou jdou.

Toto je jen malá ochutnávka toho, co vás v této knize čeká. Jelikož nechci vyzradit příliš mnoho spoilerů, víc vám nemůhu prozradit. Jediné co mohu říci je to, že jak to celé dopadne se rozhodně nedá odhadnout od začátku. Měla jsem nějaké teorie, ale skutečnost byla přeci jen jiná a navíc se vše skutečně projevilo a ukázalo až v samotném závěru.

100%

Žádné komentáře

Albatros