Recenze - Můj život u sousedů



Autor: Huntley Fitzpatrick
Orig. název: My life next door
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2012; v ČR 2014
Počet stran: 372
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková

Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou - hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich - vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní!
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání.

Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další.(databazeknih.cz)


Garrettovi a Reedovi jsou sousedé, kteří jsou jako oheň a voda. Zatímco rodina Garrettů je chudší, plná lásky a spousty dětí, Reedovi jsou elegantsní rodinka. Paní Reedová žije spolu se svými dvěma dcerami mladší Samanthou a starší Tracy, která odchází na léto pracovat a potom na vyskou školu. Jejich otec je opustil, když byly děti malé a potom už o ně nejevil zájem.
Garrettovi jsou plni ruchu ale velmi se milují, mají spoustu dětí.

Samantha každý večer Garrettovi pozoruje a částečně jim závidí. Jejich sledováním získává pocit pohody. Jednoho večera se ale na její střešní okna vyšplná nejstarší Garrettovic syn, Jase. Samantha si připadá jako ve snu a každým dnem se do něj více zamilovává. kvůli tomu, že její matka je nesnáší, tak nikomu o jejich začínajícím vztahu neřekne a brzy se navíc stává i Garrettovic chůvou ve volném čase, což ji ale velmi baví.

Pro oba je to první láska a jsou spolu velmi šťastní. Ale vše by bylo příliš dokonalé.. Samanthina matka si najde o několik let mladšího přítele, který ji také velmi ovlivňuje, Samanthina matka se totiž touží stát senátorkou, a její propaganda je až neskutečná. Samantha se touží vymanit z jejího podrůčí, přála by si, aby její matku více zajímaly její děti, než politika a její soukromí život. S Jasem je velmi šťastná až do chvíle, kdy se stane velká tragédie, která svým způsobem spojuje obě rodiny. Samantha si zoufá a neví co dělat, protože pomoci, může jen jedné..


POSTAVY:
Samantha - sedmnáctiletá dívka, která touží po mateřské pravé lásce. zamiluje se do Jase
Jase - mladík, který se se zamiluje do Samanthy, nechápe, proč se o něm ve svém okolí nezmínila. Pro svou rodinu by i dýchal


OBÁLKA:


CooBoo má moc krásné obálky a ani tentokrát tomu není vyjímkou. Kniha vypadá prvním dojmem přesně tak, jaká je uvnitř. Letní romantická oddechovka, která ale skrývá s sobě daleko víc.
Ale musím se přiznat, že se mi ta originální líbí o dost víc. Pro zajímavost jsem našla ještě španělskou obálku, která je zajímavá a německou, která mi připomíná Polibek pro Annu.



MOJE HODNOCENÍ:
Po knize jsem už sahala delší dobu, ale těšila jsem se, jak si ji vychutnám v létě, což se mi i podařilo. Příběh se na počátku může zdát klišoidní, ale od poloviny knihy nabere zcela nečekané obrátky. Milá, romantická a letní oddechovka, která skrývá i tragédie ze života.

Vztah Jase a Samanthy byl celkem normální a spolu se mi líbili. Koho jsem nesnášela byl Clay Tucker a Samanthina matka. Oba spolu mi byli velmi nesympatičtí a to nemluvím o tom, jak se mi protivilo její chování a myšlení jen na sebe.
 
Pozvolný začátek se v půli změnil na velmi zajímavý příběh. Druhá polovina byla napínavá a bohužel pravdivá. Akorát konec mě mírně zklamal, čekala jsem nějaké vysvětlení nebo třeba epilog po letech, ale nic.
 
Na začátku jsem byla trošku zmatená z tak velkého množství postav (Jaseových sourozenců) a jejich jména vám neřeknu doteď z hlavy, ale ty nejdůležitější jsem si zamapatovala :D

Rozhodně mohu knihu jen doporučit, je to příběh o první lásce, síle přátelství, reálnosti světa, politice, rodině.

85%

Žádné komentáře

Albatros