Recenze - Madisonské mosty

Autor: Robert James Waller
Orig. název: The Briges of Madison County
Rok: 2015; v ČR 1992
Počet stran: 144
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Ivana Nuhlíčková

Robert Kincaid, bohem nadaný fotograf, naturelem trochu bohém a "potulný kovboj", konečně ve svých dvaapadesáti letech potká životní lásku. Jako řízením osudu zastaví jednoho dne u osamělého domku Francesky Johnsonové, ženy místního farmáře a vzorné matky, která je právě doma sama, protože manžel a děti na týden odcestovali. Oba jako blesk z čistého nebe zasáhne neodolatelné kouzlo vzájemné přitažlivosti a poklidný, stereotypní Francesčin život je nečekaně vyveden ze zaběhnutých kolejí. Prožijí spolu několik neopakovatelných dní fyzického i duševního souznění, nakonec ale stejně přijde okamžik rozloučení..(databazeknih.cz)

Kniha vypráví o fotografovi Robertu Kincaidovi, který celý svůj život cestuje. Pracuje pro Nationa Geographic a jeho fotografie jsou velmi uznávané a vyhledávané. Po nevydařeném manželství má jediný sen - pořídit si psa. Nikdy moc na ženy nebyl a to nijak nehodlal měnit. Jednoho dne přijme nabídku na focení mostů v Iowě ale cestou trochu bloudí a tak ho napadne zeptat se někoho v okolí. Osud ho zavede až k domu Francesky Johnsové, italky srdcem i duší, která žije se svým manželem - farmářem a jejich dvěma dětmi. Franceska nemá zrovna štastný život a má pocit, že žije v kleci a nic si neužívá. Jako žena v domácnosti nemá moc přátel a sousedi v okolí jsou sice hodní, ale každý z nich je farmářem tělem i duší.

Franceska Kincaidovi nabídne, že ho k mostu doprovodí. Ukáže mu cestu a přitom si oba začínají uvědomovat vzájemné sympatie. Jenže Franceska je vdaná.. Nakonec se rozloučí ale oběma ten druhý vrtá v hlavě. Franceska, která zlůstala na týden doma bez manžela a dětí, nakonec dá Kincaidovi znamení, že si přeje, aby ji navštívil. Oba se do sebe postupně zamilovávají, ale zároveň si uvědomují, že je všechno na světě rozděluje....

Francecka - má manžela a dvě děti, z celého srdce se zamiluje do tajemného fotografa, který je úplně jiný, než její manžel
Kincaid - dobrodruh a fotograf, před pár lety mu zkrachovalo manželství, nikdy nijak ženy nevyhledával
Richard - manžel Francesky, muž, kterého zajímá především jeho farma, ale zároveň je hodný a svou ženu má moc rád

Mám to nejnovější vydání s krásnou filmovou obálkou, a musím říct, že se mi líbí než ty předchozí. Navíc ta obálka je na dotek tak příjemně matná!

Film jsem neviděla, ale myslím si, že se oba herci k postavám dokonale hodí. Brzy musím napravit, protože jsem se do tohoto příběhu zamilovala.

Od této knihy jsem očekávala romantiku v podobě Nicholase Sparkse. Film jsem předtím neviděla a ani ukázky jsem si nepustila. Měla jsem jen filmovou obálku a lehce přečtenou anotaci knihy. Začala jsem číst a kniha mě tak neskutečně chytila. Již od první strany jsem o ní musela přemýšlet a nepustila jsem ji z ruky, dokud jsem ji nedočetla. Kniha má necelých 200 stran a uplyne vám velmi rychle. A po jejím dočtení si s sebou odnesete obrovskou díru v srdci a několik hodin přemýšlení.. Pravou lásku člověk potká za život jen jednou, mě samotnou kniha nakopla natolik, že jsem po jejím dočtení musela okamžitě zavolat svému příteli, a říci mu, že pro mě znamená strašně moc... Opravdu vydařená kniha.

Kniha je vyprávěna z pohledu vypravěče, který se po mnoha letech snaží vypsat příběh, o kterém se dozvěděl. Moc se mi tento styl líbil. Tento krátký milostný příběh se mi velmi vryl do paměti a jsem moc zvědavá na jeho pokračování, které si chci brzy pořídit. Opravdu všem tuto knihu doporučuji, je nádherná ve stylu Nicholase Sparkse....

100%