Recenze - Láska a jiná vykolejení

ZIMNÍ ROMANCE | DOBRODRUŽNÁ CESTA ZIMNÍ KRAJINOU | LÁSKA


Autor: Leah Konen
Orig. název: Love and other train wrecks
Název série: -
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2018, v ČR: 2018
Počet stran: 280
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Lenka Faltejsková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Jedna cesta vlakem. Dva cizinci.
Noah je beznadějný romantik a právě se vrací domů, aby se usmířil se svou osudovou dívkou. Ammy cestuje za svým otcem a na pravou lásku nevěří, protože jí rodiče byli špatným příkladem. Když jejich vlak uvízne ve sněhové bouři, Ammy a Noah, nemají jinou možnost, než pokračovat v cestě společně. Co se zpočátku zdá jako drobná zajížďka, se změní v jedinečné dobrodružství a dva naprostí cizinci se do sebe během jediné noci zamilují. Ráno ale všechno změní a jejich cesta nabere nečekaný směr…



Vytáhnu tedy opět čtečku, protože nemám co dělat. 
"Kruci," ulevím si vzápětí tiše. Je vybitá.
Ta holka se ke mně otočí se samolibým výrazem. 
"Víš, skutečný knihy mají jednu výhodu. Nepotřebujou baterky."


POSTAVY:
Ammy - nevěří na pravou lásku, jede za svým otcem, který se znovu žení
Noah - beznadějný romantik, který se po půl roce rozhodl získat zpět svou lásku

OBÁLKA:
Nemám jedinou výhradu k obálce, naopak protože se mi moc líbí. Jsem ráda, že zůstala původní obálka, která je tou pravou k příběhu, který ukrývá. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
Bohužel zatím neexistuje filmové zpracování, což je za mě osobně škoda, protože by se jednalo o skvělý námět pro zpracování zimní romance.


MOJE HODNOCENÍ:
V předvánočním období to chce odlehčené romantické příběhy, a pokud je možnost sáhnout po zimní romantice, tleskám a ihned po ní sáhnu. Na tuto knihu jsem se hodně těšila a očekávala jsem jednoduchý a prvoplánový příběh. Ovšem realita byla jinde. Toto je jeden z nejlepších zimních příběhů, co jsem doposud četla!

Knih s vánoční romantikou je na trhu více, ovšem většina (aspoň pro mě) byla jen prvoplánovým příběhem, který mě nijak neoslovil. Ovšem Láska a jiná vykolejení mě nesmírně mile překvapila. Je pravda, že děj této knihy se odehrává již po vánocích - v prvních lednových dnech a díky tomu z ní nečiší Vánoce a vánoční atmosféra, na druhou stranu se ale odehrává v zimě se vším možným příkořím, které se hrdinům může stát. 

Ovšem pokud se obáváte klišoidních momentů, pokojně si oddechněte. Láska a jiná vykolejení vypráví o dvou mladých lidech, kteří se seznamují ve vlaku, který kvůli špatnému počasí uvízne ve sněhové bouři. Z tohoto důvodu se oba rozhodnout opustit vlak a najít jinou cestu, jak se dostat tam, kam potřebují. Přitom se jim přihodí nepříjemné situace ale společně jdou vstříc dobrodružství. 

Noah a Ammy mi byli nesmírně sympatičtí. Jejich příběh mě velmi bavil. Navíc oba hrdinové mají rádi knihy a čtení. Ammy i Noah mají své vlastní problémy, které svým způsobem chtějí vyřešit. Po rozuzlení jejich problémů jsem byla opravdu potěšena, jelikož hrdinové řešily skutečné problémy a ne jen nějaké pocity. 

Ammy se vydala na cestu, aby se účastnila svatby svého otce s jeho novou přítelkyní. Právě tento fakt v ní ale vyvolává pocity zrazení vlastní matky. Její život nebyl lehký a téma rozvrácené rodiny mi přišlo skvěle zobrazeno. Nepocházím z rozvrácené rodiny, díky Bohu, ale mám pár přátel, kteří si něčím podobným prošli. 


Příběh nám vyprávějí oba hrdinové tak, že se střídají ve vyprávění po kapitolách. Díky tomu se dozvídáme o obou daleko víc, než co si jsou ochotni na začátku říct. Noah ztratil svou lásku, a nyní po půl roce se rozhodl, že ji znovu získá. Ammy naopak na lásku nevěří. Možná za to může i fakt, že od svých rodičů není zvyklá na lásku. A právě nyní vyrazila na svatbu svého otce. 

Příběh mi plynul před očima a stránky ubíhaly, že jsem ani nevěděla jak. Měla jsem problém knihu odložit a kdykoliv jsem tak musela učinit, těšila jsem se na okamžik, kdy jsem se mohla k ději vrátit. Za mě rozhodně nejlepší zimní příběh, který jsem doposud četla. 

Dlouho jsem nečetla knihu, která by mě pohladila po duši, jako tato. Z této knihy na mě sršela zima a dýchla na mě vánoční náladu. Opravdu vám tuto knihu mohu ze srdce jen a jen doporučit. Jsem moc ráda, že jsem si ji vzala ke čtení pár dní před Vánoci, protože ve mně vyvolala krásné pocity. 

Jízda vlakem není vůbec tak romantická, jak jsem si myslela. 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji Euromedii. Láska a jiná vykolejení ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!


20 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Na takové zimní příběhy a romantiku mám teď chuť, takže Lásku a jiná vykolejení mám určitě v plánu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-) určitě si knihu přečti, byla vážně skvělá :)

      Vymazat
  2. Veľmi mi táto kniha pripomína svojim obsahom jednu z poviedok v knihe Nech sneží. Ale vyzerá zaujímavo <3

    Jaji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to se musím kouknout, protože knihu jsem také četla ale už si to nějak nepamatuji :_)

      Vymazat
  3. Pekná recenzia, kniha vyzerá veľmi milo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-) u této platí, že je nejen hezká navenek, ale i uvnitř :)

      Vymazat
  4. Super recenzia!💞 Knihu už máme dlhšiu dobu aj na Slovensku a je aj na mojom TBR liste.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) rozhodně si zaslouží, aby ji lidé četli protože je hrozně milá a čtivá :-)

      Vymazat
  5. Téma "dva cizinci na společné cestě a náhle zamilování" je už trošku ošlehané, ale pokud tě kniha tak oslovila a má v sobě nějaký spád, jak říkáš, tak bych po ní asi šáhla, jinak mám trochu romantiky v knihovně náhodou ráda :)

    www.knihtester.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem více prvoplánových romancí, které slibovali hezký příběh ale přitom to nemělo ani hlavu, ani patu :-) o to více jsem si tuto knihu užila :_) Konečně to nebyla okamžitá láska a okouzlení :-)

      Vymazat
  6. Zajímavá kniha, jestli se mi dostane do rukou tak si jí přečtu :) Obálka je moc krásná ale na první pohled bych netipla, že je to se ziimní tématikou. Tyhle oddechové knihy jsou na zimu super :)

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to zimní oddechovka, která rozhodně stojí za přečtení a myslím, že zrovna tobě by se opravdu líbila :-)

      Vymazat
  7. Ten citát?! Tuhle knížku si potřebuju přečíst! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v knize jsou pěkné myšlenky a určitě, pokud budeš mít možnost, si knihu přečti protože je opravdu hodně povedená :-)

      Vymazat
  8. Opravdu pěkná recenze. Tahle kniha na mě vykukuje na každém rohu a já si ji asi budu muset pořídit. Co se dá dělat :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuji :-) Moc se mi líbila :) a děkuji za pochvalu

      Vymazat
  9. V poslední době jsem o téhle knize hodně slyšela, a tvá recenze mě na ni tedy hodně nalákala. 😊

    OdpovědětVymazat
  10. Knížku jsem četla a podobně jako tebe, i mě velmi překvapila! Krásná obálka mě na první pohled učarovala, ale je pravda, že tyto příběhy se mohou zdát jako na jedno brďo, ale tahle knížka byla fakt super! Pobavila jsem se, čtení si moc užívala a konec jsem vůbec neodhadla. Skvělá zimní romance, ke které se ráda budu vracet. :) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám to stejně, rozhodně jsem ji nečetla naposledy :-) Moc mě bavila a jsem ráda, že i tebe :-)

      Vymazat

Albatros