Recenze - Anna ze Summerside

Anna se stává ředitelkou střední školy a čeká ji odloučení od Gilberta

Autor: Lucy Maud Montgomery
Orig. název: Anne of Windy Poplars
Série: Anna ze Zeleného domu
Pořadí: #4
Rok: 1936, v ČR: 2020
Počet stran: 272
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Sára Foitová
Moje hodnocení: ✶✶✶

Nikdy není pozdě na to, abyste měli sny. Čtvrté pokračování Anny ze Zeleného domu.
Anna po skončení studií na univerzitě otevírá novou životní kapitolu a přijme místo ředitelky střední školy v Summerside. To ji načas vzdálí od milovaného Gilberta, který se rozhodl vystudovat medicínu. Prostřednictvím Anniných dopisů Gilbertovi poznáme její studenty, kolegyni i všechny strasti a radosti, jež vedení střední školy obnáší. Ačkoli se z ní stala ředitelka, pořád je to Anna: chytrá, nezdolná a optimistická rusovláska s hlavou plnou snů.

POSTAVY:
Anna - je dospělá ale stále se srdcem na pravém místě, laskavá a odvážná
Elizabeth - holčička, která se Annu velmi oblíbí

OBÁLKA:
Další skvělá práce od Ivony Knechtlové. Celá řada vedle sebe vypadá skvěle a rozhodně bych se za obálkami v knihkupectví otočila. 


MOJE HODNOCENÍ:
Anna ze Zeleného domu je mou oblíbenou sérií, doporučuji vám ji tu kudy chodím. Proto asi není překvapivé, že jsem se pustila už do čtvrtého pokračování. 

Anna ze Summerside se liší od svých předchozích tří dílů. Jednak je děj vyprávěn formou dopisů, které Anna posílá svému Gilebertovi, ovšem chybí tu jeho odpovědi. Takže je tu Gilbert zastoupen pouze pasivně. Anna je dospělá a odjela za prací ředitelky střední školy, což se ukazuje jako opravdu tvrdý oříšek. Rodina Pringleyových jí nedává nic zadarmo a vymýšlí na ní spoustu lotrovin. Kromě této rodiny se ale v celém příběhu objevuje celá řádka nových postav. Chvíli mi trvalo, než jsem se v tom množství vůbec zorientovala. 

Jsem pořád stejná, jako když jsem byla malá... nesnesu, když mě někdo nemá rád. 

Stará známá Anna se výzev nijak nebojí a jde do nich naplno. Nezdolná a optimistická zvládá i odloučení od milovaného muže, což byla věc, která mě na knize nejvíce mrzela - neustálá absence Gilberta. Tento díl časově pokrývá tři roky, které strávili odloučení. Anniny dobrodružství a prožitky jsou zajímavé, ale asi mám radši předchozí tři díly. 

Anna ze Summerside je rozdělena na tři hlavní části - tři roky, ve kterých se odehrává. Jednotlivé části jsou vyprávěny Anninými dopisy Gilbertovi nebo občasným vyprávěním třetí osoby. Kniha opět čtenáři představí prostší život tehdejší doby, a nechá nahlédnout do tajemství nových postav. Opět v knize nechybí spousta krásných ilustrací, které dodávají knize to pravé kouzlo. Mezi jednotlivými dopisy, které Anna píše jsou vynechané části, které s největší pravděpodobností Anna jakoby cenzuruje. Zajímalo by mě, jak vypadají právě tyto části, zda se jedná o romantická vyznání mladé Anny. 

Někdo jednou řekl, že nenávist je jenom láska, která sešla z cesty. 

Anna ze Summerside je slabší než její předchozí díly. Přesto byl návrat k oblíbené postavě velmi příjemný a přečtený za pár hodin. 

Myslím, že vždycky nenávidíme ty, kdo odhalí naše tajemtsví

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Albatrosmedia. Annu ze Summerside zakoupíte na eshopu se slevou! 

4 komentáře

  1. Anně zatím úspěšně odolávám, ale jednou bych se k ní ráda dostala :) Vypadá to na zvláštní vyprávění, když jsou ty dopisy pouze jednostranné, ale aspoň to je neotřelé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Formou dopisů je z prvních čtyř vyprávěn pouze tento, a máš pravdu, je to dost neotřelé :) Annu ti ze srdce mohu doporučit! Je to milé a oddechové čtení, a pokud jednou budu mít dceru, která bude ráda číst, určitě jí to dám ke čtení :)

      Vymazat
  2. Přečetla jsem tři díly Anny. Teď jsem na desáté stránce čtvrtého a jsem zklamaná. Nebaví mě to, přeskakuju písmenka. Nejspíš ji podložím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten čtvrtý díl byl za mě také nejslabší :( snad bude pátý, který už mimochodem vyšel, daleko lepší :)

      Vymazat

Albatros