Recenze - Anna z Avonlea

Rok: 1909, v ČR: 2019
Počet stran: 272
Nakladatelství: Albatros
Překlad:
Ilustrace: Ivona Knechtlová

Příběh Anny ze Zeleného domu pokračuje!
Ve druhé knize z řady o Anně naše milá rusovláska přijme místo učitelky v avonleaské škole. Také se rozhodne založit v Avonlea okrašlovací spolek. Anna dospěla, není už tolik ztřeštěná, ale nějaký ten průšvih si ji čas od času přesto najde… Obzvlášť když se její představy a ideály střetnou s realitou. Ani tak ale neztrácí svůj pověstný optimismus a odhodlání, kterými si získala srdce čtenářů po celém světě!

Anna - přesto, že je věkem dospělou mladou dámou, stále je v koutku duše tím divokým děvčátkem, které přišlo o rodiče; žije s Marillou v Zeleném domě a o zábavu se jim postará párek dvojčat, o které se společně začnou starat
Gilbert - učí na škole a jeho linka v ději nemá velké rozhraní
Diana - Annina nejlepší kamarádka

Ilustrace na obálce i uvnitř knihy má stejně jako u prvního dílu na svědomí Ivona Knechtlová. Toto nové vydání se mi moc líbí. Jen mě mrzí, že ve druhém díle chybí celostránkové barevné ilustrace.

Existuje seriálové zpracování tohoto dílu, ale doposud jsem neviděla ani kousek.

Annu ze Zeleného domu jsem objevila opravdu nedávno. Příběh o divokém děvčátku se zrzavými vlasy mě okouzlil a tak jsem se pustila i do druhého dílu, který vypráví o prvním roce Annina dospělého života coby učitelky. Jak se mi její dospělé já líbilo se dočtete níže.

Anna dospěla, stala se učitelkou a je stále svá. Ztřeštěnost ji neopouští ani s přibývajícím věkem i přesto, že na oko působí jako spořádaná mladá dáma. Annu si nejde nezamilovat.Sice mi trošku chybí její dětské móresy, ale jako slečinka je velmi zajímavá literární postava. Anna je romantička i když o lásku nestojí. Zatímco její kamarádka Diana o lásce sní, Anna si vztahy příliš nepřipouští.

"Na staré opuštěné domy je tak smutná podívaná. Vždycky mi připadá, jakoby tenhle dům přemýšlel - vzpomínal na svou minulost a truchlil po dávno minulých radovánkách."

Ve druhém pokračování se objevuje poměrně velká řada nových postav, které jsou velmi zajímavé a mají čtenáři co nabídnout. Asi největší oříšek si zabrala dvojčata Davy a Dora, o která se začaly Anna s Marillou starat. Davy je divoký a těžko zkrotitelný chlapec, který oběma přivodí nejednu vrásku na tváři. Ovšem velmi zajímavou dějovou linku přináší i postava slečny Levandule. Bohužel vám o nich více nemohu prozradit, protože bych vám nerada vyspoilerovala další děj.

Anna z Avonlea získala novou obálku, kterou má na svědomí Ivona Knechtlová. Její kresby pro tento příběh mě nesmírně nadchly a dle mého názoru dokonale sedí k jednotlivým postavám. Navíc celý příběh je věnován spíše dětskému oku, které bude mít z kreseb velkou radost. Mně osobně jednotlivé ilustrace nesmírně zaujaly a bez nich si již Annu nedovedu představit.

Ačkoliv je Anna z Avonlea napsána stejně poutavě jako její první díl trošku mi v ději něco scházelo. Možná jsem očekávala lehkou romanci s Gilbertem, která ale nepřišla. Jednička se mi zkrátka líbila víc. I tak vám ale mohu sérii Anna ze Zeleného domu doporučit. Celá série sice cílí převážně na dětského čtenáře, ale její kouzlo a vnitřní poslání ocení i dospělí čtenáři. Kniha je opět čtivá a jednotlivé příhody vás rozesmějí a potěší na duši. Doufám, že o další osudy zrzavé a tvrdohlavé Anny nebudeme ochuzeni :-)

"Radši zrzavé vlasy než žádné!"

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Annu z Avonlea zakoupíte na jejich eshopu se slevou!