Recenze - Divná planeta

Komiksová senzace, která získala titul Nejvtipnější kniha roku 2020 na Goodreads a cenu Muriel 2020 za Nejlepší překlad

Autor: Nathan W. Pyle
Originální název: Strange planet
Rok: 2020, V ČR: 2021
Počet stran: 144
Nakladatelství: Universum

Komiksová senzace konečně přichází do Česka! Většina z nás má pocit, že žije naprosto normální život. Když se na něj ale podíváme optikou bytostí Divné planety, přidáme autorův okouzlující humor a jazyk, získáme čistou pravdu a neuvěřitelně zábavné čtení. Nathan W. Pyle ve svém komiksu popisuje obyčejné chování a rozhovory těchto neobyčejných bytostí. Prožijte s nimi situace, které všichni známe – vítání nového člena rodiny, návštěvu dětského hřiště, studium, hraní karet, oslavu narozenin, vysávání, cestování nebo sportování. Netušili byste, že tak všední aktivity se mohou z pohledu někoho jiného zdát nesmyslné, možná až absurdní. Komiks, který vznikl ze stejnojmenného instagramového fenoménu, svým chytlavým humorem pobavil celý svět a teď se chystá i na vás!

Divná planeta obletěla na začátku roku knižní kanály, v původním edičním plánu jsme ji přehlédla, ale stejně si ke mně kniha našla cestu. Tato kniha vznikla z instagramového účtu.

Divná planeta je komiksovým stripem, který ukazuje na různé momenty v životech mimozemských tvorů. Jejich reakce na fotbal, pejska nebo kočku či dokonce na nalakované nehty mě nepřestávaly fascinovat a bavit. Životodárná tekutina neboli krev je ale pouhým začátkem úsměvných pojmenování věcí a pocitů, které prožíváme dnes a denně. Dále tu je třeba osobní tlumič hvězd nebo hydratační válec a tak dále.

Jednotlivé obrázky jsou nakresleny zcela jednoduše, protože nepotřebují nijaký hlubší detail. Tahle kniha i tak zapůsobí na každého svého čtenáře, neboť svou miloučkou formou to snad ani jinak nejde. Jestli nějaká komiksová záležitost dokáže spravit náladu, pak je to stoprocentně Divná planeta

Kniha je rozdělena do několik částí od mladých bytostí, přátelství, dospělosti a k volnému času. Vtipné popsání jednotlivých všedních aktivit je těžké více popisovat, proto si pozorně prohlédněte jednotlivé fotografie  Pokud hledáte milou a vtipnou oddechovku, kterou na instagramovém účtu sleduje přes 6 milionu sledujících, rozhodně po ní sáhněte. Já vám ji mohu jedině doporučit.