Recenze - Mizející dívky

V malé městečku zmizelo už dost dívek. První případ detektiva Josie


Autor: Lisa Regan
Orig. název: Vanishing Girls
Název série:Josie Quinn
Pořadí: #1
Rok: 2018, v ČR: 2020
Počet stran: 384
Nakladatelství: Cosmopolis
Překlad: Kateřina Elisová
Moje hodnocení: ✶✶✶

Každý v malém, ospalém americkém městečku Denton hledá sedmnáctiletou Isabelle Colemanovou.

Všechno, co zatím našli, je její mobilní telefon. A pak také další dívka, o které ani nevěděli, že ji mají hledat. Tato nebohá, zatím bezejmenná a tajemná dívka je zcela otřesená a naprosto vůbec nereaguje na dění a svět kolem sebe. Všechno, co v tuto chvíli detektiv Josie Quinnová může použít jako vodítko, je jméno: Ramona.

Josie, která je právě v té době suspendována, bere pátrání do svých rukou. Jméno Ramona vede k dalším důkazům, které tyto dvě dívky spojují. Ví, že začíná zoufalý závod s časem, jehož cílem je najít Isabelle živou, a obává se, že mohou existovat také další dívky…

Stopy opravdu Josie Quinnovou vedou k další dívce. Její případ však úřady označily za smyšlený a odložily ho. Josie se přesto domnívá, že by ona dívka mohla být také obětí. Ale koho vlastně? A proč se zdá, že nikdo kromě ní o vyřešení případu nestojí?

Aby Josie chytila monstrum, které unáší mladá děvčata, musí se postavit nejen lhostejnosti okolí, ale i svým vlastním nočním můrám a následovat svůj instinkt na ta nejtemnější místa. Dokáže to včas, navíc v situaci, kdy není radno důvěřovat vlastně nikomu?


POSTAVY:
Josie - detektiv v městě Denton, je v současné době suspendována za své chování, 
Ray - současný manžel Josie, pracují spolu na policii, odmítá podepsat Josie rozvodové papíry
Luke - současný přítel a snoubenec Josie, také pracuje na policii

OBÁLKA:
Česká obálka se mi líbí daleko víc než ta originální. Krásně vystihuje podzimní temnou atmosféru, na kterou čtení této knihy zcela doporučuji. 


MOJE HODNOCENÍ:
Mizející dívky byly na podzim dost vidět a já se osobně vůbec nedivím, jelikož se jedná o dost povedenou knihu. Konkrétně tedy o začátek nové série, což pro mě bylo příjemným překvapením, jelikož jsem měla za to, že se jedná o samostatný thriller. 

"Ale nikdy ji nenajdete."
"Proč to říkáte?"
"Protože Dirk ji hledal. Věřte mi, hledal ji. Ta holka nechce, aby ji někdo našel."

Hlavní hrdinka Josie Quinnová mi v mnoha ohledech připomínala Eriku Fosterovou ze série Roberta Bryndzy. Obě jsou totiž stejně paličaté, odhodlané, ponořené do případů a ocitly se na černé listině svého zaměstnavatele. Obě navíc řeší i své milostné životy. Josie ale narozdíl od Eriky má současného manžela jako svého v podstatě kolegu a zároveň má mezi policisty novou známost. Trošku milostný trojúhelník na první pohled, ale toho se vůbec nebojte. 

Josie mi byla velmi sympatická už od počátku příběhu, kdy se dost nevinně připletla k případu. Ovšem mrzí mě, že byla hned v prvním případu mimo svůj odznak, protože to mi přijde, že je skoro v každé podobné knize. Dále rozhodně skákám radostí do vzduchu za to, že se nevyšetřuje vražda ale zmizení. Přijde mi totiž, že v současné době se v knižních příbězích řeší jen samé mordy. 

Za pouhých pět minut se už podruhé cítila jako naprostý cizinec ve vlastním světě.


Co se týče samotného případu, líbilo se mi, že si ponechával to své tajemno. Nějak jsem dopředu nedokázala odhadnout, co se vlastně stalo a děje. A to se mi opravdu líbilo. A celkové rozuzlení bylo napínavé a akční. Celkově musím za konec autorku pochválit, jelikož mi přišlo všechno pěkně dotažené a dokonce se nebála ani nějakých ztrát na životech důležitých postav. Na další díl jsem už nyní hodně zvědavá! 

Na špatném místě ve špatnou chvíli - nebo by se možná mohlo říct na správném místě ve správnou chvíli. To záleží na úhlu pohledu.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Gradě. Mizející dívky zakoupíte u nich na eshopu se slevou! 

1 komentář

  1. Tohle byla pecka kniha, až na ten konec. Ten byl, alespoň podle mě, opravdu zbytečně táhlý.

    OdpovědětVymazat

Albatros