Recenze - Psí slib

Autor: W. Bruce Cameron
Orig. název: A Dog´s Promise
Název série: Psí poslání
Pořadí: 4
Počet stran: 376
Překlad: Renáta Tetřevová

Všichni psi jednou přijdou do nebe. Nejinak je tomu i s Baileym, který se zde po několika prožitých životech plných dobrodružství setkává s milovaným páníčkem Ethanem. Jsou spolu šťastní, jenže na zemi žije smutný chlapec upoutaný na invalidní vozík a pomoct mu může jedině moudrý pes se starou duší. A to je další poslání pro našeho Baileyho, které je o to složitější, že si po návratu na svět nepamatuje nic z předchozích zkušeností a zapomene i na Ethana. Život asistenčního psa není právě lehký a Bailey musí vynaložit veškerý um a porozumění, aby svému novému pánovi pomohl nejen fyzicky, ale aby ho podpořil především duševně. Úkolu se však zhostí co nejlépe a se ctí. Pomáhá a vrací do životů zkroušených lidí radost, lásku a naději. A Ethan? Ten na něj přece čeká…

Miluju tyto psí paperbacky a jejich obsah. Moc se mi líbí, že je na každé obálce jiný pejsek. Ale hardback by jim určitě slušel víc, nevadí, mám pro ně velkou slabost.

Bailery, Cooper - vrací se aby naplnil svůj slib a ještě někomu pomohl
Burke -  chodí s Wenling, má hendicap a je na vozíčku, učí Coopera tak, aby mu dokázal pomoci
Grant - bratr Burkeho

Psí dobrodružství od Camerona mám moc ráda. První díly jsem četla už docela dávno, proto mě těší, že se mi do rukou dostal další díl. Sice nemám ráda nekončící série, ale u těchto knih se dají číst i různě samostatně, protože svým způsobem v každé knize jsou jiné příběhy a osudy. Bailey je nejlepší pes na světě.

Vždycky jsem si přála psa. Jako malá jsem měla plyšového pejska a dokonce jsem ho chodila venčit. Každopádně v našem vysněném domě bude. Bailey je psí stvořeníčko, které si prostě musíte zamilovat. Je hodný, oddaný a odvážný. V tomto díle ale zcela zapomíná na své předchozí životy a začíná znovu jakoby od nuly. Proč ne, na jednu stranu se sice autor snaží vytěžit z příběhu co nejvíce, na druhou stranu ať si natahuje, budu číst klidně sté dvacáté pokračování a věřím, že se u toho budu culit a brečet stejně.

Měl jsem mnoho jmen a žil mnoho životů, ale teď si říkám Bailey. Je to dobré jméno a já jsem hodný pes.

Už od první strany vás autor vtáhne do děje. Psí slib je rozhodně ideální pro všechny pejskaře a milovníky zvířátek, ale věřím, že se bude líbit i ostatním. Psí dobrodružství začíná. Ovšem tentokrát s Cooperem neprožijeme tolik životů, ale pouze tři, které ale tráví ve společnosti stejné rodiny. Jeho vztah k jeho páníčkovi je pro něj stále zásadní a snaží se o to, aby byl hodný pes, ale v tomto díle více prožívá i své milostné záležitosti.

V předchozích autorových knihách jsem byla zvyklá na více dějových linek, které velmi rychle odsýpaly protože kniha nebyla nijak tlustá. Ovšem Psí slib je trošku víc rozepsaný a soustřeďuje se pouze na jednu rodinu. Z tohoto důvodu je kniha především v první polovině spíše pomalejší. Opět tu máme kromě zvířecího hrdiny i dětské hrdiny, které časem dospívají a dělají své chyby. Páníček Coopera Burke nemůže chodit a tak se Cooper stává jeho pomocníkem.

Žasl jsem, že pes občas rozumí věcem, kterým člověk ne.

Coopera čeká v této knize i jeho vlastní rodinné dobrodružství, kdy se zamiluje a dokonce založí rodinu. A tentokrát není on jediný, kdo se znovu vrací do života. Nad samotným závěrem, zejména poslední větou jsem chvíli dumala, ale nakonec jsem spokojená. Kniha se mi líbila, ale Psí poslání mě více dojalo.

Život je tu od toho, aby se žil. Když dovolíš, aby ti srdce ztvrdlo na kámen, nestaneš se tím silnější, jen chladnější.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Psí slib ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!