Recenze - Harry potter a kámen mudrců (ilustrované vydání)

Autor: J. K. Rowling
Orig. název: Harry Potter and the Philosopher´s Stone
Rok: 1997; v ČR 2015
Počet stran: 256
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Vladimír Medek

Brýlatý chlapec s nachovou jizvou na čele, připomínající blesk - to je Harry Potter. Jedenáctiletého učedníka čarodějných umění stvořila nadaná spisovatelka J. K. Rowlingová a ze své ostrovní britské vlasti jej vyslala pro potěchu všem duším okouzleným fantazií. Vítejte i vy mezi jeho příznivci, nepatříte-li k odkouzleným nudným mudlům!(databazeknih.cz)

Jedenáctiletý brejlatý chlapec to ve svém životě nemá vůbec lehké. Po smrti rodičů, už jako nemluvně, žije u své tety se strycem a jejich rozmazleným synem. Žije v malé díře pod schody, kde se ztěží vejde. Nosí oblečení po tlustém bratranci, jí jen málo jídla a brýle, které požtřebuje, protože nevidí, má natřikrát olepené lepenkou. Nikdy nezažil láskyplné objetí.

Na narozeniny Dudleyho se jede do zoo a Harry, protože nesmí doma zůstat sám, jede s nimi. Prohlíží si zrovna hada, když tu jeho bratranec mu začne nadávat. Harry se zamyslí a najednou sklo, které bránilo hadovi k pohybu zcela zmizí a had je na svobodě.. Za svůj život Harry prožil několik takovýchto zvláštní okamžiků, ale nikdy jim nepřikládal žádnou cenu.

Jednoho dne přijde Harrymu dopis. Ten si ho ale nepřečte, protože mu ho teta se strýcem seberou. Smutný Harry ale následující den dostane další, a pak zase další dopis. A takhle to pokračuje každý den, s tím, že Harryho opatrovníci mu vždy dopis seberou. Kvůli tomu dokonce odjedou i z domu. Ale to jim není nijak platné. Poslední den totiž Harrymu přijde taková hromada dopisů a navíc ho osobně přijde navšívit Hagrid, obrovský silný muž. Harry nic nechápe a Hagrid je zlostí bez sebe, když se dozví, že Harry o svém původu zcela nic netuší. A tak Hagrid Harrymu sdělí pravdu, že jeho rodiče byli kouzelníci a dostal pozvánku do kouzelnické školy čar v Bradavicích,

Spolu potom jedou nakoupit všechny potřebné věci, které Harry potřebuje k výuce, knihy, hůlku, sovu....
A pak už jen zbývá chytit vlak na stanovišti devět a třičtvrtě.. Jakmile tak Harry učiní, čeká ho nezapomenutelný rok, plný překvapení, zjištění a hlavně. Seznámí se s dvěma spolužáky, Hermionou a Ronem....

Harry - jedenáctiletý sirotek, který vyrůstal u tety a strýce, je neobyčejný a ve světě čar oblíbený
Hermiona - šprtka a největší chytrolínka z ročníku
Ron - zrzavý hoch se hned spřátelí s Harrym, pochází z kouzelnické rodiny, má bratry i sestru
Brumbál - ředitel školy kouzel

U nás vyšli celkem tři obálky. Já mám doma tu ilustrovanou verzi a musím říct, že jsem z ní nadšená. Opravdu nádherná obálka a kniha uvnitř je jako sen. Ty ilustrace jsou dokonalé.

Film se řídil snad do posledního puntíku knihou. Představitelé hlavních rolí byli skvěle vybráni a předvedli úžasný výkon.

Dlouho jsem tomuto fenoménu odolávala, ale nakonec jsem tomu i já podlehla. Kdysi jsem v kině viděla první a třetí díl z této série a nijak jsem to neprožívala. Ale když jsem spatřila ilustrované vydání prvního dílu, doslova jsem se zamilovala. Hned, jak mi kniha přišla, jsem si ji okamžitě začala prohlížet a číst. Přečetla jsem polovinu knihy na jeden zátah a vůbec jsem se nenudila. Hodně často mi malého čaroděje bylo líto, ale držela jsem mu palce, aby se brzy všechno zlé v dobré obrátilo. Herminu jsem si také oblíbila. Malá šprtka, chytrolínka v růžovém županu mě také dost pobavila. Samozřejmě jsem si pod postavami představovala herce z filmu, když jsem viděla ten první díl v kině, ale i tak jsem si četbu užívala.

Harry Potter je velmi zajímavá kniha, která je plná čar a kouzel, které vás v každém věku přinutí k četbě. Rozhodla jsem se tedy i já si pořídit celou sérii a číst díl po díle (pokusím se každý měsíc).

100%