Recenze - Za hranicí nevinnosti

Autor: Abbi Glines
Orig. název: Never too far
Rok: 2013; v ČR 2015
Počet stran: 264
Překlad: Jana Kordíková

Rush a Blaire se k sobě vůbec nehodí. On je bohatý syn známého rockera, Blaire jen obyčejná holka z malého alabamského městečka, která nedávno přišla o mámu i střechu nad hlavou. Co ty dva spojuje?
Když se konečně zdá, že by se Blaire mohla odrazit ode dna a být zase šťastná, všechny jistoty se jí znovu hroutí. Když se dozví pravdu o Rushově sestře, kterou před ní Rush i všichni v okolí tajili, je pro ni skutečnost, že jí celou dobu lhali, natolik bolestivá, že se rozhodne opustit Rosemary Beach a nikdy se nevrátit zpět. Zároveň si uvědomuje, že Rushe nedokáže přestat milovat, není si ale jistá, jestli mu bude moct někdy odpustit. Vrací se zpět do Alabamy, do rodného městečka, které je pro ni posledním útočištěm, v naději, že snad někdy na uplynulé nejkrásnější léto v Rosemary Beach dokáže zapomenout. Okolnosti se ale nečekaně změní a Blaire se opět ocitne v Rushově blízkosti. Dokáže v sobě najít odvahu znovu mu důvěřovat?(databazeknih.cz)

Druhý díl ze série Rosemary Beach nás vtahuje do děje přesně tam, kde jsme hrdiny opustili v prvním díle. Nacházíme Blaire v Alabamě, nešťastnou a zoufalou, která ze zoufalství začíná bydlet u svého ex Caina a jeho babičky. Stále myslí na Rushe, který jí ublížil. Hned v první kapitole ji nacházíme na cestě do lékárny, má totiž podežření, že je těhotná.

Bohužel ji ale sleduje Cain, a když zjistí, co si koupila je zuřivostí bez sebe. Okamžitě se vydá za Rushem a chce od něj vědět, zda spal s Blaire. Toho otázka tohoto typu pochopitelně rozzuří. Blaire si o Caina dělá starosti a tak se rozjede do Rosemary Beach, aby vyzvedla Caina. Jenže když je v Rosemary, zjišťuje, že Cain je už dávno v Alabamě a navíc s jinou. Blaire je smutná ale nic mu nevyčítá. Přijímá nabídku od své jedinné kamarádky Bethy, a zůstává v Rosemary Beach. Domluví se se svým bývalým šéfem, a tak se vrátí do práce, kterou dělala dřív. Je rozhodnutá si vydělat co nejvíce peněz, a až na ní začne být těhotenství znát, vypařit se.

Samozřejmě se nevyhne setkání s Rushem, který je do ní stále blázen. Snaží se jí pomáhat a nabídne jí, že s ní odjede do Alabamy a vyzvedne její věci, jen jako kamarád. Blaire nakonec souhlasí, ale je rozhodnutá mu neodpustit. Co ji částečně od těchto rozhodnutí odrazuje, je informace o tom, že Rush byl v době její nepřítomnosti nešťastný a že na žádnou jinou ženu už nemyslí. A k tomu všemu ještě Blaiřiny hormony...

Blaire - křehká a krásná mladá dívka, která milovala svou matku a sestru, po jejich smrti se jí zničil svět, ale potom poznala Rushe a totálně se zamilovala
Rush - rebel, rozmazlený chlapec, který si celý život dělal co chtěl, svou sestru Nan hluboce miloval
Bethy - nejlepší kamarádka Blaire
Cain - bývalý přítel Blaire
Nan - rozmazlená mladá holka, která nenávidí Blaire

Česká Yoli obálka se mi nejprve skoro vůbec nelíbila. Dívka na titulce mi přijde docela umělá, ale barvy na obálce jsou moc hezké. Slovenská titulka vpravo se mi líbí více než česká, modelka vypadá zničeně. A vlevo je oficiální obálka, která se mi líbí nejvíce a určitě k ději nejlépe pasuje.

První díl této série jsem zhltla na posezení a totálně si autorčin styl a příběh zamilovala. S druhým dílem to je obdobné. Kniha mě opět totálně pohltila a já nemohla jinak, než knihu rychle dočíst. Je to prostý milostný příběh, který se mě velmi zasáhl.

Postavu Blaire jsem si zamilovala, v mnohých rozhodnutích jsem se viděla sama. Rush, skvělý Rush, co k němu dodat? Tohoto mladého muže jsem si také oblíbila, jeho statost o svou sestru Nan vs. láska k Blaire. Neměl to jednoduché. Kniha je psaná střídavě z pohledu Blaire a Rushe, takže jim oběma krásně vidíme do hlavy a máme přehled o tom, co se aktuálně děje.
Rushovi a Blaire jsem fandila už od první kapitoly. I když v knize byla i nějaká ta erotická scéna, přišla mi stokrát lepší než ve Fifty shades.

Série Rosemary Beach sice není čtení, ze kterého si něco velkého odnesete, ale je to série, která vás na čas vtáhne do svého světa, zkrátka ta pravá pohodová oddechovka.

Doufám, že Yoli vydá další díl, protože takhle série je vysoce návyková! Opravdu se moc těším na další díl. Druhý díl se mi líbil možná o trošku míň, ale ne proto, že by se mi v knize něco nelíbilo, spíš asi šlo o to, že to začínalo tak smutně. Ale to mi nebrání dát i tomuto dílu prný počet. Řešily se dospělé věci, takže kniha dostala nový rozměr. Za hranicí nevinnosti se řadí mezi mé nejoblíbenější knihy a těším se, až si udělám re-reading prvních dvou dílů.

100%