Recenze - Život jedna báseň



Autor: Colleen Hoover
Orig. název: Slammed
Série: Slammed
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2012, v ČR
Počet stran: 264
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Jana Jašová


Po nečekané smrti svého otce je osmnáctiletá Layken nucena být tou silnou kvůli své matce i mladšímu bratrovi. Navenek vypadá odolná a houževnatá, ale uvnitř ztrácí naději.

Na scénu přichází Will Cooper. Atraktivní, jednadvacetiletý nový soused od vedle s fascinující vášní pro recitaci poezie a jedinečným smyslem pro humor. Během několika dní vzájemného oťukávání si Will a Layken vybudují intenzivní emocionální spojení, které v Layken probudí novou naději.

Nedlouho po úžasném prvním rande jsou navráceni do reality šokujícím odhalením, jež je nutí jejich vztah okamžitě ukončit. Denní interakce jsou neskutečně bolestivé, protože se snaží najít vzájemnou rovnováhu mezi pocity, které je k sobě táhnou a tajemstvím, co je od sebe drží.(databazeknih.cz)





Život se s osmnáctiletou Layken vůbec nemazlí. Před sedmi měsíci jí zemřel její milovaný tatínek na infarkt, a proto se nyní musí odstěhovat i s maminkou a devíti letým bráškou do nového města Michigan, kam se jí ani trošičku nechce. Jen co dorazí s rodinou k jejich novému domu, poznává mladého a hezkého sympaťáka Willa, který má také malého brášku. Oba bratříčkové se brzy stávají nejlepšími příteli.
Layken se Will velmi líbí ale nijak si to nepřipouští až do chvíle, kdy ji pozve na rande. Mladá dívka okamžitě souhlasí a prožijí spolu dokonalé rande. Oba si myslí, že jsou na nejlepší cestě ale druhý den pro ně nastává nečekané odhalení...

POSTAVY:
Layken - mladá, hezká dívka, která přišla o otce, což nese stále těžce. Velmi lpí na své rodině, po seznámení s Willem v něm nachází pokoj a klid a zamiluje se do něj
Will - ztratil oba rodiče při tragické nehodě, nyní se stará sám o brášku a dostudovává vysokou školu. Miluje poezii stejně jako Layken
Julie - maminka Layken, která si vyčítá smrt svého muže, stará se o své dvě děti, které jsou jínadevše
Caulder - mladí bráška Layken
Kel - mladší bráška Willa

OBÁLKY:


Naše česká obálka mi přijde úžasná a skvěle se k ději hodí. Moc hezký mi přijde i paperback, i když mám radši hardbacky. Co se týče té originální, musím připustit, že má hezké barvy. A ještě jsem Vám našla jednu obálku, kterou vidíte vpravo, tato mi přijde vážně divná, jak Vám?





MOJE HODNOCENÍ:
Tato kniha byla mou první knihou od Colleen, autorky, kterou všichni chválí. Sama jsem jen stroze prolítla anotaci této knihy a pak se pustila do četby. Kniha se mi hned od začátku četla hladce a stránky rychle ubíhali. Děj nebyl ničím natahován, vše mělo celkem spád. Do knihy jsem se apsolutně začetla a přečetla ji během dvou odpoleden. A moje hodnocení? Nádhera. Tato kniha zcela předčila má očekávání a dnes již chápu, proč autorku všichni tak velmi chválí. Opravdu umí napsat příběh, který pobaví, rozesmutní až se mi na tváři zaleskly slzy.
Příběh byl velmi dojemný a já si ještě několik hodin po přečtení říkala, že bych v životě nechtěla prožít něco podobného. Opravdu reálné a ze života. Layken jsem si od začátku oblíbila, přišla mi přirozená a milá.
Knihu mohu všem jen a jen doporučit. Dozvěděla jsem se, že kniha je první z třídílné série, jsem moc zvědavá, jak děj bude pokračovat.

100%

Žádné komentáře

Albatros