Recenze - Elita



Autor: Kiera Cass
Orig. název: The Elite
Série: Selekce
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2013, v ČR 2015
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Doležalová-Montorio



Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec. (databazeknih.cz)


Příběh Americy pokračuje přesně tam, kde jsme ho zanechali v Selekci. America postoupila do Elity, kam ze třiceti pěti dívek postoupilo jen šest, včetně Americy. Mezi nimi postoupila i Celesta, modelka a velká mrcha, která po Maxonovi touží předevší kvůli moci. ALe kromě ní, do Elity postouopily i dívky, které mají Maxona skutečně rády.

America je ale stále zmatená. Poté, co se v paláci objevila její první láska Aspen, který ji opustil a záhy se tu objevil v momentě, kdy se America začala sbližovat s Maxonem, je čím dál více nerozhodná. Jednoho dne chce jen Maxona a touží být stále v jeho náruči, druhý den se zase zlobí na Maxona, že ji nenavštívil a myslí na Aspena. Ten navíc stojí před jejími dveřmi a dělá jí stráž, takže to opravdu nemá lehké.

Království navíc stále sužují rebelové, kteří své útoky dělají čím dál častěji. America ale přijde se zajímavou teorií.
A k tomu všemu v paláci roste napětí mezi děvčaty, které začínají intrikařit. Úkoly pro dívky jsou čím dál těžší, a America začíná klesat v očích Maxonových rodičů. A co horší, Maxon se začne stýkat i s jinou dívkou ze soutěže.. Co s tím America udělá?
 
 

POSTAVY:
America - v tomto díle se více ukazují její obavy a nerozhodnost
Maxon - má rád Americu ale také ví, že si musí vybrat mezi dívkami svou budoucí ženu
Aspen - miluje Americu a chce ji zpět, snaží se jí pomáhat



OBÁLKA:
Jednoznačně nádherná! Nemám k tomu co dodat, jsem velmi ráda, že u nás vychází s originální nádhernou obálkou v pevné vazbě, která je naomak tak hebounká, že bych ji mohla pořád ošahávat.





MOJE HODNOCENÍ:
Po delší době jsem přečetla knihu na jeden zátah (ano měla jsem navíc den volna, takže se to hodilo skvěle). Opravdu výborná kniha, pro všechny, kterým se líbila první kniha. Je ale pravda, že první byla lepší a i Maxona jsem tam měla radši. I když je pravda, že to co udělal princ mě trošku zklamalo, na druhou stranu jsem ho chápala vzhledem k tomu, jaká je America nerozhodná. Neříkám tím, že ji nemám ráda, mohla by být rozhodnější ale na druhou stranu to také nemá vůbec lehké v životě. Opět jsme se vrátili do království, setkáváme se zde s etiketou a dozvídáme se střípky z historie, která bude ještě asi hodně zajímavá, ale na to si musíme počkat do podzimu, kdy vyjde třetí díl.

Kéž by útoky rebelů byli častěji, ale i tak jsem ráda, za to, co tam vše natropili. Aspen se sice chová dobře ale já stále fandím Maxonovi.

Stejně jako v prvním dle je příběh vyprávěn z pohledu Americy. Oproti prvnímu dílu je zde více napětí ale za to méně humoru a něžnosti, jak tomu bylo v Selekci.

Sice se v této knize moc děje neodehrálo, i tak byla knížka čtivá a strany rychle ubívali. Maxon je princ s velkým P, až do poloviny knihy se choval skvěle. Aspen je sice kladná postava, ale stále nadbíhá Americe a to mě štve.
 
Svět, který Kiera vymyslela pro Selekci se mi zdá kouzelný, opravdu se mi líbí a i když je to vyloučené, pořád mi to přijde reálnější než Hunger games (to ovšem neznamená, že by se něco na mé oblibě k HG změnilo)
 
Knihu doporučuji všem, co se jim líbil první díl, i těm, kteří mají rádi prosté, kouželné příběhy s klasiockými příběhy z krásné dávné historie.

90%

Žádné komentáře

Albatros