Recenze - Šest vran audiokniha

Pokud byste náhodou nevěděli, o čem Šest vran je:
Ketterdam – rušné přístavní město, kde se dá za peníze koupit naprosto cokoliv. Nikdo to neví lépe než Kaz Brekker, fenomenální podvodník a zloděj. Neštítí se žádné špinavé práce a dokáže vybruslit z každé situace. Jednoho dne dostane nabídku, na kterou by kývl jen šílenec. Pohádková odměna však několikanásobně převyšujevšechna nebezpečí, která ze sebevražedné zakázky plynou. Sám to ale nezvládne. Bude potřebovat další pomocníky… Trestance prahnoucího po pomstě. Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry. Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova. Špiónku pohybující se neslyšně jako stín. Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň. Šest nebezpečných psanců se pokusí o nemožné – vloupat se do Ledového paláce, nejstřeženější pevnosti světa. Kdo z nich přežije? Jaká tajemství vyplavou na povrch? Odvrátí nebezpečí, které hrozí světu?

INFORMACE O NOSIČI:
Stopáž: 17 hodin, 33 minut
Interpreti: Marek Holý, Matouš Ruml, Tereza Dočkalová, Martin Finger, Veronika Kubařová, Michal Isteník
Nosič: 2 CD nebo MP3

Knihu Šest vran od Leigh Bardugo jsem četla poprvé v loňském roce, kdy jsem si celou sérii zamilovala. Svět, postavy a dynamika celého příběhu mě natolik pohltila, že jsem po přečtení prvního dílu okamžitě sáhla po druhém dílu, který u mě sklidil podobné ovace, jako díl první. Když jsem zjistila, že vychází audiokniha, nelenila jsem a pustila se do poslouchání příběhu, který mě i napodruhé zcela pohltil.

Šest vran vypráví o šesti hlavních hrdinech a dvou vedlejších postavách. Všech šest hlavních postav Kaz, Inej, Nina, Matthias, Jesper a Wylan získali vlastní interprety. Mou nejoblíbenější postavou z celé série je bezesporu Kaz, kterého namluvil Matouš Ruml. Když jsem si poprvé dala tyto dva muže dohromady, nesedělo mi to, ale přiznám se, že jakmile jsem CD zapnula, změnila jsem názor. Ruml krásně chraptivě ztělesnil Kaze. Ostatní hrdinové získali také dobré obsazení a dnes si nedovedu postavy spojit s jiným hlasem.

Šest vran je rozdělena po kapitolách, které vyprávějí jednotlivé postavy. Trošku mě tedy mrzelo, že když mělo studium pro všechny postavy herce, že se střídali pouze po kapitolách a ne podle toho, kdo kdy s kým mluvil. Ale na druhou stranu to i dovedu pochopit, jelikož by to mohlo být pro čtenáře, nebo v tomto případě posluchače, matoucí.

Audioknihy jsem poslouchala zejména jako dítě. V dospělosti jsem si na poslouchala zatím jen celého Harryho Pottera, takže jsem s audioknihami nováček. I přesto musím zkonstatovat, že jsem z převedení mé oblíbené knihy od zvukové podoby nadšená. Nyní si mohu vzít svou oblíbenou knihu do auta nebo ji znovu poslouchat i při úklidu či jiných domácích činnostech.

Podruhé se přenést do Ketterdamu pro mě bylo velmi příjemné a mě jen utvrdilo v tom, že Šest vran je mimořádný příběh, který i napodruhé dokáže překvapit a potěšit a právem se řadí k mým nejoblíbenějším příběhům.

Za poskytnutí recenzní audioknihy moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Audioknihu Šest vran zakoupíte na stránkách eshopu se slevou!