Recenze - Milion světů s tebou

Název série: Ohnivák
Pořadí v sérii: #3
Rok: 2016, v ČR: 2019
Počet stran: 400
Překlad: Zuzana Bičíková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶ /a půl

Milion vesmírů. Milion nebezpečí. Jeden osud. Osud multivesmíru je v rukou Marguerite Caineové. Od té doby, co začala poprvé cestovat do jiných dimenzí s pomocí Ohniváka, vynálezu svých rodičů, stojí uprostřed multidimenzionálních problémů ona. Až nyní se dozvídá, jaké jsou skutečné plány prohnané Triad Corporation – že by nejlépe chtěli vymazat stovky vesmírů. Paul Markov vždycky byl na straně Marguerity, ale po posledním útoku Triadu se změnil a leží na něm stín tragédie. Snaží se to překonat, ale i když mu Marguerite pomáhá, seč může, nezdá se, že by někdy mohl být stejný jako dřív. Marguerite je tedy jediná, kdo může zabránit zničení multivesmíru. Jde o miliardy lidských životů. V sázce nikdy nebylo víc. A Triad navíc vynesl nejvyšší trumf: zlomyslnou a duševně narušenou Marguerite z jiné dimenze, která je vždycky o krok napřed.

Ve finále trilogie Ohnivák se rozhodne o osudech hrdinů. Multivesmír už nikdy nebude jako dřív. Nastane souboj mezi několika Margueritami – zvítězit může jen jedna.

Marguerite - cestuje mezi dimenzemi, snaží se zachránit své blízké a celou svou dimenzi
Paul - miluje Marguerite, ale poté, co byla jeho duše roztříštěna se necítí být stejný jako předtím
Theo - oddaný přítel Marguerite

Ohnivák je nejen skvělým počtením, ale také nádhernou pastvou pro oči. CooBoo nám naštěstí ponechalo původní obálky, což kdyby neudělalo, by byl rozhodně hřích. Nedokážu říct, která obálka je hezčí, ale všechny k sobě krásně ladí. Určitě je v knihkupectví nepřehlédnete.

-

"Mohla bys navštívit klidně milion světů, a stejně by to nestačilo. Nikdy se o někom nemůžeš dozvědět úplně všechno - ani o někom, koho miluješ. Není to možné a ani bys potom neměla toužit... Musíš se zamilovat i do tajemství. Musíš to prostě risknout."

Třetí a závěrečný díl ze série Ohnivák je konečně tady! Po dvou letech jsme se dočkali a můžeme se pustit do finále. Na závěr série jsem se opravdu dlouho těšila a konec dvojky byl velmi krutý a napínavý, takže ten rok čekání byl pěkně dlouhý. Jak jsem nakonec s posledním dílem spokojená?

Marguerite na konci druhého dílu zjistila, že jejím největším nepřítelem je její vlastní já z jiné dimenze. Toto byl neskutečně skvělý tah na branku, který byl ale na druhou stranu ke čtenáři dost krutý. Hodně dlouho jsem si po dočtení druhého dílu hrála s myšlenkou, že se pustím do třetího dílu v angličtině. Nakonec jsem ale vydržela a pustila se do knihy až v českém překladu.

Knihu jsem přečetla během dvou dnů a stejně, jako tomu bylo u předchozích dílů, byla i trojka velmi čtivá. Postavy jsou velmi pěkně vykresleny a líbí se mi, jak se postupně vyvíjejí. Na to, jak jsou knihy docela tenké, se na postavách projevuje jejich vývoj.

Claudii Gray jsem potkala osobně na Humbooku a první díl si od ní nechala podepsat, což mě nesmírně těší. Ohniváka vám mohu jen doporučit. Ačkoliv se na první pohled jeví jako obyčejná young adult scifi, ve skutečnosti toho obsahuje daleko víc. Hlavní hrdinka není žádná ufňukaná malá holka, ale velmi sympatická dívka, která tvrdě bojuje o život svých blízkých. Její odvaha a výdrž mě velmi bavila a hrdinka mi byla o to sympatičtější.

"Zamilovala ses do mě v jiné dimenzi," opáčí, aniž by se mi podíval do tváře. "Možná pro tebe přece jen existuje pouze poručík Markov. Možná nejsem tvůj osud, ale jen... zastávka po cestě."

Opět se budu opakovat, ale ruská dimenze z prvního dílu byla nejvíc TOP část celé série a jsem moc ráda, že se autorka postupně vrátila do dalších dimenzí a pověděla nám něco víc o jejich dalších osudech. A to nejen z ruské dimenze ale i z dalších. A nechyběly ani nové světy. Asi nejvíc mě zaujala egyptská dimenze, ve které jsme zůstali jen chvilku.

Romantika mezi Paulem a Meg trvá, ale je podrobena další zkoušce. Paul se necítí jako ten stejný člověk poté, co jeho duše byla roztříštěna mezi více světů. Bojí se, že v něm zůstala část z jeho mafiánského života a proto se bojí, že by Meg mohl ublížit. Pokud se vám nezamlouval náznak milostného trojúhelníku s Theem, myslím, že se toho tady nemusíte obávat. Hrdinové mají na starosti tolik životně důležitých věcí, že na romantiku nemají pořádně čas.

A závěr? Napínavý, čtivý, lehce uspěchaný ale uvěřitelný. Autorce se povedlo nejen krásně ukončit třetí díl ale zároveň ukončila celou trilogii tak, jak si zaslouží. Jsem ráda, že jsem si celou sérii přečetla a teď mě jen mrzí, že už je konec. Na druhou stranu bych nesnesla podobně napínavý konec, jako byl u druhého dílu.  Autorka celý příběh promyslela do těch nejmenších skulinek a vše dohromady utváří jednotný celek.

Milion světů s tebou má slibný a velmi zajímavý námět na film, o kterém ale bohužel zatím nikdo neuvažuje. Snad nás někdo příjemně překvapí. Celou sérii rozhodně ze srdce doporučuji všem milovníkům cestování mezi dimenzemi nebo příjemných young adult příběhů.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Milion světů s tebou zakoupíte na eshopu se slevou!

Ale jak jsem říkala - musela jsem řešit naléhavější problémy než svůj milostný život. A ty problémy se týkaly celého multivesmíru.