Kalendář: Lars Kepler v Praze



Ahoj všichni!

autorské duo vystupující pod jménem Lars Kepler asi není nutné dlouze představovat. Po osmi letech se vrátili do Prahy, kdy během dvou dnů od 8.-9.dubna měli besedy a autogramiády. Sama jsem se zúčastnila besedy, která se konala v pondělí v Knihy Dobrovský. Následující den se konala také v Paláci knih na Václavském náměstí. Jak píší své knihy, co říkají na filmové zpracování nebo jak se připravují na každou knihu se dočtete níže. 

Pražské Václavské náměstí zažilo ve dnech 8.-9.dubna davový nával. Důvodem byl příjezd švédského manželského páru vystupující pod pseudonymem Lars Kepler. Ve dvou dnech si své oblíbené autory nenechalo ujít neuvěřitelný počet fanoušků, kteří po oba dva dny čekali v několika hodinové frontě. 

Fronta v Dobrovském

Sama jsem se zúčastnila besedy a autogramiády, která se konala první den v Knihy Dobrovský. Po čtyřicetiminutové besedě a prostoru pro dotazy od fanoušků začala dvouhodinová autogramiáda. Na akci jsem dorazila deset minut po jejím začátku a kvůli tomu jsem byla dost vzadu ve frontě.  Lidé vytvořili hadovitou frontu mezi regály prvního patra. Čekalo mě velmi dlouhé čekání, které se v nedýchatelném prostředí prvního patra Dobrovského opravdu nelehko snášelo. Naštěstí pořadatele napadlo přinést dva větráky, které umístili mezi regály s fanoušky. Díky tomu se dlouhé čekání dalo snést. 

Zatímco v Dobrovském čekali fanoušci v celém obchodu, následující den v Luxoru stála fronta davu až v ulici před vchodem. Ani sami autoři nečekali, že na ně v Praze bude čekat tolik čtenářů. Bohužel se mi zatím nepodařilo odhalit přesné číslo, ale sama si troufám odhadnout, že v pondělí akci navštívilo minimálně dvě stě příznivců. 

Z besedy jsem se dozvěděla řadu zajímavostí. Přestože jsem stála velmi vzadu a z besedy jsem neviděla ani "ň", díky mikrofonu bylo z celé akce všemu dobře rozumět. Alexandra Coelho Ahndorilová, což je polovina Larse Keplera se svěřila s několika zajímavostmi a obeznámila své čtenáře, jak se s manželem dělí o psaní. 

Vždy mě velmi zajímá, jak mohou dva lidé napsat knihu. Prý na tom tolik nic není. Je důležité s dalším autorem být na stejné vlně. Ideálně se nehádat a pokud ano, tak si vždy vše vysvětlit. Manželé si vždy nejprve příběh pořádně rozeberou a domluví se na všem. Až když mají dokonalou souhru, mohou se pustit do psaní. Píší na jednom počítači, který si vzájemně vyměňují. Ani jeden si nic nedělí a píší společně, ale je pravda, že Alexander umí lépe psát jednotlivé postavy, zatímco Alexandra lépe vystihne akční scény. 

Jedna z otázek padla také na filmové zpracování jejich knih, ke kterému se spisovatelé vyjádřili tak, že své knihy ve filmech nepoznávají. Také ale přiznali, že by se autoři měli začít smiřovat s tím, že film a kniha jsou dvě rozdílná média, která by se neměla porovnávat. Ovšem to je hudba budoucnosti. V současné době jednají o filmovém a dokonce seriálovém zpracování, které by mělo být podle jejich knih. Sami do jednotlivých příprav také zasahují. Máme se prý na co těšit!

Jelikož je oba psaní velmi baví, nemají v plánu se sérií končit, takže se můžeme těšit na další osudy oblíbených hrdinů. Dvojici Larse Keplera mají své postavy v oblibě a vždy je zajímá, co jim přinese budoucnost. Začínajícím autorům radí, ať si pořídí pseudonym. Sami psali několik let bez udání svých pravých jmen a nemůžou si to vynachválit. Začali tak, aby sjednotili svou tvorbu a navíc aby si udrželi soukromí. Po několika letech se rozhodli jít s pravdou ven a dnes je těší zájem jejich fanoušků. 

Na své knihy se snaží důkladně připravit. Učí se zacházet se zbraněmi, chodí na místa činu a všechno si snaží důkladně ověřit, než to někde použijí. Když jsem se konečně na řadu dostala já, musím říct, že oba byli velmi milí a usměvaví. Na to, kolika lidem věnovali svůj autogram na sobě nenechali znát jedinou známku únavy. Právě naopak. Navíc mi v nestřeženém okamžiku věnovali také svou pohlednici.

Sama jsem doposud od autorů nic nečetla, ale vím, že to musím napravit, jelikož anotace jejich knih nebo část, kterou jsem četla ve frontě, mě nesmírně bavila. Brzy u recenze na Hypnotizéra! 



Co vy a Lars Kepler? Došli jste si také pro podpis nebo máte alespoň v oblibě jejich knihy? 

Knihy bylo možné zakoupit i na místě - a to ve velkém množství


můj podpis ve sbírce :-) 

6 komentářů

  1. Krásný článek Sabi, jsem ráda, že sis užila autogramiádu :) a ty dvě hodiny stály za to čekání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no chvíli jsem se chtěla otočit a jít domů, ale jsem ráda, že jsem tam vydržela a podpis si odnesla :-)

      Vymazat
  2. Moc děkuji za postřehy z autogramiady,moc pěkně napsané a tiše závidím v dobrém samozřejmě ,knihy od nich miluji, ale jsem z Brna,tak jsem měla smulu,,,opět Praha,,,mám ji moc ráda,ale mrzí,že v Brně není víc autogramiad a besed...jo děkuji za část programu na svět knihy,tam jezdím pravidelně,,,a nikde jinde zatím není tak díky,už se tam moc těším..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že se článek líbil :-) je škoda, že se víc akcí nekoná i mimo Prahu, chápu že to pro lidi, co bydlí daleko, bohužel není :( Na druhou stranu jsem moc ráda, že se u nás podobné akce aspon konají :-)

      Vymazat
  3. Krásný report! Manžele jsou fakt krásný pár! Jsem nevěděla, že oba píšou spolu, je to pro mě novinka a hezká informace! Nic jsem nečetla na tento žánr moc nejsem, ale těším se na tvůj názor. ♥

    Jinak tě obdivuji za to stání.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. doteď nechápu, jak jsem to vydržela :D ale povedlo se a mám radost :_)

      Vymazat

Albatros