Recenze - Nyxia

Nejmocnější zbraň. Nejvyšší cena. Vítěz bere vše


Autor: Scott Reintgen
Orig. název: Nyxia
Pořadí v sérii: 1
Rok: 2017, v ČR: 2019
Počet stran: 392
Nakladatelství: King Cool
Překlad: Jolana Navrátilová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Nejmocnější zbraň. Nejvyšší cena. Vítěz bere vše.
Nyxia – nejcennější látka ve vesmíru dokáže proměnit váš bídný život v lesk a slávu. Ale při pokusu o její získání můžete ztratit víc než jen čas. Troufnete si kvůli ní i zemřít?

Život Emmetta Atwatera rozhodně není procházka růžovou zahradou. Jeho matka bojuje s rakovinou, otec neustále pracuje, aby uživil rodinu. Jednoho dne se naskytne příležitost, jak rodinu navždy zabezpečit. Příležitost, která ho možná bude stát život. Přesto Emmet neváhá a přihlásí se do projektu Genesis 11, kde s dalšími chlapci a děvčaty z celého světa trénuje pro vesmírnou misi.

Pouze osm z nich bude vybráno pro cestu na planetu Eden, kde se nachází vzácná látka Nyxia, a získá bohatství a slávu. Jenomže cesta za vítězstvím je může stát život. Emmett se bude muset postavit tváří v tvář konečnému rozhodnutí: vyhrát za každou cenu, nebo najít způsob, jak bojovat a zůstat dobrým člověkem.



"Potřebuju, abys mi řekl, že všechno bude dobré."
"Cože?"
"Prostě to řekni. Řekni, že všechno bude dobré."
Zírám na ni a pak tiše řeknu: "Všechno bude dobré."




POSTAVY:
Emmet - je odvážný a chce vyhrát, aby mohl zajistit nejlepší péči pro svou nemocnou maminku
Kaya - japonská dívka, která bydlí společně s Emmetem
Kapitán Crocker - je lehce arogantní a přísný, chce aby ho každý poslechl na slovo
Roathy - chlapec, kterého zranil Emmet, dlouze se léčil 

OBÁLKA:
Česká verze si ponechala původní obálku a já tomu asi nemám co vytknout. Ke scifi příběhu mi krásně sedí. Vesmírně dobrodružství od kterého jsem stále čekala nějakou nehodu (podle střepů lodi na obálce) ale to jsem se nechala mást obálkou. Na dotek je knih heboučká, což mám u knih ráda. 

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Scifi knihy příliš nevyhledávám, ale této jsem neodolala. Vesmírný příběh o deseti mladých lidech, kteří se společně utkají v boji. Vyhrát jich může jen osm. Kdo bude ten vyvolený a kdo poražený? 

Emmet je hlavní hrdina knihy Nyxia a příběh nám vypráví svýma vlastníma očima. Díky tomu sledujeme, co se na vesmírně lodi děje i jak se hrdina cítí. Příběh začíná na lodi Genesis 11, kde se postupně dozvídáme co je to Nyxie i proč je deset lidí na stanici a snaží se vyhrát. 

"Železo se ostří železem, že ano. Je vás deset, ale na Eden vystoupí jen osm z vás."

Emmetova maminka je velmi vážně nemocná. Chlapec snaží v soutěži uspět, aby jeho maminka dostala nejlepší možnou péči, která by mu po tomto činu měla patřit. Ostatní hrdinové ale také chtějí vyhrát. Každého k výhře žene něco jiného. Hrdinové se mezi sebou neznají. 

Deset mladých lidí cestuje na planetu Eden, kde mají vytěžit Nyxii, což je hmota, která má vlastní inteligenci. Lidé ještě nemají přesně zjištěné, co všechno s touto hmotou jsou schopni, ale to, co zatím tuší, je nesmírné. Těžit tuto látku není jednoduché, protože ji hlídají obyvatelé planety Adamité, kteří jsou vyspělejší než obyvatelé Země. Jelikož uctívají mladé lidi a děti, musí obyvatelé Babylonu (Země) k získání této látky povolat k této misi mladé lidi. 

Deset hrdinů se proti sobě téměř denně utkává v různých disciplínách po kterých se jim sčítají body, které hrdiny staví do pozic vítězové a poražení. Pořadí se mění ze dne na den. Ten, kdo vyhrával jeden den, může za pár týdnů být poslední. Proto se hrdinové musí snažit být nejlepší za každou cenu. Některé úkoly jsou jen ve virtuální realitě, ale některé jsou "naživo". 

Při jednom z úkolů se musí hrdinové proti sobě postavit a Emmetovi se nešťastnou náhodou podaří velmi ošklivě zranit jednoho svého soupeře - Roathyho. Ten je na několik týdnů převezen na marodku, kde se o něj starají jak nejlépe dovedou. Po svém návratu je nejen mezi posledními v tabulce, ale navíc se musí opět postavit do řady s Emmetem, kterého nenávidí. 

Nyxia je velmi čtivá scifi kniha, která se mi četla opravdu dobře. Emmet je mladý hrdina, jehož osud mě bavil a zajímal. Navíc se neustále něco děje, takže čtenář nikde zbytečně nestojí a netápe. Kniha je rozdělaná na množství kratších kapitol, což mi velmi vyhovovalo. Každá kapitola je pojmenovaná podle dne, ve kterém se odehrává a klidně i několik dní, kdy se nic moc neděje, je přeskočeno. 

Říká se, že s bolestí z těla odchází slabost. Jestli je to pravda, tak jsme všichni už dost silní na to, abychom na ramenou nosili světadíly.


V knize nejsou zbytečné scifi prvky nebo různé znalosti, který běžný čtenář, který se o scifi nezajímá, netuší. Navíc velmi oceňuji grafickou tabulku s body hrdinů, která je vždy v knize pěkně zobrazena. Takže čtenář má hned stejný přehled jako hrdinové. 

Podobně jako v Hunger games i zde sledujeme mladé, kteří proti sobě stojí ve "hře". Při čtení jsem byla zvědavá, co se ze hry vyvine. V polovině jsem byla šokovaná dalším vývojem událostí. A pak nastal brzy konec, který ale nic neuzavřel, naopak! Všechno teprve začíná a nás čeká opravdu dlouhé čekání na další díl. 

O Nyxii slyšel díky její obrovské propagaci snad každý. Ani já nebyla výjimkou a ačkoliv jsem knihu nejprve neplánovala číst, dnes jsem ráda, že jsem se k ní dostala. Opravdu čtivá scifi kniha, která nemá nikde velkou romantiku. Akce střídá akci. Určitě mohu doporučit všem příznivcům scifi příběhů a příběhů, kde proti sobě stojí mladí lidé. Druhý díl by měl vyjít na přelomu září říjen letošního roku. Tak doufejme, že se nic nepokazí a skutečně v tomto termínu vyjde. 



Dokud ty stojíš tam a já tady, nikdy nevyhraješ.


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Našemu nakladatelství. Knihu Nyxia zakoupíte ZDE

6 komentářů

  1. Na tuhle knížku jsem vážně zvědavá - četla jsem dost rozporuplných názorů... Tak doufám, že se mi bude líbit aspoň tolik, jako tobě .)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já od knihy nečekala moc, a dostala jsem daleko víc :-) Takže jsem spokojená :-) a žádný příběh posatvený na lovestory :D

      Vymazat
  2. Jakožto nejsem milovník sci-fi knih tak si dokážu představit aby kniha byla z filmovaná!
    Krásné fotky!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc <3 také moc sci-fi nevyhledávám :D četla jsem zatím dost málo :D

      Vymazat
  3. Ty citáty?! :O Možná tomu dám opravdu šanci... přeci jen se spekuluje, že má autor přijet do Prahy a mít autogramiádu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj taky se mi ty citáty moc líbí, je jich víc, ale do recenze se všechny nevešly :-( fakt se spekuluje, že autor přijede do Prahy?! To jsem nezaslechla ale každopádně by to bylo dobré a knihu ti doporučuji :-)

      Vymazat

Albatros