Recenze - Nejtemnější úsvit

Emocemi nabitý příběh od první do poslední stránky


Autor: Aly Martinez
Orig. název: The Darkest Sunrise
Název série: Nejtemnější úsvit
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2017, v ČR: 2019
Počet stran: 240
Nakladatelství: ikar
Překlad: Anna Poskerová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶/a půl

Charlotte se stalo to nejhorší, co se může matce přihodit – když se na vteřinu podívala jinam, kočárek s jejím půlročním synem zmizel. I po deseti letech je chlapec stále pohřešovaný a zdrcená Charlotte se plně soustředí na svou práci. Stala se z ní úspěšná pneumoložka, která však odmítá léčit děti, protože nesnese pobyt v jejich blízkosti. Nic nedokáže zaplnit to prázdné místo, které v ní zanechala ztráta dítěte…
Jenže pak potká Portera Reese, mladého a okouzlujícího podnikatele, který si v životě taky prošel peklem. Mají jeden pro druhého pochopení a Charlotte má najednou dojem, že konečně něco cítí. Něco vzrušujícího, co už dlouho necítila… naději. Naději na budoucnost, která nebude mít podobu noční můry. Naději, že by mohla zase někoho milovat…
Porter je ale otcem dvou dětí a jeho nemocný syn zoufale potřebuje Charlottinu pomoc.


"To je prostě Charlotte. Ona je..."
Zlomená.
Zničená.
Zdevastovaná.
Stejně. Jako. Já. Sakra.


POSTAVY:
Charlotte - mladá lékařka, která se po zmizení syna uzavřela do sebe, deset let se nevyrovnala se svou ztrátou a zanevřela na lásku
Porter Reese - je otcem dvou dětí - zdravé holčičky a nemocného Travise, je dva roky vdovec
Lucas - syn Charlotte, beze stopy zmizel když mu bylo šest měsíců, měl nemocné srdíčko
Travis  - syn Portera, je nemocný

OBÁLKA:
Přebal této knihy zůstal původní. Přiznám se, že mi na obálce chybí kočárek nebo děti. Ale rozhodně jsem spokojenější s touto obálkou než se slovenskou. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Romantické příběhy mám ráda, navíc z této vyzařuje emoční napětí a příběh už od přečtení anotace zněl nesmírně dojemně. Proto jsem si ke knize nezapomněla připravit krabici kapesníčků. A udělala jsem dobře, protože mi oči začaly slzet už při druhé kapitole.

Nejtemnější úsvit vypráví příběh dvou mladých lidí, kteří si prožili opravdu těžké věci. Charlotte je mladá lékařka, které se po jedné noci narodil syn Lucas. Chlapci byla diagnostikována vada srdce. Ovšem než se Charlotte s touto informací stihla smířit, zasáhla ji daleko těžší rána. Během jednoho odpoledne v parku chvilku nedává pozor na svého malého synka a snaží se oživit malé dítě, které nedýchá. Děťátko oživí, ale když jde pak zpátky na místo, kde nechala svého chlapečka, již ho tam nenachází. Od tohoto dne uplynulo dlouhých deset let. Lucas se nikdy nenašel a Charlotte se z tohoto zážitku nikdy pořádně nevzpamatovala.


"Myslím, že ten gril je vadný."
"Ten gril nebo vy? opáčila.
"Rozhodně ten gril."

Porter je pětatřicetiletý muž, který společně se svým bratrem podniká. I on zažil co to znamená být hrdým otcem. Má dvě děti - zdravou dcerku a nemocného chlapce. Před dvěma lety tragicky přišel o manželku a od té doby se mu hroutí svět. Snaží se být pro obě děti nejlepším rodičem, ale začíná pociťovat, že už na to nemá sílu. Jeho syn Travis mu mizí před očima a jeho jedinou nadějí se stává šance, že svého synka dostane do péče věhlasná doktorka Charlotte. Ovšem háček je v tom, že Charlotte se nespecializuje na děti.

Ke knize jsem si sedla jedno pozdní odpoledne a přečetla jsem zhruba sto stran na posezení. Kdybych nemusela jít spát, rozhodně bych dokázala číst dál. Od knihy jsem neměla naprosto žádná očekávání. Příběh nám vyprávějí oba hrdinové - Porter i Charlotte nás pouští do svého života i mysli. Každou kapitolu se střídají ve vyprávění ale autorka to napsala tak skvěle, že jsem absolutně nepociťovala nějakou změnu. Příběh neskutečně rychle plynul a já nedokázala přestat číst. Oba hrdiny jsem si neskutečně rychle zamilovala a začala jsem s nimi prožívat jejich bolest a temnotu.

Nejtemnější úsvit je neskutečně dojemný a něžný příběh. Oba hrdinové si prošli tragickým zážitkem a to v jejich srdcích zanechalo obrovskou díru. Jejich setkání je doslova osudové. Jejich vztah je opatrný a zároveň neskutečně silný. Ačkoliv ani jeden netuší, jak být spolu, potřebují se. Jejich vztah je záchranným lanem z jejich tragických osudů. Pokud čekáte plytký románek, jste zcela na omylu. Tento příběh je rozhodně neobyčejný. Autorka popsala bolest hlavních hrdinů natolik reálně, že po dočtení vás bude bolet u srdce. 


Nebo co kdyby, někde v daleké budoucnosti, slunce opravdu znovu vyšlo, a já bych se hlídala tak, že bych to prošvihla?

Poslední strany knihy jsem hltala a pak nastal infarkt! Neskutečně překvapivý konec, který skončil otevřeně! Panebože, nutně potřebuji druhý díl! Nejjasnější úsvit by měl podle nejnovějších informací vyjít právě 1. srpna! 

Knihu rozhodně doporučuji všem milovníkům new adult příběhů  od Colleen Hoover. Nejtemnější úsvit je dojemným, srdceryvným, erotickým a nesmírně překvapivým příběhem, který by vám rozhodně neměl uniknout. 




Nikdy jsem ji ve skutečnosti neměl, ale když se konečně vymanila z mého sevření, věděl jsem, že jsem ji i tak ztratil. 






10 komentářů

  1. Po tvé recenzi se do této knížky rozhodně chystám. :) Teď jsi mě jen trochu vyděsila, že to končí otevřeně... Nějak jsem doufala, že je to standalone. XD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem myslela, že se jedná o standalone ale upřímně, to je tak skvělé čtivo, že další díl nevadí, naopak ho nutně potřebuji. Určitě si knihu přečti, je skvělá :-)

      Vymazat
  2. Aj keď táto knižka nevyzerá ako to pravé orechové pre mňa, tvoja recenzia ma na ňu trošku nalákala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, Adi <3 já si od knihy slibovala romantickou oddechovku a nečekala jsem, že si knihu natolik oblíbím :-)

      Vymazat
  3. Knihu mám půjčenou od kamarádky, která je z ní hotová a věřím, že já budu taky :D pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knihu si rozhodně na světě knih pořídím! Obálka se mi moc nelíbí.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka se mi také nelíbí a vůbec se k příbehu nehodí :-( Těším se, až se ke knize dostaneš :_)

      Vymazat
  5. AAAAAAAa!
    Já jsem tak, tak moc ráda, že se ti kniha líbí! :D
    Já ji naprosto zbožňuji - přečteno za jeden den opravdu jedním dechem - a nemůžu se dočkat pokračování! Už jen pár dní a je to tady!!! :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla prostě boží! Jsem moc ráda, že jsem do ní šla! A dvojky se nemůžu dočkat, už se jen párkrát vyspíme, a bude tu!!! <3

      Vymazat

Albatros