Recenze - Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky 2

I SNY SE PLNÍ | JSI ZA SVÝM SNEM | POHÁDKY O SKUTEČNÝCH LIDECH | 100 ŽEN


Autor: Francesca Cavallo, Elena Favilli
Orig. název: Good night stories for rebel girls 2
Název série: Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 224
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Alžběta Franková, Kryštof Herold
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Druhá stovka portrétů významných žen, které neobyčejným způsobem vstoupily do historie.“
Že už prvních sto světových rebelek znáte? Nezoufejte! Na přání čtenářů vznikl soubor dalších sto pozoruhodných osobností a poutavých příběhů a pestrých portrétů. Kniha plná dobrodružství a inspirace pro všechny, kdo rádi trochu sní.





"Neboj se žít ani hnát se za svými sny. Boj se, že zůstaneš stát na místě."
- Anita Garibaldi


OBÁLKA A GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ:
Jak jednička tak dvojka jsou velmi krásně provedené a drží se jedné lainy - nedělat nic přeplácaně. Sto žen, sto stran textu a sto stran ilustrací. 

MOJE HODNOCENÍ:
První stovka příběhů se mi líbila takže mi druhá kniha Příběhů na dobrou noc pro malé rebelky nemohla uniknout. Jak se mi líbila?

Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky 2 jsou určeny zejména dětem a jejich smysl je ukázat, že i ten nejbláznivější sen se může vyplnit. Jelikož se specializuje na ženy, je kniha určena zejména holčičkám. Jedná se o feminismus, který ukazuje, že žena nemusí jen stát u plotny. 


Poslání této knihy je jasné, ale myslím, že obsahuje daleko víc. Zabývá se nejen herečkami, spisovatelkami, zpěvačkami ale také vědkyněmi, sportovkyněmi, pilotkami, revolucionářkami, aktivistkami nebo astronautkami. Jejich příběhy neskončili vždy happy endem. O některých se hovoří často, o jiných už méně. A právě tato kniha jim vzdává hold. 

Více než polovinu těchto žen jsem neznala. O to víc jsem si čtení užila a byla jsem překvapená nad osudy žen, jejíž jména mi zůstala do té chvíle neznámá. Objevila jsem zajímavé osudy a po některých ženách jsem si ještě hledala další informace. 

Jelikož je kniha určena zejména pro děti, je tomu přizpůsobený i jazyk knihy. Bohužel mi četbu kazily gramatické chyby, ale jinak jsem si pohádky o skutečných hrdinech užila. Každá kresba byla jiná, za což může i množství ilustrátorů, kteří se na knize podíleli. 


"Ráda shlížím dolů do údolí a říkám si: Ty jo, nemůžu uvěřit, jak daleko jsem se dostala."
- Lowri Morgan


Ženy v knize jsou řazeny podle abecedy a nechybí ani přehledný obsah, který zobrazuje i zaměřené jednotlivých žen. Což krásně usnadňuje chcete-li si vyhledat jen nějaké odvětví. Já četla abecedně za sebou a moc ráda jsem se seznamovala se všemi osudy. Život není vždy snadný. 


Líbí se mi myšlenka této knihy. Dětem tak utkví v paměti jednotlivé osudy daleko víc, než kdyby se dívali na nějaký dokument nebo kdyby o těchto ženách slyšeli jen ze školy. Nemluvě o tom, že o polovině žen se děti kolikrát ani nemají kde dozvědět. 

Kdo je to Madonna? Popová královna přeci. To a mnoho více se na tuto otázku dá odpovědět. Ale kdo doopravdy ví, jaká byla její cesta ke slávě? Audrey Hapburn, J. K. Rowling nebo Agatha Christie... Co o těchto dámách víte vy? Znáte jejich filmy nebo knihy ale znáte z jejich životů? Přijde mi, že v dnešní době lidi kolem příliš nezajímá osud jednotlivých lidí ale spíše jejich produkty a to je za mě škoda. 

Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky jsou skvělým dárkem pro malé i velké čtenářky. Knihu jsem dávkovala, abych ji neměla hned přečtenou i přesto, že jsem se musela nutit ji odložit. Tato kniha je rozhodně inspirativní a já vám ji mohu jen doporučit. 


"Všechno zkus. Do všeho se zapoj. Se všemi se seznam. Takové je tajemství života." 
- Hedy Lamaar







Žádné komentáře

Albatros