Recenze - Chladnokrevně

CHLADNOKREVNÁ VRAŽDA | SÉRIOVÝ VRAH | NOVÝ PŘÍPAD ERIKY FOSTEROVÉ



Autor: Robert Bryndza
Orig. název: Cold blood
Pořadí v sérii: #5
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 416
Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)
Překlad: Kateřina Elisová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Chladné londýnské ráno. Velký kufr, který vyplavila Temže. Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová a její kolegyně Mossová už tuší, že je uvnitř nečeká příjemné překvapení… Ale na to, co doopravdy najdou uvnitř, když se jim zrezivělý kufr podaří na několikátý pokus otevřít, nemůže být nikdo nikdy připraven…

Byť to není poprvé, co detektiv šéfinspektor Erika Fosterová čelí brutální vraždě, kufr s rozřezaným tělem mladého muže vyplavený na břeh Temže ji šokuje. O dva týdny dříve bylo navíc nalezeno v podobném kufru tělo mladé ženy. Je to jen náhoda, nebo se Erika a její tým budou muset znovu postavit sériovému vrahovi? Co obě oběti spojuje? A co další případy, které se sice staly v jiném okresu a za jiných okolností? Mohou se i u nich najít nějaké styčné body s případem těl v kufrech? Zločin si navíc, jak známo, nevybírá dovolenou a Erika se zaplete do paralelního případu.

Robert Bryndza opět splétá a rozplétá mnohovrstevný příběh ve více rovinách a vede nitky ke konci, jenž čtenáře tentokrát možná tolik nešokuje, ale rozhodně vybudí silné emoce. A znovu nechá každého, aby si sám odpověděl na otázky, co znamená láska až za hrob, pro co jsou lidé ochotní riskovat nebo kvůli čemu zrazují své přátele.


POSTAVY:
Erika - šéfinspektorka, čeká na ni další těžký případ
Mossová - podřízená Eriky, s Erikou jí pojí úcta a přátelství
Peterson - měl poměr s Erikou, po jeho zranění se jejich vztah změnil
Marsch - opět se vrací do děje a usiluje o svou bývalou pozici

OBÁLKA:
Velmi se mi líbí, jak k sobě obálky z této série krásně ladí. Chladnokrevně má opět svou původní obálku, ze které je na první pohled patrné, že se jedná o kriminální příběh. Velmi se mi líbí rudý název knihy. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Knihy Roberty Bryndzy patří mezi mé oblíbené, které všude chválím a doporučuji. Vždy, jakmile vyjde další kniha z jeho série o Erice Fosterové, nadšeně vyčkávám poštu a nemůžu se dočkat, až se na knihu budu moct vrhnout. Chladnokrevně je již pátým dílem z mé oblíbené série. A jak se mi líbila? 

Přiznám se hned na začátku, že se mi předešlé Robertovy knihy líbily asi více, ale to neznamená, že bych knihu hodnotila zle, to rozhodně ne. Jen mi možná předešlé případy více sedly. Opět se vracíme do Londýna, kde nacházíme naši starou dobrou Eriku Fosterovou, která se po hlavě vrhá do dalšího případu. 

Eriku mám ráda stále stejně, je to skvělá hrdinka, která se nebojí jít si za svým. Navíc má neskutečný talent na rozlousknutí záhadných případů. Minulý případ se Eriky dotkl a zasáhl jí do života více, než by sama chtěla. V tomto díle ji čekají následky a zároveň hledání nové cesty. Trošku mě mrzí, že se Erika ve svém soukromém životě stále trápí. 

V úvodu příběhu naši vyšetřovatelé objevují tělo muže pohřbené ve starém kufru na dně řeky. Tělo je navíc ošklivě zřízeno - obličej je roztříštěný k nepoznání a od těla má oddělenou nejen hlavu ale také nohy. Na Eriku čeká další komplikovaný případ, který zasáhne i do života jejích známých. 

Přiznám se, že mi trošku u Roberta mrzí, že nám dopředu odhaluje identitu vraha. Kromě kapitol vyprávěných o Erice a celém vyšetřování se střídají kapitoly z pohledu vraha. Díky tomu poznáváme vraha ještě předtím, než se jím stane. U Roberta mi více vyhovovalo to tajemno, kdy jsme dopředu neznali pravdu. 

Už nyní se moc těším, až vyjde Robertova další kniha, doufám, že nás Cosmopolis nenechá dlouho čekat. A také pevně věřím, že se již brzy pustí do nejdůležitějšího případu Eričiny kariéry - vyřešení vraždy jejího manžela. 

Chladnokrevně se mi opět četla velmi dobře, Robert píše neskutečně poutavě a i když známe identitu vraha hned v úvodu, stejně jsem se od knihy nedokázala odtrhnout. Dále se rozvíjejí osudy našich policejních hrdinů a více se proplétají. 

V jedné části tohoto příběhu je Erika zraněná a díky tomu nemůže několik týdnů pracovat. Tato část mi v ději přišla lehce natažená a pro mě osobně zbytečná. Další, čeho jsem si všimla, bylo daleko více krve, než v předchozích knihách. Doufám, že se jednalo o výjimku, ale přijde mi, že kniha od knihy je akčnější a nebo přinejmenším krvavější. 

Osobně jsem zvědavá na další díl z této série a věřím, že bude lepší a opět si zaslouží plný počet hvězd :-) 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji skvělé Barče z Cosmopolisu. Knihu Chladnokrevně zakoupíte na stránkách Cosmopolisu



Žádné komentáře

Albatros