Recenze - Víkend s panem Darcym

VÍKEND VE STYLU JANE AUSTEN | NEČEKANÉ SETKÁNÍ 




Autor: Victoria Connelly
Orig. název: A weekend with Mr. Darcy
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2010, v ČR: 2017
Počet stran: 336
Nakladatelství: Sofa books
Překlad: Denisa Štrbová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Katherine, uznávaná profesorka literatury na Oxfordské univerzitě, se netají svou láskou ke knihám Jane Austenové. Má však i jednu tajnou vášeň – miluje čtení tak trochu lechtivých románů z regentského období, které se k jejímu postavení moc nehodí. S jejich autorkou, Lornou Warwickovou, vede Katherine bohatou korespondenci a těší se, že se s ní konečně bude moci osobně setkat – během konference věnované Jane Austenové, na kterou je pozvaná. Tam na ni však čeká obrovské překvapení, jež si v ničem nezadá se zápletkou některého ze slavných románů. Pan Darcy v tomto vyprávění zkrátka ožívá v mnoha podobách. A na jakékoli konferenci můžete nečekaně narazit na lásku svého života.




POSTAVY:
Katherine - profesorka z Oxfordské univerzity, milovnice Jane Austen, která nemá štěstí na lásku
Lorna Warwicková - spisovatelka, která píše podobné příběhy jako Jane Austen ale pikantnější
Robyn - fanynka Jane Austen, která jede na víkendovou konferenci aby si odpočinula, má komplikovaný vztah
Warwick

OBÁLKA:
Vzhled knihy je jednoduchý a přesně takový, jaký by román inspirovaný romány Jane Austen měl vypadat. Krásné panství, žena v dobovém oblečení ale hlavně zezadu, takže je na čtenářově fantazii, jak vypadá. Velmi se mi líbí malý vzhled a v tomto případě nelituji, že nakladatelství Sofa books změnilo obálku. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-



MOJE HODNOCENÍ:
Mám velmi ráda Jane Austen, a ačkoliv jsem od ní stále ještě nenačetla všechny knihy, mám je doma v knihovničce. Jane Austen je pro mě ikona, která již 200 let má své jméno a právem i místo v literatuře. 

Víkend s panem Darcym jsem si vzala na čtení jako oddechovku u které si odpočinu. A jak jsem doufala, tak se i stalo. Tato kniha je nesmírně odpočinkovou četbou, u které můžete vypnout a jen snít nad příběhem. Která milovnice Jane Austen by nechtěla strávit víkend na konferenci věnované právě jejím knihám a jejímu životu. Pestrý program, který je každý rok lehce obměňován, zaujal i hlavní hrdinky našeho příběhu. 

Katherine a Robyn jsou hlavní ženské hrdinky, které se seznámí na konferenci. Robyn již od školy chodí se svým spolužákem Jacem, se kterým ale není šťastná. On navíc absolutně nechápe její vášeň. Robyn si uvědomuje, že ho nemiluje, ale nedovede ho opustit. 

Katherine je naopak silnou hrdinkou, která měla komplikované vztahy. Žije sama a učí na Oxfordské univerzitě. Navíc si dopisuje s Lornou Warwickovou, autorkou erotických historických romancí ve stylu Jane Austenové. Doufá, že ji na konferenci potká, ale místo ní se na místě seznamuje se sympatickým a osamělým antikvariátníkem Warwickem. 

Při čtení knihy jsem litovala, že náš klasický víkend není stejně dlouhý, jako ten knižní. Dalším spíše mínusem pro mě byla lehká natahovanost příběhu. Jedna postava, která se objevila v knize až v samém závěru, mi přišla navíc. Vůbec mi do děje nezapadala a myslím, že autorka její počin mohla vymyslet líp.

Přesto jsem si četbu užila a odpočinula jsem si ji. Romantická linka mi byla sympatická. Přiznám se, že jsem si více oblíbila právě Robyn. Její příběh mě velmi zajímal a fandila jsem jí. 

Kniha je rozdělena na krátké kapitoly, které rychle odsýpají. vypravěčka nás postupně provází záležitostmi jednotlivých postav. 

Knihu mohu doporučit všem příznivcům Jane Austenové. Pokud jste ale doposud žádnou její knihu nečetli a chystáte se, rozhodně s knihou počkejte, protože je plná spoilerů na děj všech jejích románů.


Žádné komentáře

Albatros