Recenze - Poslední stanice

Láska na první pohled

Autor: Casey McQusiton
Orig. název: One Last Stop
Rok: 2021, v ČR: 2020
Překlad: Petra Florianová
Moje hodnocení: ✶✶/a půl

Nevšední LGBTQ+ romance od autorky bestselleru Červená, bílá a královsky modrá. Třiadvacetiletá August se stěhuje do New Yorku, aby sama sobě dokázala, že její cynický životní postoj je ten jediný správný – nevěří v osudovou lásku a už vůbec nevěří v nic, co by jen vzdáleně zavánělo nadpřirozenem. Je odhodlaná procházet životem sama. A práce v palačinkárně ani stěhování k podivínským ezo spolubydlícím na tom nic nezmění. Není šance, že by se její každodenní cesty do práce mohly stát něčím víc než jen nudnou rutinou. Jenže pak potká v metru nádhernou dívku. Jane je oslnivá, okouzlující a tajemná. Nosí kožený křivák, na tváři jí září hřejivý úsměv a nějakou záhadou se objeví vždycky, když potřebuje August zlepšit den. Netrvá dlouho a August je v tom až po uši. Pak si ale všimne, že na Jane je něco zvláštního. Není jen oldschoolovou punkerkou se zálibou v sedmdesátkách. Je doslova zakletá v čase! A August bude muset udělat nemyslitelné, aby ji z pasti času zachránila. Možná je přece jen na čase začít v některé věci věřit...

August - třiadvacetiletá studentka, která pracuje v kavárně
Jane - záhadná dívka z metra, která vypadá a mluví jako ze sedmdesátek

Máme původní obálku která se k příběhu skvěle hodí.

Od autorky jsem před časem četla její prvotinu Červená, bílá a královsky modrá, která se mi náramně líbila. Proto jsem sáhla téměř bez uvažování po její druhé knize, která mě ale bohužel tolik neoslovila.

Poslední stanice je příběh s LQBT zápletkou, a tentokrát je to příběh dvou dívek. Námět je lehce fantaskní, jelikož hlavní hrdinka Jane se ocitla ve smyčce, kdy je uvězněná ve stanici metra, a nemůže vystoupit
Dobře. Je na čase zjistit, kdo jsi.

V první řadě chci říct, že jsem se na knihu opravdu těšila. Čekala jsem, že si příběh užiji alespoň tak, jako v Červená, bílá a královsky modrá, ale omyl byl pravdou. Tato poměrně obsáhlejší kniha u mě neobstála hned z několika důvodů. První a zásadní, vše co se dočtete v anotaci je to jediné, co se v knize děje. Anotace toho příliš nevyzrazuje, ovšem děj se nijak nehýbe.

Dalším kamenem úrazu je už jen ten fakt, že se jedná o lásku na první pohled. Mohla jsem to tušit z anotace, a u tohoto bodu je to čistě můj vlastní problém, ale celkově příliš nevěřím na lásku na první pohled. Jane a August se setkávají tak málo, ale August už cítí, že dívku bezmezně miluje. Druhá věc, a to už není můj osobní problém, je celé rozuzlení příběhu. Ono jasně, podstatou knihy je zjistit co se stalo, a proč je Jane vlastně uvězněná, ale to, jak to celé dopadne. To bylo zkrátka pro mě nedostačující, nedomyšlené a lehce odbyté.

Holka  z metra je úsměv ztracený někde na kolejích. Ukázala se, zachránila ji a mrknutím oka zmizela ze světa ve chvíli, kdy August vystoupila na Avenue H.

Jane je uvězněná v metru, mizí a zase objevuje, ale nikdy nevystoupí. Potkávají ji i další osoby. To všechno bylo naprosto v pořádku. Ale ta milostná scéna? Opravdu to tam muselo takhle být? Opravdu mohla být stanice takto opuštěná? Navíc mi Jane v tomto ohledu přišla trošku moc "mužná" jestli mě dokážete pochopit. A další bol pak byl v komunikaci telefonem. Jak si mohly dopisovat?

Možná, že kdyby kniha byla napsána v ich formě, dokázala bych si k celému příběhu udělat větší vztah. V knize je spousta popkulturních narážek, které působí mile. Poslední stanice jistě mohla být skvělou kouzelnou knihou. Ale věcí, co tu nebyly vysvětleny a neuvěřitelné množství náhod z knihy bohužel sráží hvězdičky. Moc mě to mrzí, ale tato kniha u mě zkrátka neuspěla.

Věc, kterou se August právě o Myle učí, je, že to nedělá tak, že by nejprve zasela semínko přátelství, opatrně se o ně starala jemným zaléváním a sluníčkem. Ne, ona vám do života spadne, už hotová, a prostě je. Kamarádka se vším všudy.

Kniha mi opravdu nesedla, přesto vás ale může opravdu bavit. Tak se nelekněte až tak záporné recenze, protože některé z bodů, které jsem uvedla jsou jen čistě moje osobní problémy.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Poslední stanici ulovíte na stránkách Knižního klubu a Luxoru se slevou!