Recenze - Má mě rád, nemá mě rád

 Co se škádlívá, to se rádo mívá


Autor: Sally Thorne
Orig. název: The Hating game
Rok: 2016, v ČR: 2022
Počet stran: 368
Nakladatelství: ikar
Překlad: Daniela Klečková
Moje hodnocení: ✶✶✶✶✶

Lucy Huttonová a Joshua Templeman se nemají rádi. Není to jen tak nějaké obyčejné nepřátelství nebo prostá nesnášenlivost. Nenávidí se celým srdcem a nebojí se dát si to pořádně najevo, a přitom jsou nuceni obývat společnou kancelář vydavatelského domu. Lucy nemůže vystát Joshuovu upjatost a perfekcionismus, on zas pohrdá jejím spontánním přístupem a bláznivě barevným oblečením. Teď se však ještě ke všemu dozvídají, že jeden z nich má být povýšen. Bitva se rozhořívá naplno a Lucy je odhodlaná nevzdat se, i když se jí tahle hra začíná vymykat z rukou. Možná že k Joshuovi zas tak velkou nenávist necítí. Možná ani on k ní. Možná je od vášnivé nevraživosti k lásce překvapivě blízko.
„Chceš pod zadek telefonní seznam? Jak se ti stalo, že jsi tak malá?“
„Srazila jsem se při praní.“

POSTAVY:
Lucy - od dětství snila o tom, že bude pracovat v nakladatelství, miluje Šmouly 
Joshua "Josh" - vždy uhlazený, ve všem pořádek a nikdy se neusmívá, naprostý opak Lucy

OBÁLKA:
V ČR vyšly dvě vydání - ilustrované v hardbacku a s filmovou obálkou v paperbacku, sama vlastním obě vydání. Za mě se to ilustrované zkrátka a dobře nepovedlo, filmové je hezčí ale věřím, že kvůli filmové obálce se celé řadě líbit nebude. U této knihy ale rozhodně nekoukejte na obálky, ale na obsah, který je mimořádně povedený. 

Jsem osamělá knížečka mezi dvěma trudomyslnými zarážkami v knihovně.

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
Po přečtení této knižní lahůdky jsem si pustila i film a to obojí se řadí mezi moje nejoblíbenější romantické komedie. Ač jsem si hlavního hrdinu představovala trošku míň Kenovského, herec mi nakonec sedl a film mě neuvěřitelně bavil. Dokonce mě natolik vtáhl do děje, že jsem nic kromě něho nevnímala. Film se ze 3/4 drží knižní předlohy. Ve filmu zazní několik citací z knihy. Zejména druhá polovina je dost upravená, ale když se na to podívám z druhé strany, asi chápu dané úpravy. Ale konec se povedl více filmově, než knižně. A až se podíváte na film, nezapomeňte si poslechnout i soundtrack

V životě jde vždycky o úhel pohledu, a pokud chci věřit, že mě můj soupeř právě nakopl k větší motivaci, můžu se vykašlat na raněnou hrdost. Budu se dívat dopředu. Daroval mi zbraň, která mě bude pohánět k cíli. 


MOJE HODNOCENÍ:
Tak jo, dlouho mám doma tuhle knihu, dlouho jsem ji odkládala a vlastně ani nevím proč. Moje kamarádka mi ji doporučovala, vlastně hned několik kamarádek. A teď si rvu vlasy, že jsem se do ní nepustila už dávno.

Mám teorii. Když někoho nenávidíte, znepokojivě to připomíná lásku. 

Má mě rád, nemá mě rád je naprosto perfektní romantická komedie od začátku do konce. Od knihy dostanete naprosto všechno a v té správné míře. Nic není přeslazené, erotické jiskření také nechybí, a do toho to správné množství slovních přestřelek. Příběh z nakladatelství právě začíná. 

Kniha je pořádná jízda a vás zaručeně nepustí dokud ji nedočtete. Nejde ji prostě odložit, to vám garantuji. Lucy a Josh se nenávidí, jejich slovní přestřelky a rivalita je známá po celém podniku, ostatní si na ně ztěžují, ale oni si zkrátka a dobře nemůžou pomoct. Vše vygraduje v okamžiku, kdy začnou soupeřit o jedno místo, kdy by jeden z nich se stal šéfem/šéfovou a druhý jeho pracovníkem. 

Z nás dvou nikdy nemůžou být přátelé.

Oba hlavní hrdinové jsou naprosto skvěle napsaní a já sama jsem se v Lucy několikrát našlaAutorka se totiž zaměřila na maličkosti, které postavy dělají živými a realistickými. Právě díky tomu se v postavách i sami najdete. Lucy miluje knihy, a vždy snila, že bude pracovat v nakladatelství. Je milá a vždy se snaží, aby ji lidé měli rádi, což je hrozná vlastnost. Vím to moc dobře, protože to mám stejně. Její rodiče vlastní farmu, kde mimo jiné pěstují také jahody a od toho vnikla skvělá přezdívka "Jahůdka". 

Lucy není úplně vysoká, vlastně je dost malá, má krátké tmavé vlasy a červenou rtěnku Plamenomet. Chodí oblečená v retro knihovnických oblečcích, takže není divu, že když si na sebe vezme černé midi, vykoleduje si to následky. Josh je vysoký, pohledný a sexy hrdina do kterého se zamilujete. A až dočtete celou knihu, zamilujete se do něj ještě jednou. S Lucy hrají neustále nějaké hry, a za dobu, co spolu pracují se opravdu skvěle poznají. 

Polibek na pulzující žíle na mém hrdle potvrzuje, co už vím. Je to silnější než přitažlivost; temnější než chtíč. Je to neklid mezi námi dvěma, který se do téhle chvíle neměl kde vybouřit.

Mezi Lucy a Joshem to opravdu jiskří. Ať už se hádají, pozorují, hrají spolu hry nebo se líbají, neustále je mezi nimi cítit napětí. Erotika v této knize se mi moc líbila. Ač byla spalující, nebyla odbyta dvěma větami, ale za to chyběly jakékoliv až vulgární výrazy. Ještě se mi nestalo, že bych četla erotickou scénu, kde by to bylo tak hezky napsané a popsané, a zároveň si to ponechávalo jistou úroveň. Zkrátka a dobře se tu nedočtete ani o bohyni, ani o roztříštění ani o přirážení, ale nebojte vášeň z toho sálá stejně. 

Na trhu je několik romantických hate-to-love knih, ale já se u žádné nebavila tolik, jako u Má mě rád, nemá mě rád. Má skvělý rozsah, není nikde natažená, a je tu opravdový vtip. Pokud bych vám měla doporučit nějakou knihu z tohoto žánru, Má mě rád, nemá mě rád vyhrává první cenu, a předčila dokonce i mou oblíbenou knihu Nelíbánky


Manželství je jedno z posledních starodávných rituálů naší civilizace. Každý chce mít někoho, kdo ho tak miluje, že je ochotný kvůli němu nosit zlatý prsten. Ukázat světu, že jeho srdce je zadané.


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Má mě rád, nemá mě rád ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou! 


Joshua se rozesměje a můj svět se rozprskne na tisíce drobných částic. 


Vlastně si začínám myslet, že mě necháváš nadrženou, aby sis pojistil, že se zas vrátím. Hraješ si se mnou jako s kočkou. Necháváš mi venku misku se smetanou.

Žádné komentáře

Albatros