Recenze - Červená, bílá a královsky modrá

Nejlepší kniha s LQBT tématikou, kterou jsem doposud četla! Pojďte se i vy zamilovat do prince Anglie a syna prezidentky USA

Autor: Casey McQusiton
Orig. název: Red, White and Royal Blue
Počet stran: 424
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Renata Heitelová

Co se stane, když se syn americké prezidentky zamiluje do britského prince? Alex Claremont-Diaz je pohledný a nesmírně charismatický mladík. Pro Bílý dům představuje marketingový poklad. Jediný problém je, že si dvakrát nerozumí s Henrym, princem na opačné straně Atlantiku. Když se navíc v bulváru objeví závěry, na nichž se Alex hádá s Henrym na královské svatbě, má to neblahý dopad na americko-britské vztahy. Hlavy rodin a států proto sestaví plán, jak napravit škody – Alex a Henry pro veřejnost sehrají divadýlko a uzavřou příměří. Jejich fingované přátelství ale postupně přerůstá v cosi mnohem hlubšího a taky nebezpečnějšího. Kdyby se totiž jejich přísně utajovaný vztah provalil, mohlo by to zmařit probíhající prezidentskou kampaň a zcela změnit vztah obou národů...

Henry - britský princ, který o sobě ví, že je gay
Alex - syn americké prezidentky, který svou matku maximálně podporuje

Na fotkách vidíte obálku reading copy, finální verze knihy má svou původní obálku, která se mi líbí. Pokaždé, když jsou na obálce nakreslené postavy namísto fotografií, tak mé srdce zaplesá.

O této knize jsem se dozvěděla díky Káje, která knihu četla krátce po jejím vydání v zahraničí. Nejprve jsem po ní také pokukovala, ale když jsem se dozvěděla, že vyjde česky, počkala jsem si na překlad. A jak jsem z této nesmírně vychvalované LGBT knihy nadšená?

Knih s LGBT tematikou stále přibývá a zajisté i přibývat bude. Sama mám z tohoto žánru také pár titulů načteno, ale po dočtení Červené, bílé a královsky modré musím konstatovat, že jsem právě dočetla nejlepší knihu z tohoto žánru. Ačkoliv se nachází v sekci young adult, asi bych ji raději viděla mezi new adult, především kvůli množství erotických scén, které jsou velmi podrobné. A právě fakt, že se autorka nezalekne lechtivých momentů, jako většina z jejích řad, dávám další pomyslný palec nahoru. Erotických scén v knihách bylo napsáno opravdu nespočet, ale těch mezi stejným pohlavím opravdu jen pramálo.

Jsou jak dvě závorky svírající mezi sebou šest tisíc kilometrů.

Britskou monarchii mám moc ráda, proto mě zde potěšilo, že si autorka vzala z anglického království pár věcí a zbytek si domyslela s grácií. Je tam navíc několik odkazů na skutečné představitele královské rodiny. Princ Henry je velmi milý princ, který o sobě ví, že je gay, ale musí to skrývat. Potom tu máme Alexe, syna prezidentky USA, který o sobě naopak netuší pravdu. Henry a Alex se nejprve nesnášejí a z jejich nenávisti se postupně vyklube hluboká a upřímná láska. Jenže Henry a Alex nejsou jen dva kluci. Kromě oceánu, který je rozděluje je dělí i to, kým jsou. Jeho královská výsost princ Henry, od kterého se očekává, že si najde nevěstu a rozšíří řady své rodiny o nové princezny a prince. A od amerického Alexe se očekává, že své matce pomůže s kampaní, aby vyhrála nadcházející volby o prodloužení mandátu o další čtyři roky.

Měla jsem to štěstí, že se ke mně dostala reading copy, díky které jsem se do knihy mohla pustit dřív, než se dostala na pulty knihkupectví. Reading copy, kterou vidíte i na fotkách má pracovní obálku, finální bude stejná jako originální. Měla jsem ji s sebou na dovolené a moc ráda jsem si nacházela chvilky, kdy jsem se do knihy ponořila. Příběh není příliš komplikovaný. První čtvrtina je spíše seznamovací, ale pak se to celé rozjede a já si Alexe a Henryho opravdu zamilovala.

Ano, ty pyšný zmetku. Chci tě dost dlouho, proto nebudu trpět tvoje škádlení už ani jednu proklatou vteřinu.

Henry a Alex se nejprve nenávidí, potom se stanou přáteli a najednou se milují. Není to doslova hate/love příběh, hrdinové o ničem dlouze nepřemýšlejí a vlastně ani moc nekomunikují a najednou se milují. Trošku mi tu scházela větší komunikace, ale i přesto jsem si oba zamilovala. Tato kniha je dost odhadnutelná, má tu nějaká klišé, ale jsou to jiná klišé, než na jaké jsme zvyklí.

Červená, bílá a královsky modrá je tak zatraceně sladká knížka, že ji prostě nedokážete odložit. Budete se u ní smát, radovat, stydět a přitom ale budete pořád číst dál. Moc doporučuji.

Zapřísáhlí nepřátelé jsou donuceni se smířit, aby uklidnili napětí mezi svými zeměmi. Na tom je něco dokonale shakespearovského.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Červenou, bílou a královsky modrou ulovíte na Knižním klubu se slevou!