Recenze - Stalo se v New Yorku

Autor: Ella Carey
Orig. název: A New York Secret
Název série: Dcery New Yorku
Rok: 2021, Rok v ČR: 2022
Překlad: Lenka Tichá
Moje hodnocení: **/a půl

1942, New York. Lily Rose si užívá perfektního života pod dozorem milujících rodičů a práce snů, kterou má ve vyhlášené secesní restauraci Valentino´s. V srdci ji to však táhne do bohémské sicilské komunity v Green Village, kde voní čerstvé cannoli svádějící k hříchu. Částečně za to může Tom Morelli, talentovaný kuchař s hlubokýma hnědýma očima. Tom a lily jsou vzájemně přitahování, pak však přijde povolávací rozkaz. Lily se uteče k rodičům pro útěchu, ale šokovaně zjistí, že její matka vztah s Tomem zuřivě neschvaluje. Lily se měla slušně vdát, vychovávat děti a být součástí smetánky. Nic víc. Dokonce dá dceři ultimátum, že vztah musí skončit. Ovšem srdci nelze poručit, i když váš se váš milovaný nemusí nikdy vrátit…
Vaření je exaktní umění, Roso, ale stále je to umění. Řiďte se svými instinkty.

Lily - miluje vaření a proti vůli své rodiny pracuje ve vyhlášené restauraci, nechce se vdát bez lásky a kvůli penězům
Tom Morelli - talentovaný kuchař, který zaučuje Lily

Máme původní obálku, která se mi líbí. osobně se mi hodně líbí ruce hrdinky na obálce, dala bych jim klidně víc prostoru.

Nezáleží na tom, kde nebo kým jsme, ani co děláme, protože ať se stane cokoliv, zůstaneme navždy spolu.

Jsem nenapravitelný rozečítač sérií, což se snažím posledních pár let omezit, ovšem této jsem nedokázala odolat. Nalákala mě anotace, obálka a vysoké hodnocení na Goodreads.

Stalo se v New Yorku je historický román postavený na romantické lince za Druhé světové války. Hlavní hrdinka Lily je dívka z dobré rodiny, jejíž matka je posedlá tím, že se musí dobře provdat, dokonce jí i vyhlídla toho pravého manžela. Ovšem Lily má svou hlavu - miluje vaření a své práce ve vyhlášené restauraci se nemíní za žádnou cenu vzdát. A to i přesto, že ji v práci nemají moc rádi. Vidí ji, jako bohatou holčičku, která se co nevidět vdá a uletí.

Lily si ovinula paže kolem těla. Najednou jí víc než kdy jindy připadalo, že je součástí koloběhu života. Necítila se jako velká dáma, kterou z ní chtěla mít matka, ani jako kuchařka potící se v kuchyni U Valentina, ale jako dívka, která má před sebou jasný cíl.

Lily se navíc zakouká do tamního kuchaře Toma, a díky němu si jde za svým. A tady nastává kámen úrazu. Celý příběh knihy je popsán v anotaci. Tady není problém, že by anotace vyzradila příliš mnoho, ale spíš kniha nic jiného nenabízí, bohužel.

Už dlouho se mi nestalo, že bych musela říct, že čtu knihu o ničem, kde mi je jedno, jak to celé dopadne. Knize jsem se zdlouhavě vyhýbala, protože jsem ji měla číst v době, kdy vypukla válka na Ukrajině. V té době jsem opravdu nedokázala sáhnout po válečném příběhu. A to jsem naprosto netušila, že ta kniha v sobě nemá ani špetku emocí. Válka tu je, Tom odchází do války, ale jinak to v celém příběhu ani nijak nepostřehnete. Nikdo neumírá, nikdo není v nebezpečí, nikdo se příliš nehrozí tím, že nemá co do pusy, restaurace nadále funguje, i když je pravda, že řeší čím co nahradit, jelikož něco není. Ale zkrátka a dobře, je toho jaksi málo.

Byli uprostřed války. Nathaniel, který ji zjevně miloval, půjde bojovat, kdežto Lily špásovala s mužem, který měl zjevně přítelkyni.

Mám ráda romantické příběhy, a Stalo se v New Yorku měl být romantický příběh. Ale je to spíše jako pohádka, protože mezi hrdiny dojde k polibku, popsaným jedním slovem a tím to končí. Lily se sice po Tomovi stýská, ale všechno, co jsem od románu čekala, se neděje. Velmi mě to mrzí, protože jsem se na knihu moc těšila, ale absolutně nechápu její tak obrovské hodnocení. Do dalších dílů série se rozhodně nebudu pouštět. Další kniha vychází tuším na podzim a měla by přinášet nový příběh s novými hrdiny.

Tahle válka, i když odvádí muže pryč, poskytuje ženám příležitosti, které dřív neměly.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Stalo se v New Yorku seženete na stránkách Knižního klubu se slevou!