Recenze - Hra o dědictví

Středoškolačka Avery zdědí miliardy po muži, kterého nikdy předtím neviděla. To není jediná hádanka, která se před ní otevírá.

Autor: Jennifer Lynn Barnes
Orig. název: The Inheritance Games
Rok: 2020, v ČR: 2022
Počet stran: 352
Překlad: Veronika Volhejnová

Avery Grambsová má jediný cíl – přežít střední školu, získat stipendium a vypadnout. Její plány však naruší smrt, miliardáře Tobiase Hawthorna, který odkáže veškerý svůj majetek právě Avery. V čem je háček? Avery ho nikdy v životě neviděla a nemá ani tušení, co byl zač. Aby převzala své dědictví a zjistila, proč jí bylo odkázáno, musí se vydat do sídla rodiny Hawthornových. Bohužel pro Avery bydlí v tomto sídle Tobiasova rodina, a ta si připadá podvedená. Včetně Tobiasových čtyř vnuků: geniálních a nebezpečných kluků, kteří žili celý život v domnění, že jednoho dne zdědí dědečkův majetek právě oni. Avery se tak propadá do světa plného bohatství a intrik a sama musí přijít na to, jak tuhle hru hrát, aby přežila.

Avery - ze dne na den se stala dědičkou po někom, koho nikdy nepoznala
Jameson - vnuk Tobiase Hawthornea, velký optimista

Jestli je na této knize něco naprosto dokonalé, pak je to její obálka. Absolutně jí nemám co vytknout, naopak musím říct, že jsem se do obálky naprosto zamilovala. Jsem ráda, že tento originální obleček si kniha ohákla i u nás.

Někdy se věci zdají na povrchu úplně odlišné, ale v jádru jsou vlastně stejné.

Ke čtení této knihy mě nalákala nádherná obálka. A po přečtení anotace jsem se na knihu začala nesmírně těšit. Bohužel, kniha očekávání nenaplnila. Ale nepředbíhejme.

Celý svět po tobě bude něco chtít, Záhadná slečno. Tohle je úplně jasně příběh století.

Hra o dědictví je prvním dílem plánované young adult trilogie. Představte si, že jste chudá studentka, která ze dne na den zdědí miliardy dolarů od muže, o kterém do té doby nic nevěděla. A co víc, ona s ním není ani nijak příbuzná a nikdo vlastně neví, proč právě ona se stala dědičkou. Ovšem nic není zadarmo, Avery totiž musí rok bydlet v domě po nebožtíkovi spolu s jeho čtyřmi synovci. Co si budeme, mezi young adult žánrem je toto téma rozhodně originální a čtenáře napadají nejrůznější teorie, kam se celý příběh bude ubírat.

Při hraní šachů jsem se naučila jedno: čím složitější se něčí strategie zdá, tím méně pravděpodobné, že jeho soupeř bude hledat prostá řešení. Když dokážete někoho přimět, aby dával pozor na vašeho jezdce, můžete ho dostat pěšcem.

Já se musím přiznat, že mi podobný námět je dost povědomí, nevzpomenu si konkrétně z čeho, ale z nějakého romantického seriálu nebo dokonce z telenovely, kterou jsme s mamkou sledovaly před spousty lety. Každopádně v YA žánru se jedná o příjemnou novinku. Navíc, takto božská obálka může někoho mást, že se bude jednat o fantasy kousek, což také není. Je to zcela současný příběh bez jakékoliv přísady magie.

Samotná záhada, proč majetný Tobias Hawthorne odkázal Avery celý svůj majetek je opředená hádankami, a vlastně celý dům je plný odkazů a hádanek. Ač je toto skvělá zápletka, já se musím bohužel přiznat, že jsem do příběhu nedokázala ponořit. Všechno to na mě působilo moc uměle a nereálně. Možná, že kdyby byla kniha více rozepsaná, pak bych si příběh více užila. Takto jsem si ani nedokázala udělat nějaký bližší vztah k jednomu z bratrů.

Nevybíráte si, co budete nosit. Rozhodujete se, co chcete světu svým vzhledem sdělit

Příběh je napsaný v ich-formě z pohledu Avery, a kniha samotná je psána lehkým, čtivým jazykem. Během čtení rozluštíte spolu s hrdiny řadu hádanek, ale zároveň ta největší záhada zůstává stále neodhalena. A samozřejmě nechybí ani lehká romantická linka, v tomto případě milostný trojúhelník, který je v tomto prvním díle spíše nastíněný, ovšem věřím, že v dalších dílech získá daleko větší prostor.

Druhý díl se chystá již na říjen tohoto roku!

Z  nějakého důvodu si tě vybral, Avery. Jsi výjimečná. A myslím, že po nás - po mně - chtěl, abychom odhalili proč.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Hru o dědictví ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!