Recenze - Bridgertonovi prequel Trochu jiná slečna Bridgertonová

Autor: Julia Quinn
Orig. název: The Other Miss Bridgerton
Název série: Rokesby
Pořadí: #3
Rok: 2018, Rok v ČR: 2022
Moje hodnocení: ****

Poppy Bridgertonová je energická mladá dáma s jasnými názory a dobrodružnou povahou. Z pohledu společnosti má věk na vdávání, a tak by si co nevidět měla najít nápadníka. Jenomže Poppy se rozhodne, že její nastávající musí mít stejné zájmy a podobně dobrodružnou povahu jako ona. Zdálo by se, že na tom není zas tak nic divného. Problém však je, že žádný z jejích londýnských nápadníků tyto požadavky nesplňuje. Při návštěvě svých známých v Dorsetu objeví Poppy při průzkumu pobřeží skrytou pašeráckou jeskyni. Její radostné vzrušení se však velice rychle změní ve zděšení, protože narazí i na pašeráky, kteří ji bez okolků zajmou. Svázanou a s roubíkem ji zanechají přímo v kapitánově kajutě. Jaké je poté překvapení kapitána Andrewa Jamese Rokesbyho, když najde Poppy ve své kajutě. Kapitán tajně přepravuje pro britskou vládu citlivé dokumenty, a právě ho čeká nebezpečná plavba do Portugalska, když se u něj neplánovaně vyskytne úplně cizí žena. Co s ní? Nedá se nic dělat, Poppy musí s nimi. Během cesty po moři se mezi Andrewem a Poppy odehrává válka slov, která však postupně přechází v něco víc. Poppy však netuší, že Andrew má tajemství.

Poppy - objevila skrýš kapitána Andrewa, a aby nevyzradila kam svůj náklad ukládají je přinucena jet do Portugalska s posádkou
Andrew - kapitán lodi, který skrývá své aristokratické postavení

Miluji nové obálky, které série Rokesby dostala. Tato modrá s mořem krásně vystihuje dějovou linku knihy. Jen tu Netflix nálepku bych odtrhla.

„Cítím překvapivé nutkání zatahat vás za vlasy a odseknout: Vy mě rozčilujete víc.
„A vy mě rozčilujete ještě víc.“

Tak jo, možná mi nesedly Bridgertonovi jako původní série, ale ty prequely, ty přesně vědí, kde mě mají zasáhnout. Toto bylo mé druhé setkání ze čtyř s Rokesby a je to boží. Trojka není tak boží jako dvojka, ale přesto potřebuju všechny díly z této série.

Copak jsme právě nemluvili o ironii toho, že se nudím, i když prožívám největší dobrodružství svého života?

Trochu jiná slečna Bridgertonová se ze tří čtvrtin odehrává na moři. Příběh začíná krátkým úvodem, kdy mladičká hrdinka objevuje skrýš a ihned je odvlečena ke kapitánovi Andrewovi. Tomu nezbývá nic jiného, než Poppy přinutit, aby s nimi plula na cestu, kterou nemůže odložit. Ihned po doplutí vyklidí skrýš a poté plánuje dívku propustit. Ale ani jeden z nich počítá s láskou.

Jestli se z toho dostanu živá, zabiju každého zatraceného muže na téhle lodi

Hrdinky ze série Rokesby jsou jiné, než slečny z Bridgertonových. Mají totiž daleko víc kuráže, nebojí se tasit ostré drápky nebo lokty, mají ostřejší jazýček a jejich dobrodružství jsou zkrátka cela odlišná, než jaké se odehrávají slečnám v původní sérii. A to je možná přesně ten důvod, proč se mi tato série tolik líbí. Hrdinové jsou téměř celou knihu spolu, mají spoustu dialogů, seznamování a jejich vztahy se budují postupně. Navíc je potkává i nejrůznější dobrodružství. Trochu jiná slečna Bridgertonová pluje několik týdnů s posádkou kapitána Andrewa, a postupně se se všemi sbližuje. Na pevnině potom nastává velké dobrodružství.

„Chci od vás jen polibek.“
„To nebude jen polibek, Poppy. Mezi námi to nikdy nebude jen polibek.“

O něco méně slabší než Falešná manželka, ale pořád skvělé. Za mě mohla být kratší první část, a raději bych prodloužila druhou část. Nebo aspoň závěrečné setkání, které mi přišlo až moc zbrklé. Klidně bych si s hrdiny prožila ještě několik stran navíc.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Trochu jinou slečnu Bridgertonovou ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!