Recenze - Tokyo story

Romantická výprava za láskou do země vycházejícího slunce

Autor: Tereza Macková
Počet stran: 176
Nakladatelství: Pointa

Alice Wernerová cestuje z Prahy do Japonska s jediným cílem – najít někoho, kdo byl v jejím životě důležitý. Muže, s nímž se seznámila v Praze a do kterého je i po dvou letech stále beznadějně zamilovaná. Jenže najít jednoho člověka v mnohamilionovém Tokiu, když má k dispozici jen křestní jméno, starou fotografii a nedokonalou znalost japonštiny, se jeví být víc než nemožné. Nic ji ale nemůže od jejího úmyslu odradit. Její zběsilé pátrání získá zcela nový směr, když jí do cesty vstoupí nečekaný pomocník. Japonský mladík, který se vrací po studiích v Americe za svou rodinou na Hokkaidó, aby se oženil a převzal otcovu firmu. Ten ji nazývá praštěnou cizinkou. Myslí si o ní, že je šílená a zoufalá. Ale udělá cokoliv, aby byla šťastná.

Najde Alice lásku svého života? A může si být jistá, že je to skutečně pravá láska?

Alice - na škole se zamilovala do svého spolužáka, na několik let se sice jejich cesty rozešly, ale ona na něj nikdy nepřestala myslet
Katsu - klavírista, kterého se Alice rozjela hledat
Hiraku - náhodou se s Alicí seznámil v kavárně, rozhodl se jí pomoct s hledáním Katsua

Na internetu jsou ke zhlédnutí možné podoby obálek, které nebyly použity. Motiv spojených rukou, který nebyl nakonec vítězný, se mi také líbí ale s finální obálkou jsem spokojená a myslím si, že k ději sedí.

Když mě před pár týdny oslovila sama autorka Tereza Macková s nabídkou na přečtení její knihy, poprvé jsem se o její knize dozvěděla. Dost mě překvapilo, že jsem na knihu předtím nikde nenarazila a byla jsem ráda, že mě autorka oslovila. Kniha je ideální na letní oddechové čtivo.

Tokyo story je krátká jednohubka, která se čte opravdu moc dobře. Děj pěkně odsýpá a nikde se zbytečně nezdržuje. Jedná se o romantický příběh, kdy dívka z Česka odjíždí do Japonska hledat kluka, pianistu, kterého miluje. Kromě bláznivé honičky za láskou ji čeká také objevování Tokia, což je jeden z velkých předností celého příběhu. Japonská kultura mě zajímá. před dvěma lety jsem četla výbornou knihu Probudím se na Šibuji a od té doby se těším, že se do této země podívám alespoň v dalším příběhu.

Kdysi jsem četla knihu Šíleně bohatí asiati, od které jsem jistá očekávání, ale bohužel se nenaplnila. Ovšem právě od Tokyo story jsem dostala přesně to, co jsem i před lety od podobné knihy očekávala. Romantiku, humor, poznávání města a oddechovku, která mě bude bavit. A přesně to jsem od knihy dostala. Navíc jednotlivé postavy jsou napsány opravdu reálně a mají zajímavý charakter. Alice je dívka, kterou bych asi nedokázala být. Nedovedu si představit, že bych sebrala odvahu a odjela do tak velké země hledat svou ztracenou lásku. Smekám před ní pomyslný klobouk.

Kromě hlavního příběhu se vracíme i částečně do minulosti, kdy nám hrdinka odkrývá zákoutí vztahu nevztahu s Katsuem. Za mě velmi povedená romance bez zbytečné erotiky, která by celý pocit z příběhu kazila. Zde nebylo nic navíc, naopak.

Kniha na mě dýchla kouzlo Japonska a já bych se jednou ráda do této země vydala. Snad se mi někdy poštěstí. Knize rozhodně prospívá, že není nijak rozsáhlá. Ovšem kdyby někdy vyšlo pokračování, ráda bych se k příběhu vrátila. Pokud hledáte milou jednohubku do horkých letních dní, Tokyo story vám mohu jen a pouze doporučit.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Tereze Mackové. Tokyo story zakoupíte zde: