Recenze - V bílém plášti

Nahlédněte pod pero slavných autorů do různých nemocničních oddělení. Tato sbírka povídek je ze života


Autor: Petra Soukupová, Alena Mornštajnová, Markéta Hejkalová, Petra Dvořáková, Marek Epstein, Irena Hejdová
Rok: 2020
Počet stran: 112
Nakladatelství: Listen
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Svorníkem povídkové sbírky jedněch z nejlepších českých autorů současnosti jsou postavy mužů a žen v bílých pláštích, na jejichž práci závisí naše zdraví a mnohdy i život. Sedm příběhů z prostředí nemocnic, sanitek i zubařských ordinací, ve kterých na nemoci, přicházející stáří, naděje, životní prohry i náročnost lékařského povolání nahlížíme očima doktorů, zdravotních sester, ale i samotných pacientů i jejich příbuzných.

OBÁLKA:
Z celé povídkové řady se mi grafická stránka této knihy líbí asi nejvíce. 


MOJE HODNOCENÍ:
Povídkové sbírky od nakladatelství Listen mě velmi baví. Již vyšlo několik těchto sbírek, ale sama jsem četla pouze Rodinné povídky, které se mi opravdu líbily. Trio Soukupová, Dvořáková a Mornštajnová spolu s nemocniční tematikou, která je v posledních týdnech velmi aktuální, se postaraly o to, že jsem si sbírku musela přečíst.

V bílém plášti obsahuje celkem šest různých povídek z nemocničního prostředí od známých českých autorů. Nejvíce mě zaujala povídka od Dvořákové, která ve své povídce opět dokonale zužitkovala svých zkušeností ze zdravotnictví. Kromě její povídky mě dále zaujala povídka od Aleny, která vyprávěla povídku z dentálního zaměření. Musím se přiznat, že po dočtení této povídky jsem měla bolestivé pocity v puse a děs na duši. Na krátkém rozsahu se podařilo Alence mě do děje opět vtáhnout a nepustit. 


V knize se nacházejí tyto povídky: Krmítko, Kopretina, Do důchodu, Středověk, Ježíšek má taky zuby a Anděl milosrdenství. Právě ona poslední povídka mi způsobila obrovskou husí kůži a zvláštní pocit, kterého jsem se dlouho nemohla zbavit. Naopak povídka od Soukupové mi přišla z celé sbírky nejslabší a bez hlubší myšlenky, bohužel. 

Povídky a já jsme se neměli nikdy v lásce, ale poslední dobou se mi povídky zamlouvají čím dál více. V těchto sbírkách mě asi nejvíce baví to, že autoři dostávají stejné zadání a každý se s tím jinak popasuje. Tato edice obsahuje krátkém a čisté povídky, které mě baví. V bílém plášti je asi ještě o chlup lepší, než Rodinné povídky

V bílém plášti si nese grafickou podobu, jako její předchozí sbírky a skvěle tak k sobě ladí. Nechybí drobné ilustrace ke každé povídce. Jednotlivé příhody vás přenesou do vašich vlastních prožitých okamžiků. 

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. V bílém plášti ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!

Žádné komentáře

Albatros