Recenze - Pravda, nebo lež (Verity)

Co ukrývá život úspěšné spisovatelky Verity?

Autor: Colleen Hoover
Orig. název: Verity
Rok: 2018, v ČR: 2020
Počet stran: 328

Mladá spisovatelka Lowen Ashleighová se právě ocitla ve finanční tísni. Rozhodne se proto přijmout nabídku, které by se za normálních okolností vyhnula. Najme si ji manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové, aby za jeho ženu dokončila veleúspěšnou knižní sérii. Ta se totiž po tragické nehodě nemůže práci věnovat a fanoušci už začínají být netrpěliví…
Lowen se proto na pár dní nastěhuje do sídla Crawfordových, aby navázala tam, kde Verity skončila. Není to ovšem tak jednoduché, jak by si Lowen přála, a odzbrojující přitažlivost Veritina manžela Jerremyho jí práci příliš neusnadňuje. Je však odhodlaná nenechat se rozptýlit. Dokud mezi Veritinými poznámkami neobjeví její kompletní autobiografii, která se nejspíš neměla nikomu dostat do rukou. Jde o děsivou a krutou zpověď, která Lowen odhalí nejen co je Verity skutečně zač, ale také co se v rodině Crawfordových doopravdy děje…

Lowen - spisovatelka, která své publikum příliš nevyhledává, po smrti matky nemá peníze a nabídka Jeremyho je její šancí na nový život
Verity - manželka Jeremyho, oblíbená a vyhledává spisovatelka, její série je velmi oblíbená
Jeremy - manžel Verity, trpí smrtí dvojčat, stará se o svou zraněnou ženu

Máme to štěstí, že naše české vydání Verity si udrželo svou původní obálku, která je velmi ale velmi povedená.

Když člověk najde někoho, kdo z jeho života vyžene všechny stíny, je těžké tomu odolat a nežít z něj. A já žila z Jeremyho, abych svou duši udržela naživu.

Colleen Hoover je má oblíbená autorka, od které hltám jednu knihu za druhou. Pokaždé, když jí vyjde nějaká další kniha, okamžitě vše odkládám a pouštím se do ní. S Pravdou nebo lží tomu nebylo jinak.

Pravda, nebo lež je autorčin první psychothriller, což je velká změna oproti new adult a young adult žánru. U některých autorů bych zakázala vybočení z komfortní zóny, ale Colleen se to naprosto netýká. Její novinka byla naprosto fantastická a já se jen stěží od knihy dokázala odtrhnout

Velké plus u této knihy je literární svět, ve kterém se odehrává. Obě hlavní ženské hrdinky jsou spisovatelky, což je pro mě nesmírně atraktivní prostředí. Verity je uznávaná a oblíbená spisovatelka, která, ale po nehodě není schopna dopsat svou rozepsanou sérii. Proto se její manžel domluví s jejím vydavatelem, že sérii dopíše jiná autorka s tím, že pro veřejnost ale zůstane spoluautorkou. Lowen, která po smrti své matky nemá prostředky na nabídku nakonec kývne a nastěhuje se na několik týdnů do domu. Téměř od začátku si začíná všímat zvláštní věcí, které se v tom domě dějí.

Svět byl jejím rukopisem. Žádný povrch nezůstal ušetřený.

Děj knihy se odehrává ve dvou časových rovinách a je vyprávěna dvěma typy kapitol. Kapitoly označené číslem jsou vyprávěny v ich formě Lowen, zatímco kapitoly, které jsou označeny psanou číslicí jsou vyprávěny z pohledu Verity a obsahují její autobiografii. Veritiny kapitoly nás zavádí do minulosti a poznává začátky jejich vztahu.

Knihy Colleen Hoover jsou hodně emotivní a ani její novinka není výjimkou. Ovšem od ostatních se opravdu hodně liší, neboť ve mně vytvořila zcela jiné emoce, než obvykle. U Pravdy nebo lež jsem byla napjatá, překvapená, šokovaná, zhnusená ale také ubrečená. Ačkoliv obvykle nemám ráda, když autoři vybočují ze své komfortní zóny, tady jsem víc než nadšená! Tahle kniha je po delší době opravdu pravým psychothrillerem, který mě napínal a neustále překvapoval! Změna u českého názvu byl naprosto geniální tah, neboť za mě se ta kniha nemůže líp jmenovat.

Námět celého příběhu si Colleen naprosto fantasticky promyslela do nejmenších detailů. I ty sebemenší detaily do celého příběhu geniálně zapadaly. Jak už je u CoHo zvykem, ani v této knize neschází erotika, takže opravdu není pochyb o tom, že je to dílo naší skvělé autorky. Kniha se skvěle četla a byla takřka neodložitelná. Postavu Verity jsem naprosto nenáviděla a každou další stranou jsem byla více a více zhnusená.

Přestěhovala jsem se sem do města, abych byla neviditelná, ale rozhodně nejsem neproniknutelná.

Závěr si ponechává správnou otázku svého žánru a já jsem naprosto nadšená. Po dočtení jsem měla mrazivý pocit a svou teorii zkrátka mám jasnou. Atmosféra celého příběhu si ponechávala jistou mystičnost a samozřejmě velkou dávku napětí.

Pravdu nebo lež doporučuji všem fanouškům psychothrillerů a samozřejmě těm, co mají rádi naši Colleen Hoover!

Lhaní mi šlo vždycky samo. Ostatně proto jsem se stala spisovatelkou.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Ráďovi a Euromedii. Pravdu nebo lež ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!