Recenze - Malibu v plamenech

Život není takový, jaký si ho vysníme

Autor: Taylor Jenkins Reid
Orig. název: Malibu rising
Rok: 2021, v ČR: 2022
Počet stran: 368 stran
Nakladatelství: Kontrast Vintage
Překlad: Dana Křepelová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Malibu, srpen 1983. Den, kdy Nina Riva pořádá každoroční večírek na oslavu konce léta. Každý se chce dostat blízko ke čtyřem slavným sourozencům: Nině, talentované surfařce a supermodelce, Jayovi, surfingovému šampiónovi, Hudovi, slavnému fotografovi, a jejich milované sestřičce Kit. Všichni čtyři fascinují celé Malibu a dokonce i zbytek světa – zvlášť jakožto potomci legendárního zpěváka Micka Rivy.
Jediný, kdo se na pařbu roku netěší, je samotná Nina, jež nikdy moc netoužila být v centru pozornosti, a kterou také právě veřejně opustil manžel, profesionální hráč tenisu. A možná ještě Hud – už se konečně chystá bratrovi, se kterým jsou od narození nerozluční, k něčemu důležitému přiznat.
Jay ale na druhou stranu počítá minuty do soumraku, protože dívka, na kterou nemůže přestat myslet, slíbila, že tam bude.
A sama Kit má také nějaká tajemství – včetně hosta, kterého si pozvala a nikomu o tom neřekla...

Než padne půlnoc, party se naprosto vymkne kontrole. Ráno pohltí sídlo Rivových plameny. Ale než v brzkých ranních hodinách přeskočí ta první jiskra, alkohol poteče proudem, hudba bude vyhrávat, a city a tajemství, které zformovaly generace této rodiny, postupně vybublají na povrch.
Malibu hoří je příběh o nezapomenutelné noci v životě jedné rodiny: o noci, ve které si budou všichni muset vybrat, co si vezmou od lidí, kteří z nich udělali to, co jsou…a co jednou pro vždy hodí za hlavu.

POSTAVY:
Nina - je jí 35 a je rozvedená, její manžel ji povedl s jinou, je surfařka a nejstarší ze sourozenců
Hud - fotograf, třetí z dětí Micka Rivy
Jay - druhé dítě Micka a June, 
Kit - nejmladší ze sourozenců, studuje
Brandon - bývalý manžel Niny, tenista, který se zapletl s tenistkou i přesto, že byl ženatý

OBÁLKA:
Jsem moc ráda, že knize zůstala původní obálka, která je nádherná. Skvěle se doplňuje s příběhem a navíc je krásně barevná. 

Když vám nějaký blbec dá kopačky, má to jednu výhodu. Už se s tím blbcem nemusíte trápit. Nebo by to tak alespoň mělo fungovat.

MOJE HODNOCENÍ:
Evelyn a Daisy stanovily laťku u knih Taylor Jenkins Reid opravdu vysoko. Když jsem měla možnost přečíst si Malibu v plamenech o téměř měsíc dřív než vychází, ani minutu jsem neváhala. 

Protože stejně jako je pro Malibu přirozené hořet, pro jednoho konkrétního člověka je přirozené oheň založit a jít si po svém.

Malibu v plamenech je mou čtvrtou knihou od autorky, a sice o ní nemůžu říct, že by byla lepší než například Daisy, ale také nemůžu říct, že by byla úplně špatná. Ano, čekala jsem od knihy něco víc, přesto mě bavila a četla se skvěle. Kdybych ji mohla přečíst za jeden večer, rozhodně bych tak udělala. 

Celá kniha má neuvěřitelně letní nádech, vypráví příběh jedné rodiny ve dvou časových rovinách. Nejprve poznáváme čtyři mladé sourozence v osmdesátých letech minulého století. Poté se postupně vracíme do minulosti a poznáváme jejich rodiče June a zpěváka Micka Rivu, který svou slávu teprve prožije. Kniha je to plná přání a snů, ovšem život se naplánovat nedá a mnohdy se obrátí vzhůru nohama stejně, jako hrdinům této knihy

Životy našich rodičů v sobě možná máme otištěné, možná neexistuje jiný osud než pokušení prožívat znovu jejich vlastní chyby. Možná že nikdy nemůžeme uniknout před krví kolující v našich žilách, ať už se o to snažíme sebevíc.

Zrada, sláva, láska, zoufalství a oheň, to všechno vás čeká v tomto rodinném dramatu, ze kterého mě stále bolí srdce. Mě samotnou bavila daleko víc minulost s June než přítomnost s Ninou. Obě ženy, dcera a matka měly podobný osud a smůlu, jestli se to tak dá říct. Každá ale žila v jiné době, s jinými prostředky a s jinými zkušenostmi. Možná právě proto nezazlívám výsledek zoufalství, který se u June projevil. Na rozdíl od její dcery, která byla v knize i dost upozaděná mi přijde. Nedokázala jsem si k ní vytvořit takový vztah, jako právě k její matce nebo k jejím sourozencům. 

Teď bylo na ní, aby jim řekla, co se říct muselo, aby udělala, co bylo potřeba udělat. Když jste na něco sami, ztrácíte možnost volby, nepřemýšlíte už, jestli na to máte, nebo ne. Pro slabost či nechuť není místo. Prostě to musíte udělat.

Taylor se rozhodně podařilo vykreslit postavu jednoho hrdiny jako muže, kterého bych v životě nechtěla potkat. Takto zaslepenou a hloupou postavu jsem dlouho nepotkala. Bohužel, je napsána reálně a já si dovedu představit, že podobní lidé s jejich smyslem pro vyřešení situace mlčením nebo zavíráním očí, existují. 

Taylor má ten dar, že když čtete její knihy opravdu věříte, že ty postavy existují. Nejen že jsem si všechny hrdiny dokázala představit, ale navíc jsem měla pocit, že si je mohu vygooglit. Ovšem jedná se o čistou fikci. 

Nina neměla Carrie Sotoové za zlé, že jí ukradla manžela, protože manželé se krást nedají. Carrie Sotoová nebyla zlodějka, to Brandon Randall byl zrádce.

Malibu v plamenech je opravdu povedená kniha, ovšem mám dvě výtky. Autorka měla potřebu děj rozepsat, tak se na onom večírku objevují další vedlejší postavy, které jsou ale doslova vycpávkou. Hlavní linku nijak nerozvíjejí a jejich příběh nahrazoval absenci kapitol z minulosti.  Chtěla jsem být pořád se sourozenci a prožívat jejich úskalí, ne poznávat nové hrdiny, které způsobovali zmatek. Druhou výtku mám ke konci, od kterého jsem čekala víc. Rozuzlení mohlo mít větší dopad, na mě to celé dopadlo nějak moc v klidu. 

Malibu v plamenech není žádný milostný příběh, je to rodinné drama u kterého budete plakat ale také se smát. Poznáte lidi s jejich chybami i strastmi. A je jen na vás ke kterému hrdinovi si najdete cestu. 

Ona už nebude tou, která se ohne a zlomí.


Za možnost přečtení si knihy před vydáním moc děkuji Katce z Knihy Dobrovský. Malibu v plamenech si můžete zakoupit na jejich e-shopu se slevou.


1 komentář

Albatros