Recenze - Rytmus, já a Malychin

Autor: Mariana Zapata
Orig. název: Rhythm, Chord & Malykhin
Rok: 2015, v ČR: 2020
Počet stran: 296
Překlad: Romana Bičíková

Vyražte na rockovou jízdu! Od autorky romantického bestselleru Kulti.

Šestadvacetiletá Gaby Barreto má mnoho tváří. Je čestná, sarkastická, kamarádská i protivná – záleží na tom, koho se zeptáte. Když jí brácha nabídne, aby s jeho kapelou jela na turné a prodávala merch, nerozhoduje se dlouho. Dvě kapely, tři kontinenty, devadesát dní. To bude brnkačka! Kdyby jen Saša Malychin, zpěvák té druhé kapely, neměl tak nádherné tělo… výjimečnou osobnost… a nebyl tak neskutečně vtipný… Nezamilovat se do něj je zkrátka fuška.

Gaby "Flabby" - šestadvacetiletá mladá žena, kterou nedávno dost nevybíravým způsobem opustil přítel
Saša Malychin - zpěvák kapely, sexy idol a hlavně má srdce ze zlata
Eli - bratr dvojče Gaby, neustále si dělá ze svojí sestry legraci

Originální obálka mě vůbec nezaujala. Naše není původní česká, ale je předělávkou jiné zahraniční a musím říct, že se mi líbí víc, než její předloha. Obálka se pěkně hodí k celému příběhu.

Ale za ty nejlepší věci v životě stálo za to bojovat, i když to nebylo nejlehčí, nebo ne?

Vloni jsem se nechala zlákat na Kultiho, který mě ale příliš nenadchl. Na jednu stranu jsem měla velká očekávání, na druhou stranu se děj knihy odehrával ve fotbalovém prostředí, které mi není blízké. Ovšem novinku od autorky jsem si rozhodně nenechala ujít, protože kniha je víc než o polovinu kratší a anotace samotná zní naprosto skvěle. A jak u mě uspěla druhá Mariana?

Rytmus, já a Malychin je romantická new adult kniha se skvělými hrdiny. Už od prvních stran jsem si oblíbila hlavní hrdinku Gaby, která to nemá dvakrát jednoduché. Její život se převrátí vzhůru nohama po nečekaném rozchodu s jejím přítelem a když přijde pracovní nabídka jejího bratra, příliš dlouho neváhá. Sice ji čeká několik měsíců soužití s muži kolem kapely, a pendlování z místa na místo v rámci koncertního turné, ovšem jako vyprošťovák to zní skvěle. Gaby je správně přidrzlá, takže vás její postřehy budou opravdu bavit. Umí mluvit jako dlaždič, nebo se stát dámou. Zkrátka skvěle reaguje na své okolí a je vtipná a sarkastická.

Právě jsem nakopla fakt sexy chlapa, cizího chlapa, chlapa, se kterým jsem měla strávit následující  tři měsíce. A přímo do zadku.

Romantika, vtipné dialogy, skvělí hlavní hrdinové a to celé v hudebním kabátku. Když se vloni objevila Mariana Zapata u nás, čekala jsem od její knihy přesně to, co jsem dostala až od této. Neskutečně jsem si knihu zamilovala a popravdě jsem nechtěla, aby skončila. Rytmus, já a Malychin měl mít více stran! Vztah mezi Gabi a Sašou vzniká pomalu ale opravdově. Má to tu správnou atmosféru, chemii a průběh. Žádné nudné natahování o ničem. Tady se pořád něco dělo.

Celý příběh sledujeme očima Gabi a stejně jako ona jsem si i já zamilovala Sašu. Knihu jsem měla přečtenou za pár hodin a opravdu těžko jsem od ní odcházela. Pokud si přečtete anotaci, je vám z ní hned jasné, kdo se do koho zamiluje, tudíž vás žádné velké překvapení nečeká. Ovšem to od této knihy ani není očekáváno. Ale i přesto, že vás kniha příliš nedokáže překvapit, vás dokáže polapit do svého příběhu a dát vám jedinečný čtenářský požitek u kterého se budete skvěle bavit.

Vidíš, nemít tě rád je jako snažit se vzdorovat gravitaci.

V ději se dvakrát vyskytne i jméno samotného Kultiho, ke kterému vzhlíží samotná Gaby. Marianě Zapatě se nemůže upřít, že má slabost pro fotbal, jelikož i v této knize ho je víc než by muselo. Ovšem naštěstí je tu i víc toho, co jsem si oblíbila. Za mě je kniha opravdu hoooodně povedená, jediné mínus vidím v množství odkazů na vylučování, které mi čtenářský požitek kazili.

Rytmus, já a Malychin mohu doporučit všem, kteří mají rádi romantiku, hudbu a vtip, nepotřebují klišoidní zápletky, a roztékající se cukrovou vatu. A hlavně pro ty, kterým nesedl Kulti.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Rytmus, já a Malychin zakoupíte na eshopu se slevou!